Avatar billede daviiid Nybegynder
08. december 2005 - 20:36 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Opgave om TeenStars

Hey eksperter,

Jeg står og skal skrive en opgave om børn der bliver 'stjerner' i meget tidlig alder.
Vi snakker om børn lige fra Razz til Lil Bow Wow & alle de andre, som i en tidlig alder tjener millioner af penge.

Jeg skal så i min opgave konkludere hvorvidt det er godt for børnene/teenagerne at få stjernestatus i en så ung alder.

Problemet ligger bare i, at jeg ikke rigtig har en mening. Så jeg ville håbe på at i ville skrive hvad i syntes, så jer derefter kunne se om der var noget jeg kunne hæfte mig til :)

På forhånd tak for hjælpen.
- David
Avatar billede udvikler Nybegynder
08. december 2005 - 21:03 #1
Det er både en god og en dårlig ting:

God:
Børnene for mange gode oplevelser og oplever noget nogle aldrig vil komme til. De vil næsten altid have det sjovt og være glade.

Dårlig:
Der er mange ting, vi har vidst alle hørt om hvad der sker med folk som har flere penge end de kan bruge. Bare tag den 16 årige dansker som kom til Manchester United og blev millionær, købte en bil og kørte galt i et ræs (tror det var et ræs).
Man bliver påvirket, uden selv at tænke over det. Man bliver også overforkælet. Man for aldrig "rigtige venner" men kun r*v slikkere. Man bliver træt af aldrig at kunne holde pause, og er derved stresset meget af tiden.

Det var min mening :)
Avatar billede sprutnik Nybegynder
08. december 2005 - 22:00 #2
Jeg tror, det er en dårlig ide at spørge, hvad folk synes er skidt eller godt. Det du finder ud af på den måde stemmer ofte ikke overens med hvordan tingene i virkeligheden forholder sig.

Jeg aner meget lidt om børnstjerne, men hvis jeg var dig, ville jeg gå tilbage til 1960-70-80´erne og se hvilke børnestjerner der fandtes der. Dernæst kan du måske researche lidt om hvad de laver i dag.

Om det er godt eller skidt at være børnestjerne er sikkert ret subjektivt. Så måske skal du både se på hvordan de i dag har det socialt (gift, skilt, stoffer, gået i kloster etc) og hvordan det går karrierermæssigt.
Avatar billede arbogast Nybegynder
08. december 2005 - 22:25 #3
to gode at sammenligne:
- Stevie Wonder, som, i flg. min viden er ganske normal
- Michael Jackson, som mildest talt er ganske special, selv hvis man udelukker pædofilisagen
Avatar billede themom Nybegynder
08. december 2005 - 23:54 #4
Drew Barrymore,kunne da være et godt eksempel at kigge på.Hun blev en stjerne i en meget ung alder,levede et "voksenliv" med druk,stoffer og sex fra en alder af 9år !!!!,hun fik da heldigvis vendt skuden,og rettet op på sit liv.

Jeg tror at det har meget med ens baggrund at gøre,hvorvidt det bliver for meget af det gode,der er forældre der godt kan håndtere at deres børn er stjerner,og samtidig lade dem være børn,men der er så også dem hvor deres børns berømmelse stiger dem til hovedet og virkeligheden bliver en by i Hollywood.

Generelt syntes jeg dog at mange barnestjerner er meget kede af den barndom de ikke fik,selvom de ikke kunne se det da de var børn,men deres erfaringer i livet har vist dem hvad de gik glip af.Mange af dem ender med en nedtur,stoffer o.lign og store psykiske problemer.Du kunne også kigge lidt på Olsen søstrene,hvor den ene tilsyneladende har klaret det nogenlunde mens den anden i dag lider frygteligt af nervøs spiseværgning.

Bare lidt herfra :) God jul og held og lykke med din rapport :)
Avatar billede daviiid Nybegynder
12. december 2005 - 17:17 #5
Jeg takker rigtig mange gange for alle jeres svar. Det gav mig blod på tanden :)

Ligger i alle sammen lige et svar?
Avatar billede themom Nybegynder
12. december 2005 - 18:19 #6
Svar :),held og lykke med opgaven
Avatar billede sprutnik Nybegynder
13. december 2005 - 10:44 #7
Jeg springer over. God arbejdslyst.
Avatar billede themom Nybegynder
17. december 2005 - 18:47 #8
Tak for points, held og lykke med opgaven God jul :)