Avatar billede lenk Nybegynder
02. december 2005 - 12:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Musik fra DVD til PC

Undertegnede er den lykkelige indehaver af en stadigt voksende samling af koncert/live DVD'er som jeg selvfølgelig kan se, og dermed også høre, på min PC.

Jeg ønsker at kunne afspille kun musikken (kun lydsporet), på samme måde som når jeg indlægger musik fra en CD f.eks. via Windows Mediaplayer på min harddisk. uden at have DVD'en siddende i drevet og uden at samtidig skulle afspille Videoen.

Hvilket format musikken ender i er ikke voldsomt afgørende, det skal selvfølgelig kunne afspilles som musik og det ville være rart hvis det ikke fylder meget.

Det er ikke et must at musikken kan brændes ud på CD, da det ikke er relevant i denne sammenhæng.

Det er ikke et must at softwaren er gratis, men det må det selvfølgelig gerne være.

Det ER et must at alt er lovligt og hvis det jeg spørger om ikke kan lade sig gøre lovligt, så er det jo svaret

Lenk...
Avatar billede jokkejensen Novice
02. december 2005 - 13:18 #1
http://www.eksperten.dk/spm/669112 <- kan du ikke følge med her :)

Endvidere kan jeg ikke med sikkerhed fortælle dig om det er 100% jurisk lovligt at editere ophavsrettet materiale.. (fjerne filmen) Men man må mig bekendt gerne rippe dvd til divx til ejet forbrug, så kunne ikke se hvorfor ikke.
Avatar billede halifax Nybegynder
02. december 2005 - 14:41 #2
Brug Audiograbber til at optage med samtidig med musikken afspilles fra DVD'en. Gem i wav eller mp3 format.
Se en guide om hvordan her
http://www.siffan.dk/forum/forum_posts.asp?TID=961&PN=1

En anden dansk artikel med screenshots
http://www.abmedia.dk/video/audio.htm
Avatar billede lenk Nybegynder
06. december 2005 - 11:37 #3
Tak for svarene begge. jeg prøver mig frem

Lenk...