Avatar billede jokro Nybegynder
19. november 2005 - 18:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

No Signal på skærm

Når jeg starter min computer op virker alt normalt, ind til XP starter, så slukker min skærm og skriver: "no signal".
Er der nogle der ved hvordan dette afhjælpes??
På forhånd tak..
Avatar billede haolan Nybegynder
19. november 2005 - 19:01 #1
Kunne tyde på en softwarefejl i din windows.. Prøv at reinstallere den
Avatar billede jokro Nybegynder
19. november 2005 - 19:04 #2
Kan det bare komme fra dag til dag?
Er der ikke en anden måde at udbedre dette? (har rigtig mange ting på den computer som jeg meget gerne vil bibeholde).
Avatar billede haolan Nybegynder
19. november 2005 - 19:07 #3
Og ja alt kan lade sig gøre i windows fra dag til dag :) Fejl kan opstå på alle mulige mærkelige måder hvor en fil bliver påvirket.. En anden mulighed er også virus/hackere..

Du behøver ikke nødvendigvis køre en fuld reinstall.
Bare kør en reperation af din windows.. Smid din boot cd i og følg vejledningen..
Avatar billede off-line Nybegynder
19. november 2005 - 19:22 #4
"No signal" Det afhjælpes ikke med en reparation. For enten er grafikkortet røget,
eller computeren åbner slet ikke. Kan du høre computeren starte op, hvis ja, så
prøv med et andet grafikkort. Bare det passer, er det ligemeget hvor svagt det er,
som prøve. Hvis du efterfølgende kan se computeren starte op, må du jo købe et
ny grafikkort, som dægger dit behov.
Avatar billede off-line Nybegynder
19. november 2005 - 19:24 #5
Ved nærlæsning, ser det ud til at din skærm tænder normalt, og derefter slukker.
Så er det måske ramfejl?
Avatar billede haolan Nybegynder
19. november 2005 - 19:25 #6
Han skriver jo at han kommer helt frem til hvor den skal åbne windows
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. november 2005 - 20:33 #7
Hvis den kommer frem til hvor windows skal åbnes, og skærmen slukker der, er det tegn på at opdateringsfrekvens eller opløsning er for høj.

Start i fejlsikker tilstand og slet dit skærmkort i enhedshåndteringen. Så start normalt og windows vil installere kortet igen med default opløsning.

Det burde være det der skal til :)
Avatar billede jokro Nybegynder
19. november 2005 - 20:37 #8
Kan heller ikke køre fejlsikret tilstand.. Ja den tænder skærmen helt ind til windows startes, så mit gæt er ikke grafik-kortet..
Avatar billede dennis_p Nybegynder
21. november 2005 - 08:31 #9
Start i fejl sikkert tilstand og afinstallere din display driver, det virker
Avatar billede jokro Nybegynder
18. september 2006 - 22:42 #10
lukker..
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. september 2006 - 23:23 #11
Ja det gør du vist, men iflg reglerne ska du skrive hvad løsningen var