Avatar billede viggolarsen Nybegynder
06. december 2005 - 14:55 Der er 2 kommentarer

kontornetværk

Jeg har oprettet et kontornetværk på en XP-maskine. Her var ingen problemer, men når jeg vil vise arbejdsgruppecomputere får jeg meddelensen, at gruppen ikke er til stede, og jeg skal kontakte systemadministrator. De 2 andre computere på netværket (Win 2000) kan se hinanden, men ikke xp-maskinen. Hvor kan jeg ændre på indstillingerne, så alle maskinerne kan se hinanden.
N.B. Jeg har prøvet at oprette et nyt netværk med andre navne, men problemet flytter med.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. december 2005 - 16:20 #1
kik på IP indstillingerne for netkortene først, hvis XP maskinens IP opsætning f.eks. har en anden subnetmaske eller IP-mæssigt ligger uden for de to andre maskiners netværk, så vil de ikke kunne se hinanden. Prøv at afinstallerer netkortet på XP maskinen og geninstallerer

Netkortet på XP maskinen kan også være i stykker, et netkort er en stump til under 100 kr,- og de går faktisk relativt ofte i stykker. prøv evt at skifte kortet som det første.
Avatar billede viggolarsen Nybegynder
11. december 2005 - 16:28 #2
Jeg har prøvet forslagene, men det var ikke det der var problemet, Det var sansynligvis Norton Firewall. Problemet forsvandt da jeg installerede et andet antivirus/firewall-program, men jeg accepterer løsningsforslaget . det kunne jo godt have været de nævnte ting