Avatar billede greenhelmet Nybegynder
30. november 2005 - 12:36 Der er 2 kommentarer

Navision netværks problem.

Hej

Er netop løbet ind i et problem med Navision klienter der tilgår Navision Serveren via netværket.

Netværket fungerer ikke korrekt. Der blev sendt en 'pakke' til den forkerte adresse.

Problemet opstår kun ved tilgang via netværket. Navneopløsninger ser ud til at være på plads og startes klient konsollen direkte på serveren fungerer det fint.

Nogen forslag?

/GH
Avatar billede movingrok Nybegynder
02. december 2005 - 13:38 #1
Lidt mere info er ønskelig - Kører du IP eller netbios? Er det en noget der har virket - Har der været "pillet" ved netværket?
Avatar billede sunset Nybegynder
21. december 2005 - 19:37 #2
Lyder som om serveren er opsat til at køre på en anden port end "default"
Åbn services filen på serveren, find navnet på navision serveren, og ændr tilsvarende på klienterne. Default port er 2407, og er det mest 'almindelige' at vælge at flytte til porte nær ved.