Avatar billede nickx Nybegynder
04. december 2005 - 11:00 Der er 43 kommentarer

USB problemer Windows xp sp2

Hej

Jeg har lige købt et usb headset. Desværre kan windows xp sp2 ikke finde en driver!:( hvad gør jeg?
Jeg har afprøvet headsettet på min fars pc som også kører win xp sp2 - Det virker fint der og windows finder selv driveren.
Hvorfor virker det ikke på min egen pc?

Please hvem kan hjælpe?
Avatar billede trekkies Juniormester
04. december 2005 - 11:41 #1
Prøv følgende:
Højre klik på "Denne computer" klik på "Egenskaber" og klik på fanebladet "Hardware" og klik på "Enhedshåndtering" i den nye menu som kommer frem skal der ikke være nogle røde eller gule trekander eller krydser ved nogle af tingene.
Hvis der er så højre klik på tingen og klik på "Opdater driver..." og prøv at finde driveren på windows cden eller driver cden.
Avatar billede boxer Nybegynder
04. december 2005 - 11:43 #2
Var der en cd med drivere med da du købte PC'en?
Der ligger sandsynligvis nogle drivere til dit bundkort og USB på denne cd.

Har du prøvet med en anden USB port?

Er der nogle enheder med udråbstegn ved inde i enhedshåndtering?
Avatar billede nickx Nybegynder
04. december 2005 - 12:41 #3
Der er gul trekant ved headsettet... Og ja jeg har prøvet alle usbporte. De cder jeg fik med til min pc er alle recovery cder..min pc er en acer aspire 3000 og er ca 1 mdr gammel
Avatar billede trekkies Juniormester
04. december 2005 - 12:58 #4
Hvilket headset bruger du, da man sikkert kan finde driveren på productentens hjemmeside.
Avatar billede trekkies Juniormester
04. december 2005 - 12:58 #5
Har du prøvet at opdatere driveren, med windows cden?
Avatar billede nickx Nybegynder
04. december 2005 - 13:08 #6
Min bærbare pc var forudinstalleret med windows xp så jeg har ingen driver cd. Jeg har forsøgt at finde en driver på nettet til headsettet uden held! Men hvorfor kan min fars pc finde en windows driver og min ikke?
Avatar billede trekkies Juniormester
04. december 2005 - 13:10 #7
Når at man køber en pc med windows, så skal der være en windows cd med.

Prøv at kører en Windows Update:
http://windowsupdate.microsoft.com/
Avatar billede boxer Nybegynder
04. december 2005 - 13:13 #8
Du kan også prøve at fortælle os nøjagtigt hvad headsættet hedder. Så kan det være at vi kan finde en driver til dig.
Avatar billede peet49 Nybegynder
04. december 2005 - 13:15 #9
tjekkies-> De nye bærbare bliver ikke leveret med nogen cd overhovedet, man får muligheden under første opstart til, at brænde nogle repaircdèr.
Avatar billede trekkies Juniormester
04. december 2005 - 13:17 #10
Nå, der kan man bare se.

Det viste jeg ikke :)
Avatar billede peet49 Nybegynder
04. december 2005 - 13:33 #11
Fjern alt monteret på portene, slet alt usb i enhedshåndtering og genstart, hæng delene på igen.
Avatar billede nickx Nybegynder
04. december 2005 - 13:34 #12
c-media usb headphone set hedder det..jeg har en cd med driver til den men den virker ikke. Under enhedshåndteringen har den en kode 28
Avatar billede nickx Nybegynder
04. december 2005 - 13:42 #13
Er det nu klogt at slette alt usb? jeg har nemlig forsøgt dette tidligere med det resultat at pcen ikke selv kunne geninstallere dette..Jeg måtte derfor anvende systemgenoprettelse for at for usbportene til at virke igen
Avatar billede nickx Nybegynder
04. december 2005 - 13:57 #14
har kørt en windows update...hjælper ikke!
Avatar billede trekkies Juniormester
04. december 2005 - 14:02 #15
Har du prøvet at slå andre ting til i USB, virker de så?
Avatar billede nickx Nybegynder
04. december 2005 - 14:04 #16
jeps mus, webcam, og usblagerenhed virker perfekt... Meget mærkeligt ik? kan det være at min windows driverdatabase mangler noget? Synes det er underligt at min fars pc har en windows built in driver til headsettet!!
Avatar billede boxer Nybegynder
04. december 2005 - 14:05 #17
Jeg kunne godt tænke mig at du hentede programmet Everest - gratis:
http://www.lavalys.com/products/download.php?dlid=1&lang=en
Programmet hjælper med at identificere dit hardware samt komme med links til hvor du kan hente drivere.
Find ud af hvilket chipsæt du bruger med Everest, dobbeltklik på linket til driver. Hent og installer nyeste chipsæt driver.
Det kan godt løse problemet med USB.
Avatar billede nickx Nybegynder
04. december 2005 - 14:08 #18
ok.. jeg vender tilbage så snart jeg har prøvet det! :)
Avatar billede nickx Nybegynder
04. december 2005 - 14:18 #19
ok jeg er nu på http://www.sis.com/download til hvilken enhed skal jeg hente driver?
der er fire muligheder:
-SATA & RAID
-AGP(GART) driver
-IDE driver
-Other
Avatar billede boxer Nybegynder
04. december 2005 - 14:31 #20
Det hjælper ikke at DL noget af ovenstående :o/

