Avatar billede cyb Nybegynder
05. december 2005 - 22:52 Der er 5 kommentarer

Hvordan kommer jeg til at compile et VB5 program

Hejsa,

Jeg har været i den "heldige" situation at jeg har overtaget supporten på et gammelt visual basic 5 program, men jeg mangler et passende udviklingsmiljø.
Jeg ved godt at det mest passende er at skaffe visual basic i en passende version fra Microsoft (kan både visual basic 5 og visual studio/visual basic 6.0 benyttes?), men hvor køber jeg det?

Findes der evt. en opensource implementering?

Jeg har prøvet at åbne projektet i VS.NET 2003 og benytte converteren for at konvertere projektet til en .net app, men studio chrasher i importeren, så det ser ikke lige ud til at kunne lade sig gøre.

Jeg ønsker ikke noget ulovligt software og jeg har ikke råd til en msdn licens (mit budget ligger på max 1.000 kr, og helst mindre), men alle andre foreslag modtages med tak.

Mvh Cyb.
Avatar billede driis Nybegynder
05. december 2005 - 23:08 #1
Så vidt jeg ved skal du bruge Microsoft Visual Basic 5 eller 6, og der findes ingen freeware implementationer.

Det er korrekt at der er en del issues ved at konvertere til .NET, alt efter projektets størrelse må du vurdere om du synes det er overkommeligt.

Ravenholm har Visual Basic 6 til lidt under 400,- inkl. moms.
Avatar billede driis Nybegynder
05. december 2005 - 23:10 #2
(Men før du bestiller så kontakt dem lige og kontroller, at det er en fuld version du køber - jeg kan ikke lige gennemskue forkortelserne, og det lyder billigt).
Avatar billede thomaxz Nybegynder
06. december 2005 - 10:48 #3
http://ravenholm.dk/ItemExplenation.asp

Da er en liste over hvad de forskellige forkortelser betyder.
Avatar billede cyb Nybegynder
13. december 2005 - 09:43 #4
Desværre følger der ikke licens med til 400 kr. Ifølge Ravenholm er den eneste måde at få en lovlig version af VS 6.0 at købe den VS.NET 2005 inc. MSDN subscriber abonoment, pris ca. 8.000 kr.
Avatar billede driis Nybegynder
13. december 2005 - 16:36 #5
Så må du ud at kigge på QXL elller DBA -  jeg kunne da forestille mig at mange Visual Basic udviklere er skiftet, eller skifter, til .NET og derfor vil af med deres VS 6.0 licens.