Avatar billede f_rollo Nybegynder
14. december 2005 - 11:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vil kunne arbejde på to skærme fra bærbar

Hej

Jeg så en fed feature på MAC bærbar. Man kunne via et lille USB kabel, koble en ekstern skærm til computeren, og således arbejde på to skærme.

Nu har jeg en ganske almindelig zepto computer, så MAC kablet er nok ikke løsningen for mig :-)

Men er der nogen som kender til en teknologi/software/hardware som gør det muligt for mig at arbejde på to skærme (hvoraf den ene selvfølgelig er den indbyggede skærm i den bærebare og den anden er en ekstern fladskærm)
Avatar billede jokkejensen Novice
14. december 2005 - 12:49 #1
det kan du gøre ved at koble den til vga stikket, og med det medfølgende software til grafikkortet vælge dual view..

Jeg kan ikke garentere din pc understøtter det uden et modelnavn ? eller et navn på et graffikkort, men jeg formoder de fleste kan.

Mvh
Avatar billede f_rollo Nybegynder
14. december 2005 - 12:57 #2
Jeg har en Zepto 4200 med et
ATI Mobillity Raedeon 9700Pro

Jeg må lige prøve din ide, næste gang jeg er i nærheden af en ekstra skærm.
Avatar billede hr.usb Nybegynder
14. december 2005 - 13:08 #3
Avatar billede f_rollo Nybegynder
14. december 2005 - 13:32 #4
Slet ikke tosset... lidt dyr, men det er måske prisen.

men ved I om det er hardware-betinget at se dual view, eller kan man finde noget 3. parts software som kan gøre det samme ud fra skærmkortets indbyggede port?

Finder nemlig ikke umiddelbart en funktion i skærmopsætningen som kan hjælpe.
Avatar billede f_rollo Nybegynder
14. marts 2006 - 11:46 #5
Lukketid...
hr.usb kommer du med et svar?
Avatar billede hr.usb Nybegynder
14. marts 2006 - 12:55 #6
ok. takker!