Avatar billede ixus Nybegynder
18. november 2005 - 16:01 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Pokkers feltgrupper

Jeg har tilstadighed problemer med feltergrupperne. Opretter jeg en feltgruppe, og putter et felt i, som også er at finde på oversigten i LagKart (første side) viser den også feltgruppen der (-Navn-----)!

Hvordan får jeg lige styr på de feltgrupper? Nogen generelle tips til hvordan de håndteres?

PS. Jeg har kigget manualen igennem, og blokken "oversigt" har 99 i max poster, hvilket burde forhindre feltgruppen er dukke op der. Det gør den nu bare alligevel. Ligeså er blokken LagKart sat til autogenere, og alle tal mv. passer med hvad manuelen forskriver.
Avatar billede mariaf Juniormester
18. november 2005 - 20:34 #1
Opret feltgruppen. Læg feltet ind. Tilknyt feltet til feltgruppen vha F1 og genvejstasten der. Ændre indtastningsrækkefølgen med Ctrl+F6 til den ligger i rækkefølge (lad være med at se på skærmbilledet imens, så går det galt.) Pas på omkring automatisk placering af felter - den skal være sat til ja, ellers kan det blive ret sjovt.
Ind i mellem går det så galt alligevel. Det gælder især, hvis du vil have felterne stående ved siden af hinanden i samme gruppe, eller ved eksport og import af elementet, men det må du så tage derfra.
Avatar billede ixus Nybegynder
23. november 2005 - 14:17 #2
Hm, ja ok, det er det samme jeg har været igennem. Alligevel finder jeg de feltgrupper svært ustyrlige. Jeg tror jeg nøjes med at manuelt placere dem, og lave 'headers' til dem (ALT-T mv.).
Avatar billede mariaf Juniormester
23. november 2005 - 14:25 #3
Efterhånden som jeg får prøvet det nogle gange, så er det ret nemt - især med at de blot bliver listet i gruppen. Det er værre, når jeg også vil have dem i 2 rækker i samme gruppe. Det kan sommetider drille lidt. Husk at checke om feltet i sig selv står til autoplacering. Gør det ikke det, går det galt.
Avatar billede ixus Nybegynder
23. november 2005 - 15:02 #4
Jeg har lige kigget efter, og ganske rigtigt, de felter jeg prøver på, er ikke sat til autoplacer. Nå men efter en del rutten frem og tilbage, og bumpede ind i det problem du nævner, hvad med når der skal være 2 felter i en række osv.

Så nu har jeg endegyldigt opgivet de pokkers feltgrupper :).

Nå, men tak for hjælpen alligel.