Du skriver:
Kommentar: nickx
Dette betyder at USB er installeret på din PC. Derfor vil mit forslag ikke virke.
Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvad Everest siger til dit headset.
Avatar billede nickx Nybegynder
04. december 2005 - 14:34 #21
Everest skriver intet som helst om mit headset...feltet er helt gråt:(
Avatar billede nickx Nybegynder
04. december 2005 - 14:39 #22
Det står ind under fanen usb-controllere:
-C-media USB headphone set

men ingen oplysninger om det
Avatar billede peet49 Nybegynder
04. december 2005 - 14:49 #23
kode 28=driver ikke indstalleret.
Avatar billede nickx Nybegynder
04. december 2005 - 14:51 #24
Peet49 jeps det er problemet...og min pc vil ikke æde den medfølgende driver og den har heller ikke selv "universal driveren" som nu min fars pc har!
Avatar billede boxer Nybegynder
04. december 2005 - 14:53 #25
http://www.computerhope.com/win95er.htm#05
Her kan du se hvad fejlkoden betyder.

Der foreslås at du sletter headsættet i enhedshåndtering - mens det er tilsluttet.
Du genstarter IKKE efter dette er gjort.
Derefter tilføjer du headsættet via "tilføj hardware" Funktionen findes i kontrolpanel.
Avatar billede nickx Nybegynder
04. december 2005 - 15:16 #26
Kære Boxer...

Så har jeg også forsøft dette..uden held! SUK
Følgende tekst kommerfrem:

Driverinstallationsfilen til enheden mangler en nødvendig post.Det skyldes muligvis at INF-filen var skrevet til windows 95 eller senere.
Avatar billede nickx Nybegynder
04. december 2005 - 15:25 #27
Den er svær hva drenge??
Avatar billede trekkies Juniormester
04. december 2005 - 15:32 #28
Hvad nummer har dit headset?
Avatar billede nickx Nybegynder
04. december 2005 - 15:36 #29
usb-m.s 602ms fra office dsign, pcen kalder det for c-media usb headphone set
Avatar billede trekkies Juniormester
04. december 2005 - 15:39 #30
Er der selv ikke forbindelse igennem?

Hverken når at du vil snakke i den eller høre noget?
Avatar billede trekkies Juniormester
04. december 2005 - 15:40 #31
Har du mulighed for at låne din fars windows cd og opdatere driveren igennem den?
Avatar billede nickx Nybegynder
04. december 2005 - 15:41 #32
Han har faktisk heller ikke en cd...han har nemlig også en bærbar pc hvor der ikke fulgte driver cd med...*S*
Avatar billede nickx Nybegynder
04. december 2005 - 15:43 #33
det er noget rigtig skidt...
Avatar billede nickx Nybegynder
04. december 2005 - 15:55 #34
Der er slet ikke forbindelse igennem..SUK
Avatar billede trekkies Juniormester
04. december 2005 - 16:14 #35
Jeg tror at du skal prøve at hente en nyere driver til dit USB via bundkort's productentens hjemmeside, det kan du gøre via Everest.
Avatar billede boxer Nybegynder
04. december 2005 - 16:15 #36
Ja, den er svær.

Hvad findes der af filer på den cd til headsættet?
Avatar billede nickx Nybegynder
04. december 2005 - 17:01 #37
hvordan henter man så en driver til usb?
Avatar billede trekkies Juniormester
04. december 2005 - 17:03 #38
Åben Everest og klik på "Motherboard" og "Motherboard" igen, nederst er der links til siden hvor at du kan hente drivere til bundkortet.
Avatar billede nickx Nybegynder
04. december 2005 - 17:08 #39
okay der er links til produkt information og bios software.. men ikke til drivere
Avatar billede trekkies Juniormester
04. december 2005 - 17:15 #40
Du kan klikke på produkt information, siden du kommer ind på skulle der gerne være nogle forskellige drivere.

Du kan give os linket, så kan vi finde det til dig.
Avatar billede nickx Nybegynder
04. december 2005 - 17:17 #41
På cden findes installationsprogram for driver...Skidtet virker bare ikke på min pc...Når det køres enderdet altid med at den mangler en nødvendig post
Avatar billede off-line Nybegynder
04. december 2005 - 20:38 #42
Der findes en lille USB tester, som anbefales på pcworld com, kan den bruges til noget?
http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,6085,00.asp#
Avatar billede nickx Nybegynder
06. december 2005 - 18:31 #43
intet virker!!! Jeg køber et andet headset..spørgsmålet lukkes