Avatar billede qwerasdf Nybegynder
22. november 2005 - 14:55 Der er 3 kommentarer

handling - hvordan

hej x-perter.
Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor der skal være en stor bunke billeder på.
På alle mine billeder vil jeg gerne, at I højre hjørne have klistret et lille gif billede på hvor jeg skriver ”www.domæne.dk” Gif-billedet har jeg lavet, men det jeg vil spørge om er, hvordan jeg ved hjælp af en handling får klistret mit gif billede på alle mine billeder (ca. 100 stk), og derefter ”gemt til web”.
Jeg har været lidt inde i handlinger og prøve, men uden at det kunne lykkes for mig.
Det lykkedes mig at optage en handling, men hver gang jeg afspiller handlingen, udføres handlingen på det billede hvor jeg optog handlingen.
Er der nogen der kan fortælle mig punkt for punkt hvordan jeg gør.
Jeg bruger fotoshop 6.0
På forhånd tak !
Avatar billede doggy82 Praktikant
22. november 2005 - 14:59 #1
Du skal gå ind i Filer -> Automatiser -> Batch
(tror jeg nok det hedder på dansk)
Der vælger ud mappen med billeder og din Handling
Avatar billede doggy82 Praktikant
22. november 2005 - 15:00 #2
Der vælger du*
Avatar billede hcma Novice
22. november 2005 - 15:38 #3
har oploaded en vejledning her:
http://www.hcma.dk/photoshop_action.htm