Avatar billede pookie-muz Nybegynder
28. november 2005 - 22:52 Der er 18 kommentarer

Hvordan kan jeg se om min gucci taske er ægte?

Jeg har købt mig en Virkelig fed Gucci taske over nettet, lidt vovet godt nok, men har ikke råd til at købe den herhjemme.. på den er der vedhæftet et grønt og hvidt lille gucci kort hvor der også står confrollato på, og inden i kortet er der sat et hvidt mærke på ud for type no: hvor der står 4185 og så er rødt c efter, der står også hvordan man skal behandle tasken også videre deri, mener det er carecard. Men skal der ikke være et serienr et eller andet sted trykt på tasken? For jeg kan ikke finde noget.. Og hvorddan kan jeg ellers se om den er ægte eller ej???
Avatar billede strych9 Praktikant
28. november 2005 - 23:02 #1
Du kan jo ringe og spørge Gucci. Hvad enten den er ægte eller ej er jeg sikker på at de vil fatte interesse. =)
Avatar billede pookie-muz Nybegynder
28. november 2005 - 23:10 #2
Kan man godt bare det? :0)
Avatar billede strych9 Praktikant
28. november 2005 - 23:13 #3
Du kan sagtens ringe til dem, men hvis det viser sig at den er uægte så ved jeg ikke lige hvad de gør.
Avatar billede pookie-muz Nybegynder
28. november 2005 - 23:17 #4
Hmmm, nå den må jeg lige tænke lidt over :0)
Avatar billede milandt Nybegynder
28. november 2005 - 23:51 #5
De inddrager vel ikke din gucci taske i fald den er falsk, og du har købt den i god tro... hvis de er seje bytter de den ud med en ægte..
Avatar billede mobius6 Juniormester
29. november 2005 - 07:12 #6
Hvis den er af læder kan du starte med at finde en lille flap inden i tasken og bruge en ligther til at se om det brænder (er den ægte læder kan brændemærket ikke ses og den lugter kun lidt af brændt hår) hvis den gløder/brænder eller andet er den ikke ægte. Og så skal du huske på at der findes rigtigt mange såkaldte" back of the truck" kopivarer altså varer som er ægte nok (lavet på samme fabrik) men som sælges som kopivarer (fx på nettet) eller her i østen.
Men hvis du har købt den meget billigt er der med ret stor sandsynlighed ikke ægte da langt de fleste rigtige brands koster nogenlunde det samme over hele kloden (med variabler på +/- 10-15%)

både de ægte og de uægte Gucci varer produceres i Kina ( på de samme fabrikker) (uanset om gucci vil indrømme det eller ej ;-) sandsynligheden for at få en ægte alle andre steder end i en autoriseret Gucci butik er temmelig stor.
Avatar billede mobius6 Juniormester
29. november 2005 - 07:15 #7
hehe, sidste linje skulle naturligvis have været
"sandsynligheden for at få en u-ægte alle andre steder end i en autoriseret Gucci butik er temmelig stor."

..omend retorikken er noget ulden ;)
Avatar billede themom Nybegynder
29. november 2005 - 09:55 #8
http://www.fredysnet.com/id113.html

If you choose to try and authenticate a new designer handbag on your own, here are some tip-offs that betray most fakes. Only the very best forgeries can escape a truly close inspection.

Visual clues – Compare your new bag to a catalog or advertisement picture. Look very closely. Is your purse an exact match in every detail?

Materials – Part of what you’re paying for is superior quality. Study your new handbag closely, looking for discolorations, uneven stitch work, or shoddy leather. Any sign of less-than-stellar workmanship may mean you’ve got a fake.

Details – Most designer bags feature zippers, buckles, or straps that have unique markings or stamps to identify the maker. Look at them very closely, searching for any smudges, off-center stamps, or size discrepancies.

When you’re done with each of these steps, have a friend or family member do the same. Another set of eyes can often spot something you missed. Don’t let your hope that it’s genuine keep you from doing all you can to be sure!

