Avatar billede rangerbs Nybegynder
23. november 2005 - 19:33 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Hvad synes i om designet?

Hej eksperter..

Hvad synes i om designet?
http://jeppedk.1go.dk/data/index.html

Kom gerne med konstruktiv kritik..

Hvad ville i vurderer den til på 13-skalaen..

mvh Jeppe
Avatar billede rangerbs Nybegynder
23. november 2005 - 19:34 #1
ps: det er kun forsiden der virker
Avatar billede Slater Ekspert
23. november 2005 - 19:40 #2
Jeg synes det er rigtig stilet. Kan faktisk ikke umiddelbart se nogle problemer eller dårlige sider.

Selvfølgelig kunne man nævne Jacob Nielsens gamle råd, med aldrig at lave en velkomstside, men sende brugeren direkte videre til det brugbare indhold. Normalt er jeg enig med ham, men i dette tilfælde ER der jo faktisk brugbart indhold på forsiden, i form af en hurtig forklaring af de enkelte undersider... så intet problem der.

Hvis ikke teksten "JKP A/S" havde været orange, ville der have manglet vægtfordeling i farverne, men nu ER den tekst der, og selv den lille smule gør at det orange i billedet ikke ser malplaceret ud. Så heller intet der.

Flot
Avatar billede Slater Ekspert
23. november 2005 - 19:40 #3
Jo, hvis jeg endelig skal nævne noget, så er den hvide skriftfarve på knapperne temmelig irriterende ved mouseover, hvor baggrunden er lysegrå.
Selvfølgelig kan man bare læse hvad der står, mens baggrunden er mørk, men det irriterer stadig mine øjne lidt.
Avatar billede weblex Nybegynder
23. november 2005 - 19:43 #4
Ok side - jeg vil give designet 9.

Jeg synes du skal arbejde mere med skarphenden på dit banner og logoet - hvis du arbejder i photoshop, trænger banneret til en gang unsharp mask :)

I din menu ville jeg vælge en mørk skrifttype ved mouseover - den hvide er svær at se.

Og sidst - skriften i bunden er stort set heller ikke til at se på min skærm.
Avatar billede Slater Ekspert
23. november 2005 - 19:46 #5
Jeg synes absolut ikke den er for uskarp - jeg gik ud fra det var med vilje, og jeg synes det ser fedt ud den er så blurry.

Men mht teksten i bunden er jeg enig - jeg havde slet ikke opdaget der stod noget :)
Avatar billede weblex Nybegynder
23. november 2005 - 19:50 #6
Nu går jeg ud fra, at firmaet gerne vil sælge vvs-artikler. Og så er det af afgørende betydning, at billederne er knivskarpe. Men måske tager jeg fejl...? :)
Avatar billede Slater Ekspert
23. november 2005 - 19:54 #7
Nu gik jeg så også ud fra, at det billede var ment som "pynt" og en del af grafikken, og ikke som et salgsfoto :)
Avatar billede rangerbs Nybegynder
23. november 2005 - 20:00 #8
mange tak for vurderingen indtil videre..

Har ellers med vilje lavet noget gauisan/motion blur og brugt overlay og soft light for at få den orange farve frem i billedet..

I må meget gerne sætte karakterer på..
hilsen Jeppe
Avatar billede rangerbs Nybegynder
25. november 2005 - 10:43 #9
Er der ikke flere som vil kommentere designet?
Avatar billede n-design Nybegynder
26. november 2005 - 21:11 #10
Jeg syntes som sådanne siden er meget pæn.
Jeg tror dog lige du skal tage et kig på siden i FireFox.
Jeg syntes jeg har set logoet før.. kan godt være det bare er mig.
er enig med de andre i at logoet er for uskapt også syntes jeg banneret er for "syret". det tog mig lige lidt tid inden jeg så det faktsik vat en vask og et toilet.
Avatar billede vong Nybegynder
27. november 2005 - 23:19 #11
Udover at alle link er døde, så kig lig på den lysegrå linje lige over billedet. Er det med vilje, at vinklen på stregerne er forskellig fra baggrunden...?

Eller fedt design og ingen informationsjungle
Avatar billede andreasbj Nybegynder
12. december 2005 - 20:53 #12
Cool nok...måske ville det være pænere hvis billedet i banneret var rigtig dimensioneret og teksten i logoet stod knivskarpt (er lidt gnidret der hvor der står "dit rigtige valg". Og så selvfølgelig teksten i bunden skal have en lidt lysere farve samt at der skal stå rettigheder og ikke retighedder.