Avatar billede xtux Nybegynder
17. december 2005 - 13:33 Der er 13 kommentarer

Mulitmedie problemer

Jeg har et lille problem med min Windows XP HE Sp2
Hver gang jeg skal åbne en fil (musik, film, dokument)
fryser det vindu jeg er i og går i (Programmet svarer ikke) hvis jeg så prøver at lukke vinduet forsvinder alt på mit skrivebord så kun baggunden er tilbage, men hvis jeg ikke rør noget åbner den tilsidst filen...? Hjælp vil meget gerne vide hvad jeg skal gøre er åben for alle muligheder bare jeg ikke skal slette at på min harddisk.
På forhånd Tak
Avatar billede haverslev Novice
17. december 2005 - 13:37 #1
Start stifinder - ”windows tast + E ” - klik på Funktioner, klik på Mappeindstillinger, klik på faneblad Vis.
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper" – Anvend.
Find derefter disse mapper og slet indholdet i dem.
C:\Documents and Settings\NAVN\Cookies
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files

Derefter Diskoprydning:
1. Start > Alle programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > Diskoprydning.
2. Vælg det drev der skal ryddes op på og tryk Ok. Nu beregner Windows, hvor meget plads der kan frigøres.
3. Så kan der vælges på hvad der skal fjernes, - Windows har valgt nogle på forhånd og der kan frit foretages til eller fravalg. Alt kan slettes uden problemer. - Tryk Ok.
4. Bekræft med Ja. Der udføres herefter oprydning, ud fra de principper der blev valgt.
5. Programmet lukker selv og der kan nu arbejdes med en kvikkere computer med mere plads på harddisken.

Derefter Diskdefragmentering:
1. Start > Alle programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > Diskdefragmentering.
2. Grundlæggende handler det så om, at markere/vælge, det drev man ønsker at defragmentere. Og igen afhængigt af Windows version, er der forskel på, hvordan defragmenteringen sættes i gang, men det giver i alle tilfælde sig selv. Se efter en knap med påtegnelsen - Ok eller Defragmentér og tryk på den.
3. Når defragmenteringen er overstået for det valgte drev, kommer der en besked om, at det er gjort og afhængigt af Windows version, om man ønsker at defragmentere andre drev. Man kan så foretage sine valg.
4. Når det hele er overstået er der kun tilbage, at lukke værktøjet.
Avatar billede haverslev Novice
17. december 2005 - 13:40 #2
Deudover checker du for Snavs/spyware på pc`en:
Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Kør en tur med denne viruscanner:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Aktiver det hele i opsætningen, så den kan skanne alt igennem.
Den kan finde en hel del filer, som den ikke kender og som IKKE er virus - her vil den skrive "no action taken" og de slettes selvfølgelig ikke.    (Kan tage et par timer at kører alt)
Avatar billede haverslev Novice
17. december 2005 - 13:47 #3
Hvis problemet er ved f.eks AVI:
http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no61
Avatar billede xtux Nybegynder
17. december 2005 - 13:56 #4
Alt det du skriver har jeg prøvet op til flere gange men intet af det virker... Der sker også noget andet mærkeligt for når jeg åbner en fil begynder min LAN-forbindelse lige pludselig at køre op på nogle % og så ned igen.. Har også prøvet at fjerne netværkskablet så der ikke er forbindelse til netværket og så kører computeren normalt.. mærkeligt eller?
Avatar billede haverslev Novice
17. december 2005 - 14:02 #5
Hvis du har checket med Spybot og mwav, så
Hent programmet HiJackThis, installer det, kør en scan, gem loggen i en nyoprettet mappe. DU MÅ IKKE SLETTE NOGET SELV.
Kopier hele loggen fra HJT og læg den ind i et nyoprettet spørgsmål i viruskategorien - en "log" ekspert vil så kigge på den og sige hvad du skal gøre.
http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Avatar billede xtux Nybegynder
17. december 2005 - 14:12 #6
Det vil jeg så prøve nu
Avatar billede haverslev Novice
17. december 2005 - 14:27 #7
Har du prøvet at opdateret dit grafikkort og directx ??

Nyeste directx installeret ?
http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx?url=/windows/directx/downloads/default.htm

Nyeste driver til Gforce grafikkort?
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Nyeste driver til ATI grafikkort?
http://www.ati.com/support/driver.html
Avatar billede xtux Nybegynder
17. december 2005 - 14:34 #8
kunne bare ikke lige se hvordan det skulle hjælpe
Avatar billede haverslev Novice
17. december 2005 - 14:38 #9
Udfra de spg. du har oprettet Incl. det 6 mdr. gamle, så tyder det lidt på grafik problemer - derfor ;o)
Avatar billede xtux Nybegynder
17. december 2005 - 14:47 #10
jammen så vil prøve det en af dagene,indtil videre tak
Avatar billede haverslev Novice
13. januar 2006 - 22:18 #11
OK?
Avatar billede xtux Nybegynder
14. januar 2006 - 13:56 #12
det med grafik opdatering, hjalp ikke.
Avatar billede haverslev Novice
15. januar 2006 - 09:35 #13
Prøv at Gå i START -> KØR og skriv: sfc /scannow  - tryk OK.
(husk mellemrum efter sfc). Du skal have din XP-skive parat