Avatar billede jvnega Nybegynder
15. december 2005 - 18:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Xbox og HDTV

Mit spørgsmål går på hvad jeg skal købe af kabel til min Xbox.

Jeg har for et par uger siden købt et LCD-TV der er HD kompatibelt, og har efterfølgende fået at vide jeg burde investere i et kabel, der kan forbedre Xbox’ens billede dertil.

Mit spørgsmål er så bare hvad skal jeg købe?

TV’et har ikke Component indgang, men Scart, DVI, VGA og Jack-input.

Hvad jeg er kommet frem til indtil videre er:

Jeg skal have et componentkabel. Dernæst skal jeg have en adapter der kan konvertere component-stikkene til VGA. Men så er det jeg tænker, hvad med lyden? Hvordan tilsluttes den fjernsynet?

Nogen der kan hjælpe? :)

Mvh.
Jesper
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
15. december 2005 - 18:42 #1
Umiddelbart er jeg ikke sikker på det er korrekt.
VGA er et analogt signal, hvorved du kan miste noget kvalitet.
Du skal helst ende med at bruge DVI-stikket.
Dit jack-input burde være lyden, så du skal bare for xbox til at ende i den.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
15. december 2005 - 18:50 #3
Checkede lige mit udsagn - det er vga der skal benyttes.
http://xbox.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=65795

Adapteren kan klare opgaven
Avatar billede jvnega Nybegynder
15. december 2005 - 18:52 #4
Nu skal du lige se hvad jeg har fundet :)

En adapter fra Component til DVI: http://www.svideo.com/hdtvaiwr8500.html
Det vil sige jeg kan sætte den til component kablerne og så spiller det MAX! :)

Men igen, hvad med lyd?
Avatar billede jvnega Nybegynder
15. december 2005 - 18:57 #5
Er det nok bare at sætte det røde+hvide stik sammen i en adapter, og så i Audio-in, og så skulle det spille?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
15. december 2005 - 19:08 #6
Nope - den duer kun til den modsatte vej.
This adapter is not for use with other graphics boards from the ATI RADEON(tm) product family or other card manufacturers. This adapter does not work in reverse; you can't connect your component (YPbPr) video sources to a VGA monitor. If you want to go to a VGA monitor consider our Video to VGA convertor.

Ja til spørgsmål 2 - du kan købe et kabel i alle r/tv butikker der kan klare det.
Bruger det selv til at få musik fra comp til anlæg.
Avatar billede jvnega Nybegynder
15. december 2005 - 19:22 #7
Arh skidt! Det havde jeg ikke lige set, en anden ting der undrer mig er de KUN virker med ATi kort, hvordan det? :/

Så må jeg jo have fat i en VGA adapter, jeg kan bare ikke forstå Lik-Sang f.eks ikke har en adapter med bare en enkelt VGA output?
Forslag til steder der har adaptere ligesom den der Com->DVI, bare som Com-VGA?
Avatar billede jvnega Nybegynder
15. december 2005 - 19:53 #8
Og lige en lille ekstra ting, kan det virkelig passe at både adapteren og mit fjernsyn har hun-VGA stik? :/
Jeg føler mig efterhånden en smule forvirret!
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
15. december 2005 - 20:17 #9
jeg er blank har ledt lidt hist & pist
Avatar billede jvnega Nybegynder
15. december 2005 - 20:29 #10
Okay, men jeg takker for hjælpen, det ender nok med jeg bare bestiller det der fra Lik-Sang.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2005 - 08:55 #11
Hey jvnega.
Jeg har PRÆCIS det samme problem som dig, har du fundet en løsning? :-)
Jeg har et kabel med XBOX-kabel -> Component og Component -> DVI men det er jo han-stik på begge component kabel så jeg overvejer at finde en adapter til at møje de to x component sammen så burde det jo være super.
Avatar billede jvnega Nybegynder
23. december 2005 - 10:45 #12
Jeg fik købt mig en X2VGA box, der laver Xbox'ens output om til VGA. Du kan læse mere om den på x2vga.com. Men så viste det sig at et Philips High Definition Television, ikke nødvendigvis understøtter HDTV standarden :(
Så kan ikke bruge den til noget alligevel!

Men jeg kan klart anbefale X2VGA, den virker perfekt med en almidelig skærm!
Og en skærm der understøtter HDTV...