Avatar billede willi Nybegynder
13. december 2005 - 18:23 Der er 4 kommentarer

Kommando til at installerer Debian fra CD

Jeg har skiftet computer og den vil ikke boote op med min Debian installations cd'er.
Derfor har jeg bootet med diskette.
Men på installations cd'en er der hverken noget som hedder "Setup" eller "Install".
Hvad er kommandoen så når jeg står i promten?
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2005 - 18:43 #1
Har du prøvet at redigere i boot-sekvensen i din BIOS, til først at boote fra CD-drevet?
Avatar billede willi Nybegynder
13. december 2005 - 20:13 #2
Ja. Temmelig surt. Jeg anvendte tidligere en Compaq mens jeg nu bruger en Siemens. Problemet eksisterede ikke på Compaq'en
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
15. december 2005 - 23:52 #3
Lyder meget som om du bruger dos diskketter, til at installere debian, det skal du ikke bruge.

Jeg har aldrig selv prøvet at installere debian via disketter. men du boote fra en debian diskkette.
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
19. januar 2006 - 18:56 #4
Du kan også vælge at installere debian over nettet, ved hjælp af disketter. Mener det er 6 disketter du skal bruge