Avatar billede mpskive Nybegynder
02. december 2005 - 17:01 Der er 2 kommentarer

Bedste køb til print af tekstdokumenter

Kan nogen fortælle mig hvilken printer der er billigst på lang sigt når mit behov er at printe tekstdokumenter ud. Med andre ord - kvaliteten af udskrifterne er ikke det vigtigste, da jeg ikke udskriver billeder og dokumenter i farver. Jeg har tidligere haft Lexmark, men jeg synes patronerne er ret dyre.
Avatar billede trolll Nybegynder
02. december 2005 - 17:20 #1
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. december 2005 - 00:11 #2
Som for alle andre der stiller spørgsmålet, er du nødt til at uddybe, hvad dit behov er.

Der er stor forskel på en printer der printer 10 sider ud om måneden, og en der skal skrive 10.000 sider om måneden.

Har du et begrænset printbehov, er prisen på anskaffelsen den største parameter, for så når du dårligt at slide tonerpatronen op, før du alligevel vil købe en ny (om 5 år).

Men også:

Har du brug for duplex (print på begge sider)
Specielle papirbehov (ekstra printbakke o.lign.)
Tunge dokumenter (excel, tunge grafiske - disse kræver typisk mere ram end der følger med som standard).
Netværks mulighed....

Lidt flere specifikationer, så kan man komme med et bud - specielt på printforbruget, og hvor mange år du forventer at den skal kunne bruges.