Avatar billede connect Nybegynder
09. december 2005 - 16:56 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Kopier eller eksporter .PST - fil

Hej,

Jeg er kommmet i et meget stort problem, da min bærbare pludselig er gået i sort (bundkortet rød en tur) og kan ikke genstarte på nogen måder. Derfor har jeg nu pillet den 2½" hard drive ud - købt en IDE (usb) og kan heldigvis få kontakt til mine mapper derigennem, mens den bærbare er til rep.

PROBLEMET er at jeg er dybt afhængig af min outlook2003 for at jeg kan arbejde - og jeg har ikke taget en eksport-backup den seneste måned :( (dumt)

SPØRGSMÅLET går på om jeg ikke kan gå ind i Documents&Settings/applicationdata/Microsoft/Outlook fra harddisken på den bærbare - kopierer .Pst-filen og importere den i en ny frisk outlook2003 på enb anden stationær maskine ?

Faktisk har jeg prøvet at kopiere den over, men den .pst fil som jeg åbner op (ikke importere, men "open .pst file") er en gammel .pst fil som er flere måneder gammel ???

Det burde vel være sådan at selv om jeg ikke har lavet en eksport fra den bærebare som er i stykker, men HD´en virker fint igennem en IDE (usb) - så burde der vel stadig ligge en .pst-fil som kan bruges på en anden pc ??? Altså hvis min bærbare bliver rask igen - så burde jeg jo kunne sætte HD´en i igen og starte fuldstændig hvor jeg slap, da den gik kold....eller hvad ?

Jeg er desperat for at finde en løsning og håber nogen der virkelig har styr på det, kan hjælpe.

På forhånd mange tak
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. december 2005 - 17:00 #1
har du prøvet at søge efter den *.pst fil.:?
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2005 - 17:36 #2
Du burde bare kunne flytte din .pst-fil, uden problemer.
Hvis du ikke kan, er det fordi du har defineret en anden filsti til din .pst-fil, inde i Outlook.

Her er orginal-adressen ihvertfald:
C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook
Og så burde du kunne se en .pst-fil i dit vindue nu. Eller har du flyttet filstien, som jeg fortalte dig.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2005 - 17:38 #3
Og ja, du burde havde taget backup... og det problem er der faktisk en meget enkel, let, og effektiv løsning på. Men det fortæller jeg dig bagefter. :-)
Avatar billede connect Nybegynder
09. december 2005 - 17:40 #4
yes, jeg ved godt hvordan man tager backup...havde bare "glemt" det :-/

Men kan nogen gøre rede for hvad forskellen på at blot kopiere .pst-filen og så lave en decideret export. Jeg plejer nemlig at køre en export og det tager ca. 1 times tid (ca. 1 gb). Der må da være forskel på at exportere og blot lave en kopi ???
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. december 2005 - 17:42 #5
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=8b081f3a-b7d0-4b16-b8af-5a6322f4fd01&displaylang=en

ja, kan man ikke impotere, kan man blot ligge filen manuelt, der hvor der henvises til.
Hvis filen er korrupt, som den sikkert ikke er, så kan man scanne med scanpst.exe, som ligger på din hd..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. december 2005 - 17:42 #6
det burde det ikke.!, men det er et forsøg værd..??
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. december 2005 - 17:44 #7
PS: har  du søgt efter filen,..?
Da man jo blot kan henvise til en anden placering..og datoén på filen , burde indikere hvornår den sidst blev brugt.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2005 - 17:47 #8
Der er ingen forskel i 2003-versionen (er jeg næsten helt sikker på). Det var der i XP-versionen.
Men at eksportere betyder også, at man kan fra- og til-vælge visse detajler, hvilket man ikke kan hvis kan bare kopierer hele .pst-filen.
Så hvis man ønsker at kopiere hele mollevitten, rub og stub, er det helt klart nemmest bare at kopiere .pst-filen.

Men nu skal du høre her: Den klart nemmeste måde at tage backup på, er at der bliver taget backup UDEN at man skal røre en finger. Og M$ har faktisk udviklet et program til netop dette. :-)

Men har du fundet din .pst-fil igen?
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2005 - 17:51 #9
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. december 2005 - 17:52 #10
der er forskel.. alle oplysninger ligger i pst-filen, hvor tidligere version.. var det opdelt i forskellige filer..O/
Avatar billede connect Nybegynder
09. december 2005 - 18:00 #11
Ok..jeg fik det til at virke og giver extend point
Avatar billede connect Nybegynder
09. december 2005 - 18:00 #12
kan du ikke lige svare Extend så du kan få point (sorry er ikke så rutineret mht tildeling af point m.v.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2005 - 18:03 #13
Og du fandt filen igen? Fint! :-)
Og jo, jeg lægger hermed et svar.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. december 2005 - 18:04 #14
man skal ha det plugin jeg linker til..O)
go´jul.
Avatar billede connect Nybegynder
09. december 2005 - 18:07 #15
i lige måde bartfreak -og tak for forsøget :)
Avatar billede connect Nybegynder
09. december 2005 - 18:07 #16
LUKKER
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2005 - 18:08 #17
Forresten: Det link "bartfreak" har lagt, er linket til det program jeg også helt klart vil anbefale dig at bruge i fremtiden. Man kan endda selv definere, hvor tit programmet skal tage backup af din .pst-fil (min tager 1 gang om ugen, helt af sig selv), og det kan også placere filen på et helt andet drev end C-drevet. Det er en stor fordel, hvis Operativ Systemet pludselig går ned - hvilket M$ jo desværre har en tendens til...
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2005 - 18:08 #18
Velbekomen, og tak for points.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. december 2005 - 18:10 #19
forsøget..?, læser du tråden, ser du at vi siger det samme... men never mind, jeg har masser point...O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. december 2005 - 18:11 #20
altså søg efter pst-filen.. tag den nyeste, kopier den ind på den anden hd..vupti..O)
Avatar billede connect Nybegynder
02. januar 2006 - 17:54 #21
Yes, du har ret bartfreak - smid lige et svar igen, så du kan få dine point (havde vist glemt tråden her :-O )