Avatar billede bjayokei Nybegynder
15. december 2005 - 09:20 Der er 4 kommentarer

FTP server kører ikke.

Hvordan får jeg en ftp-server op at kører med dette udstyr??

zyxel_650r router fra CC
linksys wrt54g router
min pc

Har siddet og skiftet ipadr, og prøvet frem og tilbage i laangtid nu :(
Kan skam ikke hitte ud af det.

Det endte op i at jeg ikke kan få adgang til linksys'en efter jeg ændrde ip'en til 10.0.0.2 på den.
Programmet jeg bruger er filezilla, evt andre forslag modtages.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede rolle1 Nybegynder
15. december 2005 - 09:55 #1
Du har fået en cd rom med til dit access point, sæt et kabel i linksys routeren og kør cdén, jeg forstår ikke helt, har du 2 routere på dit net?
Du skal huske at forwarde ftp porten på din router til den maskine du har installeret programmet på.
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
15. december 2005 - 10:07 #2
Du burde kunne fjerne din Zyxel router helt, da din linksys burde kunne dække alt hvad du har behov for.

Du skal forward port 21(Standard FTP port) til den ip-adresse som din ftp-server kører på.
Avatar billede rolle1 Nybegynder
15. december 2005 - 10:15 #3
Jeg er enig med rbj fp, fjern den ene router:/)
Avatar billede kenp Novice
15. december 2005 - 23:20 #4
øhhh hvordan vil i fjerne den zyxel router ;) den har indbygget modem for at koble sig op i mod CC det har den fra LInksys ikke..

Men bjayokei du kan gøre således at din nye linksys router kun funger som swich og trådløs swich.