Avatar billede websurfer11 Novice
27. november 2005 - 12:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Runtime Error `13` Type mismatch

Jeg har et program, som foretager nogle beregninger ud fra taldata fra en access-databasefil. Programmet har fungeret fint indtil nu - men så kommer fejlmeddelelsen under beregning: Runtime Error `13` Type mismatch.  Jeg har så lavet en sikkerhedskopi af databasefilen og lavet datamængden mindre, så er der ingen fejl. Er det noget med at Windows ikke kan kapere så megen data i beregning? - kan man da forbedre Windows evne ved at øge den skrevne hukommelse til harddisk?  er det noget med en page-fil eller er jeg hel galt i byen?
Håber der sidder nogle begavede fyre et sted, der kan hjælpe?
Avatar billede frozenfire Nybegynder
27. november 2005 - 18:16 #1
Access kan håndtere millioner af records uden at fejle (bevares, når der så mange går det lidt langsommere..)
Type mismatch kommer når du (access) prøver at lave beregninger, men datatypen er forkert.
Nu skriver du ikke hvordan tallene kommer ind i databasen, men kan det tænkes at der er kommet andet end tal ind? Har du et tjek i dit system, på hvilke data der kommer i tabellen? Hvordan er felterne i databasen oprettet?
Avatar billede websurfer11 Novice
27. november 2005 - 19:43 #2
Jeg har fundet fejlen, eftersom jeg kontaktede programmets support. Det drejede sig om fejl dataindstastning på en af over hundrede poster, som jeg nu endelig efter flere timers arbejde har fundet frem til.
Så selvom jeg har rettet fejlen inden dit svar frozenfire, ja så er jeg så glad for at fejlen blev fundet - og da dit svar jo er også falder godt i tråd årsagen til problemerne - skal du have alle 100 points.
Avatar billede frozenfire Nybegynder
28. november 2005 - 04:19 #3
tak tak, så smider jeg et svar. Har selv prøvet at gå RIGTIGT mange poster i gennem pr håndkraft, så jeg føler med dig! Glad for at du har fået løst dit problem, og forhåbentlig også har fået styrket tilliden til Access. Selv om mange rynker på næsen og siger de hellere vil have en "rigtigt" database, er Access faktisk en rigtigt god database!