Avatar billede turbansen Nybegynder
09. december 2005 - 09:13 Der er 7 kommentarer

Hvilken Promise Driver?

Hej alle

Jeg er ved at installere Win Xp med en ATA disk fra Seagate.
Problemet er at jeg er i tvivl om hvilken promise driver jeg skal bruge når jeg skal installere en tredjepartsdriver i installeringen af win xp. Harddisken er en Seagate Barracuda ATA IV ST380021A.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. december 2005 - 10:37 #1
Hvis det er en P-ATA disk, hvad skal du så bruge en promise driver til ?
Avatar billede turbansen Nybegynder
09. december 2005 - 11:05 #2
Problemet er at jeg ikke kan se harddisken når jeg skal installere windows. Jeg tror ikke at jeg uddybte spørgsmålet ordentligt i første omgang, men der er to harddiske af samme slags som skal samles til en disk på 160gb. Jeg har fået samlet de to arrays. Men kan ikke komme videre herfra.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. december 2005 - 15:07 #3
Ok, så det er en RAID og da du søger en promise, så er det et Promise RAID kort du har, eller et Promise RAIN på bundkortet.

Hvis det er på bundkortet, så skal du aktivere RAID i BIOS,ellers vil den ikke BOOTe RAID delen op.

Uanset hvad du har, så skal der i BOOt opstarten komme en RAID opsætning op på skærmen, hvor du skal trykke en bestemt tastekombination for at komme ind i RAID setup. Kommer du ikke så langt, kan du ikke installere XP på den, så hvad er det du har af hardware ? ?
Avatar billede turbansen Nybegynder
09. december 2005 - 15:21 #4
Det er et Intel Server board SE7500CW2. Selve opsætningen kommer frem ved at trykke ctrl+f hvor jeg så kan lave de arrays jeg vil have. Jeg vil så samle de to diske til 1 array. Dette er gjort, hvorefter jeg så sætter min win xp cd i og booter op på den. Dette går fint, og jeg trykker F6 for at installere tredjepartsdriver til scsi eller RAID. Jeg installerer herefter min fasttrak 100 Promise driver. Og trykker enter for at gå videre til installationen af xp. Her siger den så at den ikke finder nogen harddisk på systemet. Det er så her jeg ikke kan komme videre fra.
Avatar billede turbansen Nybegynder
09. december 2005 - 15:21 #5
Harddisken er en Seagate Barracuda ATA IV ST380021A
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. december 2005 - 16:50 #6
Drejer det sig kun om 1 disk, eller er det 2 diske opsat som RAID ? Jeg er nemlig ikke helt sikker.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. december 2005 - 16:55 #7
Er det kun en disk, så skal den være jumpet som Master.