Avatar billede daviiid Nybegynder
12. december 2005 - 17:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ipod Mini - Batteri

Hello Eksperter,

Jeg købte for godt og vel et år siden, 2 stk. Apple Ipod Mini 4GB i USA.

Desværre er batterierne gået hen og blevet dårlige, grunden det nok så kendte problem med deres batterier. Jeg kan have dem tændt i et øjeblik, og så slukker de.

Da jeg købte det fik jeg garantibevis med, og fik at vide, at Apple havde World wide garanti.

Gider ikke at betale 500,- x2 for at få batterierne skiftet ud.

Så har jeg nogen chance for at få sat et nyt batteri gratis i, hvis jeg f.eks. går ned til Fona.

Mvh, David
Avatar billede daviiid Nybegynder
12. december 2005 - 17:42 #1
http://www.newz.dk/forum/item/55857/#

Skal jeg tage dette som et ja?

Min er godt nok købt i sidste kvartal i 2004 og ikke i første?!
Avatar billede daviiid Nybegynder
12. december 2005 - 18:42 #2
Ringede ind til Apple. Skulle ringe igen imorgen, da jeg åbenbart skulle have udvidet garantien, hvis det var muligt.

Garantien dækker kun over et år, og reklamationsretten over 2 år ?!?!?!

Skulle åbenbart have repareret den på garantien. Men hvad pokker er forskellen?
Avatar billede killifish Nybegynder
12. december 2005 - 23:01 #3
Du har købt iPod'en i USA, så du er ikke dækket af den danske købelov. Det betyder at du ikke har krav på to års reklamationsret.

Desuden er batterier næsten aldrig dækket af reklamationsret eller garantien.

Sluttelig er den typiske garanti i USA på 90 dage. Dem har du vist overskredet.

Sorry.
Avatar billede daviiid Nybegynder
16. december 2005 - 23:38 #4
Kan nu oplyse at jeg kontaktede apple igår. Fik udvidet garantien + at de kom helt fra Allerød til Helsingør og afhentede den :)

Point uddelt !