Avatar billede tomdane Nybegynder
09. december 2005 - 11:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IIS: This page cannot be displayed

Hej

Windows server 2003 vil ikke vise default website. Selv hvis jeg opretter et nyt website vil det ikke lade sig gøre. Der ligger på maskinen 2 websites for MS Sharepoint og Sharepoint administration, og hvis man forsøger at starte den ene af dem, melder den at port 80 allerede er i brug.

Nogen ideer?
Avatar billede Cars10 Praktikant
09. december 2005 - 18:19 #1
Hvad sker der hvis du prøver med en anden port?
Avatar billede tomdane Nybegynder
09. december 2005 - 21:14 #2
Det hjælper ikke, har prøvet. Jeg kan ikke se andet end at jeg har prøvet alle parametre. Der må være noget helt andet fundamentalt, som jeg har overset.
Avatar billede inoue Nybegynder
16. maj 2006 - 01:22 #3
Er det Share point portal server eller service eller begge ?
er der exchange med outlook web access på serveren
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;823265&Product=winsps

er der lotus notes eller apache på serveren som evt. bruger port 80

Har du prøvet at lave en telnet %servernavn% til port 80 for at se hvad eller hvilket program der svarer og lægger bånd på denne port.

f.eks.
telnet webserver1 80
get

Hvis sharepoint er installeret i root eller forkert rækkefølge kan den lave smadder.
Hvis sharepoint og application pool er sat eller permissions ikke er ok går det i ged. Er der f.eks. anonymous access. Check rettigheder og default sider som vises.

Check også asp.net
http://www.microsoft.com/resources/documentation/wss/2/all/adminguide/en-us/stsi01.mspx?mfr=true
Avatar billede tomdane Nybegynder
12. september 2006 - 14:13 #4
Det viste sig at være en MSDE konflikt mellem sharepoint og nogle andre programmer som skulle bruge en database, ligesom der var en del andre problemer.