Avatar billede foko Nybegynder
20. november 2005 - 15:43 Der er 11 kommentarer

Mistet min raid o efter jeg ahr fået nyt bundkort

Hej.

Jeg har lige fået mig et nyt bundkort et MSI K8N med raid.
mit gamle Board havde også raid så der kørte jeg raid 0. Men nu kan jeg ikke få windows til af genkende mit nye raid 0. Er der en løsning på dette. Ellers er 500 Gb pist væk :-(
Avatar billede screem_brille Novice
20. november 2005 - 16:05 #1
tilbage med diskene i det gamle board og tag backup, og genskab backuppen bagefter på det nye board
Avatar billede foko Nybegynder
20. november 2005 - 16:21 #2
"Host" jeg det kunne jeg også forstille mig men det er jo lidt svært da den windows også er nede. er der virkelig ikke en bedre løsning ØVØV
Avatar billede screem_brille Novice
20. november 2005 - 16:44 #3
nej det er faktisk hvad du har af muligheder (og selvom windows er nede, vil det være muligt at kopierer filerne (medmindre der er sket noget emd raidet nu), men en ny kontrollelr kan sjældent se raids oprettet på andre controllere
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. november 2005 - 16:45 #4
Nyt bundkort = windows skal installeres igen - fra bunden af.
Avatar billede screem_brille Novice
20. november 2005 - 16:59 #5
er ikke nødvendigt John_stigers, men raidet er gået tabt medmindre han monterer diskene i det gamle board igen og kopierer data ud derfra.
Avatar billede foko Nybegynder
22. november 2005 - 21:31 #6
Jeg har fundet en løsning på det. Det kræver desværre bare lidt diskplas.
Men der findes et lille program ved navn File Scavenger 3.
Det hjælp mig meget.

Når men så det næste spørgsmål hvad nu hvis jeg laver det om til software raid. hvad sker der så den dag min pc går ned ?
Avatar billede screem_brille Novice
22. november 2005 - 21:33 #7
så sætter du diskene over i en ny maksien og vælger at sætte dem online igen, så kører det igen (er da min erfaring, fra tests)
Avatar billede foko Nybegynder
22. november 2005 - 21:35 #8
okay jamen så tror jeg af jeg vil gøre dette i stedet for. og så laver det om til raid 5.
Avatar billede screem_brille Novice
22. november 2005 - 21:41 #9
så skal du have min 3 diske, og XP kan ikke køre SW RAID 5
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 09:15 #10
brug for mere hjælp ?
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 23:10 #11
brug for mere hjælp ?