Avatar billede trold Nybegynder
30. november 2005 - 13:48 Der er 10 kommentarer

Optage et klip fra en DVD film på Computeren

Jeg har en DVD film - hvorpå jeg skal bruge et 2 minutters uddrag i en powerpoint præsentation.

Hvordan får jeg optaget de 2 min fra DVD filmen på min PC - så klippet bliver til en fil, jeg kan bruge i min ppt præsentation.

Af software der muligvis kunne gøre det - har Jeg Power DVD, wincinema,  Hauppauge Win2000, Pionnacel studio 10.
Avatar billede jokkejensen Novice
30. november 2005 - 13:54 #1
find et program der kan rippe din dvd til mpeg-2.. rip hele filmen.

Brug herefter pinaccle studio til at klippe de 2 minutter ud..
Avatar billede trold Nybegynder
30. november 2005 - 13:58 #2
Filmen er en lovlig film - dvs det er video optagelser vi ejer rettighederne til - men det eneste format der er tilgængelig er en DVD film

Hvilket stykke software kan rippe en DVD til mpeg 2 ??

DVD decrypter - eller ??
Avatar billede trolll Nybegynder
30. november 2005 - 14:03 #3
Der findes også software som kan optage det som vises på skærmen og gemme det som video.
Avatar billede jokkejensen Novice
30. november 2005 - 14:07 #4
troll, ja men forståligt nok ikke i ordentligt kvalitet...

Jeg er ikke sikker men måske kan :
http://www.mrbass.org/dvdshrink/dvdshrink32setup.zip

Convertere til mpeg...

Men kan Pinacle studio ikke tage vob filer ? så behøver du jo ikke convertere først, arbejder selv med premier, men den vil ikke..
Avatar billede trold Nybegynder
30. november 2005 - 14:08 #5
att trolll >> Ved du hvilket software ??
Avatar billede trolll Nybegynder
30. november 2005 - 14:09 #6
F.eks CapturePad (har ikke selv testet det), men det er gratis til ikke kommercielt brug.
Avatar billede trold Nybegynder
30. november 2005 - 14:12 #7
att jokkejensen >> Jeg forsøger dine løsninger når jeg kommer hjem
Avatar billede sardinen Nybegynder
30. november 2005 - 14:17 #8
Man kan faktisk godt klippe i dvd-shrink. Men formatet vil blive ved at være i DVD-format (VOB)
http://www.dvdshrink.info/splitting-v2-3.php
Denne guide er ganske vist beregnet til at dele en DVD i to, men den kan sagtens bruges i dit tilfælde.
Avatar billede sardinen Nybegynder
30. november 2005 - 14:20 #9
http://www.videohelp.com/forum/viewtopic.php?t=252033
Her er et lille program, der laver dine vob om til mpeg.
Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
07. januar 2006 - 00:55 #10
Hvis du har en Nero Burn-suite hører Nero Vision Express til. Dér kan du vælge at lave en ny 'movie', browse dig til DVD'ens indhold, importere det du skal bruge (importer det hele og slet alt det overflødige). Herefter kan du eksportere klippet som MPG/AVI eller hvad du nu ønsker (tror Powerpoint er glad for flere forskellige formater).

Hvis du har programmet, men ikke kan hitte ud af det så læg en kommentar her - så finder vi ud af noget guide-sjov med nogle screendumps.