Avatar billede mads_raaskov Nybegynder
05. december 2005 - 13:20 Der er 8 kommentarer

Manglende farve på TV

Hejsa

Jeg har tilsluttet mit TV til min computer, men et nvidia 7800 GTX grafikkort. Da mit tv er lidt gamle har jeg brugt composite udgangen og ikke s.video.

Det virker fint i sort/hvid, men jeg er måske lidt krævende. Da jeg vil have det i farver. Jeg benytter det software som følge med kortet, og har valgt signalformatet PAL-B. Har desuden prøvet nogle af de andre signalformater (PAL-G, NTSC-M, osv.).

Det pudsige er at under Windows XP’s opstart er der farver på tv’et i nogle sekunder, derefter slå tv’et over i sort/hvid. Er der nogen forslag til hvordan jeg kan få farver på hele tiden?

På forhånd tak, Mads
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. december 2005 - 14:01 #1
Er dit tvout sat til PAL-B (eller PAL BG) Det skal det være.
Avatar billede mads_raaskov Nybegynder
05. december 2005 - 14:12 #2
jeps, det er sat til PAL-B
Avatar billede c-holst Novice
05. december 2005 - 22:49 #3
prøv en colorfix
lyder præcist som hjemme hos mig

alt efter hvilke kabler og den slags du har, skal du vælge den der passer dig. Der er flere forskellige
http://av-connection.com/Functions/ProductView.asp?GroupID=24&ClassID=54

det fleste bruger 06051/53  jeg bruger selv 050, så kig lidt på det. Der findes og en scartadapter med colorfix
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. december 2005 - 07:36 #4
c-holst>> Enig det lyder som color fix, men hvorfor er der farver på under opstarten!
Avatar billede c-holst Novice
06. december 2005 - 07:53 #5
ja, det har jeg også tænkt over da jeg postede min kommentar.
Er ikke rigtig nået frem til noget i mit tilfælde, men jeg har en teori om, at fjernsynet ikke forstår signalet fra computeren rigtigt, og derfor laver ged i den.
På ogle fjernsyn kan man indstille måden hvorpå svideo modtages

Har du flere scartporte, kan du prøve dem alle
Avatar billede mads_raaskov Nybegynder
07. december 2005 - 14:47 #6
Tak for svarene. Det virker med farver og det hele, hvis jeg bruger s-video og konverterer signalet med et kabel til composite. Men hvis jeg bruger composite udgangen fra start af virker det ikke.
Tror selv det er software opsætning som er forkert.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. december 2005 - 14:55 #7
he he.

Color fix.
Avatar billede c-holst Novice
07. december 2005 - 21:56 #8
her er et svar hvis du mener jeg har været til nogen hjælp

Vil gerne høre til din løsnig om du finder en :)