Avatar billede mrg Nybegynder
23. april 2001 - 16:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Illustrator : Trekant

Et begynderspørgsmål : Letteste måde at lave en trekant på i Illustrator ?
Avatar billede Trine Nybegynder
23. april 2001 - 16:13 #1
Med penneværktøjet!
Punkt til punkt!
Avatar billede mrg Nybegynder
23. april 2001 - 16:16 #2
Tja - det er vel næsten for nemt, så du får lige lov at svare lidt mere :-)

Hvordan gøres det så den bliver symmetrisk...?
Avatar billede Trine Nybegynder
23. april 2001 - 16:17 #3
Du kan bruge Shift-tasten, til at lave lodrette og vandrette linier. Vælg Penne-værktøjet, start med at klik et sted, hold shift nede og klik lidt længere væk, så kom den vandrette linie. Så klikker du oppe ovenover, og så skal du forbinde linierne ved at slutte at med at klikke i det punkt hvor du startede. Du kan bruge den hvide pil, til at rette hver enkelt punkt til.
Avatar billede mrg Nybegynder
23. april 2001 - 16:17 #4
AHA ! Tegnede kvadrat, fjernede et hjørne, fjernede et til hjørne, og havde pludselig en ligebenet trekant...
Avatar billede Trine Nybegynder
23. april 2001 - 16:19 #5
Du kan flytte rundt på et markeret punkt (et punkt der er blevet markeret af den hvide pil) ved at trække i den og ved at bruge piletasterne.
Avatar billede mrg Nybegynder
23. april 2001 - 16:20 #6
ok - misskat - du får den - også selvom jeg faktisk fandt en let måde at gøre det på...

Som du skrev det er det stadig lidt besværligt at få den til at have toppen lige præcis i midten...tror jeg...
Avatar billede Trine Nybegynder
23. april 2001 - 16:20 #7
Ja sådan kan man nemlig også...
Avatar billede ldan Nybegynder
12. maj 2001 - 10:20 #8
Den nemmeste måde er at bruge polygonværktøjet, træk, hold museknappen nede og tryk tre gange på piletasten (ned), hvorefter du har en trekant.

mvh
Ldan
Avatar billede mrg Nybegynder
12. maj 2001 - 20:15 #9
Tusind Tak Ldan - kendte jeg slet ikke!