Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
13. december 2005 - 18:17 Der er 4 kommentarer

kodefrit dvd-drev

jeg har et almindeligt LG dvd-drev. men jeg har ofte problemer med dvd'er jeg låner af venner. den kan slet ikke se, at der er en skive i. jeg går ud fra det må være kodede dvd'er (nogle af dem er købt i udlandet).
findes der noget software, der kan gøre den kodefri? lovligt selvfølgelig.
Avatar billede sardinen Nybegynder
13. december 2005 - 18:30 #1
Prøv AnyDVD, den fjerner regionskoderne.
http://www.slysoft.com/en/anydvd.html
Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
13. december 2005 - 18:50 #2
det var lige præcis det jeg søgte. men det løste ikke problemet. anyDVD kan heller ikke se at der er noget i drevet.

drevet fungerer fint til nogen ting, og jeg har set mange film på det.

er der nogen der har en idé nu?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
13. december 2005 - 19:02 #3
Det er med måske alligevel regionskoderne der driller da drevet kan skifte region et antal gange. 4 eller 5 er det mest normale. Hvis drevet har nået max. antal skift kan leverandøren nulstille det. Dog typisk kun 4 gange.Et program kaldet driveinfo kan oplyse om nuværende regionskode samt hvor mange skift der er tilbage. Jeg kan ikke erindre hvor jeg fandt det, men http://www.doom9.org er sikkert et godt bud. Hvis det ikke er regionskoderne der gør knuder må du i gang med en meget målrettet fejlsøgning hvor medier rubriceres efter oprindelse. Det er desuden set at visse brændere og visse medier ikke kan lide hinanden. Check sluttelig for firmware opdatering hos drevproducenten.
Avatar billede sardinen Nybegynder
13. december 2005 - 19:06 #4
Så ved jeg ikke, hvad der er galt. Desværre :-(
hottadpole: Når man har programmet anyDVD installeret, fjerner den regionsbegrænsningen, dvs. den bruger ikke regionsskift fra selve afspilleren. Dem sparer du. :-)