Avatar billede kspr Nybegynder
06. december 2005 - 20:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Macromedia Freehand eller Adobe Illustrator?

Hej.

Hvilket af ovenstående programmer vil I anbefale til mig? Har ingen tidligere erfaring med billedbehandling og design udover paint.

Skal bruges til at designe T-shirts i.

Mvh.
Kasper
Avatar billede doggy82 Praktikant
06. december 2005 - 21:00 #1
Adobe Illustrator. Helt klart.
Macromedia er opkøbt af Adobe så Freehand har nok ikke så stor en fremtid :)
Og så får du også lettere ved det hvis du på et tidspunkt skal lege med andre Adobe programmer.
Avatar billede spe Nybegynder
06. december 2005 - 22:12 #2
Fuldstændig ening med doggy82.
Avatar billede doggy82 Praktikant
06. december 2005 - 23:30 #3
Godt :)
Mit indtryk er at det primært er hardcore illustratorere der foretrækker Freehand. Måske fordi de er startet i det program. Altså dem som laver vildt avanceret grafisk illustration/kunst.
Jeg startede også selv i Freehand, men kan slet ikke bruge det længere efter at være gået over til Illustrator.

Jeg så for et par år siden en jobannonce for en tegnestue eller lign. der ledte efter en illustrator. Der stod til sidst "and remember... Freehand".  :)
Avatar billede spe Nybegynder
07. december 2005 - 02:02 #4
De to programmer kan langt hen ad vejen de samme ting. Min grund til at foretrække Illustrator er ikke atdet kan mere eller mindre end FreHand men fordi tankegangen, måden at arbejde på er mere behagelig.
Tror du doggy82 har ret i at dem, der stadig bruger FreeHand er folk, der har arbejdet med det så meget at de er rigtig godt foretroelig med programmet. Men i dag arbejder rigtig mange professionellei llustratorer i Illustrator.
Avatar billede kspr Nybegynder
07. december 2005 - 02:27 #5
Takker :-)