When it’s all said and done, your best defense against fake designer handbag scams is to be diligent and avoid impulse purchases. Rip-off artists just love to get potential customers excited so that they’ll make emotional decisions. And that makes their deception a lot easier to pull off. So take your time, follow the steps outlined above, and let your head lead you through to a successful purchase. An old cliché will serve you well – if it sounds too good to be true, it probably is.
Avatar billede themom Nybegynder
29. november 2005 - 09:59 #9
Avatar billede pookie-muz Nybegynder
29. november 2005 - 18:58 #10
Hmm jeg købte den fra Kina af men har kun givet 500 kr fordi det var på auktion, så jeg var heldig. Men jeg syntes bare at når jeg kigger på alle andre steder man kan købe gucci tasker er der et serienummer på selve tasken, og det kan jeg ikke se på den jeg har det er kun det kontrol nr på gucci kortet, men jeg har ellers gået tasken grundigt igennem og syntes den virker totalt ægte, det er bare det skide serie nummer! :0) Kan heller ikke finde tasken i gucci´s katalog. Men jeg må vel finde en butik hvor de forhandler gucci og høre dem ad for at være helt sikker :0)
Avatar billede strych9 Praktikant
29. november 2005 - 19:04 #11
pookie-> Er det vigtigt? Du har købt den overraskende billigt online på en auktion i Kina. Hallo, er der ikke nogle klokker der burde ringe? ;)
Har du tænkt dig at returnere den hvis den viser sig at være falsk?
Avatar billede themom Nybegynder
29. november 2005 - 19:07 #12
Har ikke fundet noget om serienumre i Gucci,i min søgen om dette emne,men måske???.Der er de to butikker nævnt i linket.Det lyder dog lidt for billigt for en original Gucci taske
Avatar billede themom Nybegynder
29. november 2005 - 19:12 #13
men vis den har har jeg lige fundet ud af kopier også kan have serienumre :(

http://forums.ebay.com/db2/thread.jspa?threadID=1000134825&tstart=80&mod=1132100310863
Avatar billede martin_moth Mester
30. november 2005 - 08:44 #14
Og når du køber noget billigt i Kina - der vel nok er førende på kopiprodukter - tror jeg ikke du skal forvente at den er ægte.

Gå forbi en Gucci forretning, smid den på disken og så kan de vel svare.
Avatar billede mobius6 Juniormester
30. november 2005 - 10:13 #15
pookie-- som jeg indikerede i min første post så kan du ikke i mange tilfælde se forskel på ægte og u-ægte og i særdeleshed ikke fra KINA (en del af min foretning her i Kina går netop på at garantere produktioner ikke ryger på kopipmarkedet, mv) en stor del af de kopier som oversvømmer fx eBay er kopier fra Kina som er lavet på samme fabrik som de ægte (99% af alle store verdensomspændende brands produceres i Kina, også danske brands som sælger sig på at være dansk håndværk ;-)) ...tasken, jakken, skoen, sofaen, computeren, parfumen, vodkaen osv, ER reelt den samme de har bare forladt levendøren i to forskellig papkasser, den ene til en stk. pris på 3800.-den anden til 299.- men produktet er nøjagtigt det samme).

som det også skrives i tråden her, så BURDE alarmklokkerne ringe, i dette tilfælde i en sådan grad at du i værste tilfælde kan sigtes for bevidst at købe kopivarer som sidestiller dig rent juridisk med sælgeren.

Hvis jeg var dig ville jeg om muligt returnere købet, lternativt henvende dig til Gucci DK og fortælle at du nok har begået en fejl, men evt. vil levere tasken til den (tilinspektion) hvis du godtgør dit udestående (hvis de altså hopper med på den slags)
Avatar billede mobius6 Juniormester
30. november 2005 - 10:18 #16
themom's post-29/11-2005 09:55:42-
kan ikke rigtgt bruges her vil jeg formode, da rigtigt mange (for ikke at sige dem alle) ikke er kopi (altså bakwards enginering) men faktisk en reel Gucci bare uden at være Gucci ;-)

en kopi kopi altså en efterligning i ringere kvalitet vil koste under 50.- i kina og kan afsløres med ovenstående fremgangsmåder, men når det handler om de store brands med let-omsættelige varer (fx tasker) er det praktisk talt umuligt da kopien er nøjagtig lige så "god" som "originalen"...

;0)
Avatar billede themom Nybegynder
06. december 2005 - 16:12 #17
lukketid ??
Avatar billede mobius6 Juniormester
14. marts 2006 - 14:48 #18
ja det mås det vist være...