Avatar billede elektronikpeter Nybegynder
25. november 2005 - 12:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

LiveUpdate af norton antivirus virker ikke når man ikke er admin

Jeg har lagt Norton Antivirus 2005 ind på en del computere hvor der er ca. 5-10 brugere. Der er kun én administrator (mig) og jeg logger ikke ind på alle de klienter særlig ofte.
Problemet er at Norton Antivirus har slået "Automatic LiveUpdate" fra hvis ikke man logger ind som administrator, og ikke nok med det, men hvis jeg prøver at køre LiveUpdate manuelt så melder den følgende: "liveupdate could not access a file".

Hvad gør jeg i denne situation?  Jeg vil sige at det er udelukket at jeg jeg logge på alle klienterne for at opdatere Norton Antivirus.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
25. november 2005 - 17:34 #1
Efter som du har placeret spørgsmålet i w2003 kat læser jeg dit spørgsmål på følgende måde:

Du har lagt NA2005 ind lokalt på de forskellige pc'er i et domæne, og liveupdate fungerer ikke, da brugerne er ikke er administrator.
Hvis ja - problemmet kan ikke løses, da du har installeret et "privat" produkt, som ikke duer til prof. Du skal finde et andet produkt alternativt Symantec Antivirus v10. Eller fra andet firma. NA2005 er ikke egen til domæne brug.
Opgaven kan desværre ikke løses via NA2005
Du kan måske arbejde "fuske" med at du manuelt hver uge downloader virusupdate filen og derefter kører den via et logon-script. Det er umiddelbart eneste mulighed.

http://service1.symantec.com/SUPPORT/sharedtech.nsf/docid/2005050311260713?Open&src=&docid=2003011408293013&nsf=sharedtech.nsf&view=es_full&dtype=&prod=&ver=&osv=&osv_lvl=&seg=
Avatar billede elektronikpeter Nybegynder
25. november 2005 - 18:08 #2
Spørgsmålet er korrekt forstået.

Så er det squ godt at jeg ikke købte licens til alle maskinerne, men kun til én.

Hvilke andre antivirus-programmer kender du, udover Symantec Antivirus v10, som kan bruges i mit tilfælde.
Avatar billede elektronikpeter Nybegynder
25. november 2005 - 18:14 #3
Jeg har fået skaffet en demo version af Norton Corporate v10. Men der er noget jeg ikke helt forstår. Er det meningen at der skal installeres noget på serveren(windows server 2003), som henter opdateringerne til antivirusen og at klienterne så henter opdateringerne derfra, eller skal hele Norton Corporate v10 ligges ind på hver klient med hver deres LiveUpdate, som man normalt ville gøre det.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
25. november 2005 - 19:35 #4
Nu installere den på serveren og (Nu taler jeg godt nok ud fra symantec enterprise versionen) Der er et controlcenter hvor du markerer clienterne, og vælger roll-out.
Clienternes firewalls må ikke været oppe. (hvis du senere vil have dem oppe. er der et par porte der skal undtages)

Serveren downloader updates og skubber dem ud til clienternes automatisk.
Avatar billede gratis Nybegynder
26. november 2005 - 03:10 #5
mcafee har ligeledes et produkt der virker godt, http://www.mcafee.com/dk/