Avatar billede themask888 Juniormester
18. november 2005 - 12:49 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med at se HijackThis log fil igennem?

Hej eksperter

Jeg har på mystisk vis fået spyware ind i min computer, og blev nødt til at formaterer, men det hjalp desværre heller ikke. Så jeg fik at vide at jeg skulle kører HijackThiso g sende den herind for at få råd til hvad jeg kan gøre.

Har desuden hentet mwav.exe og ewido til at kører efter at fixe hijackthis listen.

Håber i vil hjælpe mig med at se hijack this log filen igennem og hjælpe mig med at fortælle hvad jeg kan fixchecke.

På forhånd tak
themask888

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\winsersec.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Microsoft Hardware\Keyboard\type32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\WINDOWS\sdaemon.exe
C:\WINDOWS\winwd.exe
C:\WINDOWS\system32\paytime.exe
C:\windows\adtech2005.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\tool2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe
C:\WINDOWS\system32\paytime.exe
C:\WINDOWS\tool2.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\rkfr\rkfrm.exe
C:\Programmer\PocketCam 3Mega\ICON.EXE
C:\Programmer\Webshots\webshots.scr
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\rkfr\rkfra.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\PROGRAMMER\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Mazen\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = c:\secure32.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = c:\secure32.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = c:\secure32.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = c:\secure32.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = c:\secure32.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = c:\secure32.html
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.dll,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliType] "C:\Programmer\Microsoft Hardware\Keyboard\type32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SDaemon] C:\WINDOWS\sdaemon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SWd] C:\WINDOWS\winwd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PayTime] C:\WINDOWS\system32\paytime.exe
O4 - HKLM\..\Run: [timessquare] C:\windows\timessquare.exe
O4 - HKLM\..\Run: [adtech2005] C:\windows\adtech2005.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [PayTime] C:\WINDOWS\system32\paytime.exe
O4 - HKCU\..\Run: [rkfr] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\rkfr\rkfrm.exe
O4 - Startup: Reboot.exe
O4 - Startup: Webshots.lnk = C:\Programmer\Webshots\Launcher.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: PocketCam 3Mega Monitor.lnk = ?
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{B668EC66-198F-4C31-9617-9528C3CC6690}: NameServer = 62.61.130.1,62.61.131.1
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: Nls - C:\WINDOWS\system32\en04l1dq1.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Sony SPTI Service (SPTISRV) - Sony Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SONYSH~1\AVLib\Sptisrv.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: winser - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\winsersec.exe
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. november 2005 - 20:13 #1
Avatar billede themask888 Juniormester
18. november 2005 - 20:51 #2
Tak for meddelelsen majsmarken. Havde desværre helt glemt dem.
Men er der virkelig ingen der kan hjælpe med HJT-logfilen?!!!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. november 2005 - 10:19 #3
Jo - der ER elementer i din log som jeg (mistænker) til at være 'snavs' !!!

Jeg 'pinger' lige nogen...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. november 2005 - 10:23 #4
Mit 'forslag' :

Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = c:\secure32.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = c:\secure32.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = c:\secure32.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = c:\secure32.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = c:\secure32.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = c:\secure32.html

O4 - HKLM\..\Run: [SDaemon] C:\WINDOWS\sdaemon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SWd] C:\WINDOWS\winwd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PayTime] C:\WINDOWS\system32\paytime.exe
O4 - HKLM\..\Run: [timessquare] C:\windows\timessquare.exe
O4 - HKLM\..\Run: [adtech2005] C:\windows\adtech2005.exe

O4 - HKCU\..\Run: [PayTime] C:\WINDOWS\system32\paytime.exe
O4 - HKCU\..\Run: [rkfr] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\rkfr\rkfrm.exe
O4 - Startup: Reboot.exe

O20 - Winlogon Notify: Nls - C:\WINDOWS\system32\en04l1dq1.dll
Avatar billede themask888 Juniormester
20. november 2005 - 11:01 #5
Nu har jeg fixchecket de nævnte linjer i hijack this. Hvad skal jeg så gøre?

På forhånd tak
Themask888
Avatar billede themask888 Juniormester
20. november 2005 - 11:03 #6
Nu ser logfilen sådan ud

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\winsersec.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Microsoft Hardware\Keyboard\type32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\WINDOWS\tool2.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe
C:\WINDOWS\tool2.exe
C:\Programmer\PocketCam 3Mega\ICON.EXE
C:\Programmer\Webshots\webshots.scr
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\rkfr\rkfra.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\PROGRAMMER\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Mazen\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = c:\secure32.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
Avatar billede themask888 Juniormester
20. november 2005 - 11:04 #7
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.dll,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliType] "C:\Programmer\Microsoft Hardware\Keyboard\type32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Windows installer] C:\winstall.exe
O4 - Startup: Webshots.lnk = C:\Programmer\Webshots\Launcher.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: PocketCam 3Mega Monitor.lnk = ?
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{B668EC66-198F-4C31-9617-9528C3CC6690}: NameServer = 62.61.130.1,62.61.131.1
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: MS-DOS Emulation - C:\WINDOWS\system32\en4ql1h51.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Sony SPTI Service (SPTISRV) - Sony Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SONYSH~1\AVLib\Sptisrv.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: winser - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\winsersec.exe
Avatar billede fromsej Praktikant
20. november 2005 - 11:10 #8
Jeg kigger på det nu.
Avatar billede fromsej Praktikant
20. november 2005 - 11:10 #9
Du har den nyeste variant af VX2 infektionen. Hent L2mfix.exe fra et af disse steder:

http://www.atribune.org/downloads/l2mfix.exe
http://www.downloads.subratam.org/l2mfix.exe

Gem filen på dit Skrivebord og dobbeltklik på l2mfix.exe. Klik på Install knappen og følg instruktionerne. Åben herefter den nye mappe der er dannet på dit Skrivebord (l2mfix). Dobbeltklik på l2mfix.bat og vælg option 1 (Run Find log) ved at taste "1" og "Enter". Din computer bliver nu scannet - efter et par minutter åbnes en tekstfil i Notesblok. Kopier indholdet herind.

NB: Du må ikke køre option 2 eller andre af filerne i l2mfix mappen, før du er blevet bedt om det.
Avatar billede themask888 Juniormester
20. november 2005 - 11:13 #10
Sådan ser indholdet af l2mfix ud

L2MFIX find log 1.04a
These are the registry keys present
**********************************************************************************
Winlogon/notify:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify\MS-DOS Emulation]
"Asynchronous"=dword:00000000
"DllName"="C:\\WINDOWS\\system32\\en4ql1h51.dll"
"Impersonate"=dword:00000000
"Logon"="WinLogon"
"Logoff"="WinLogoff"
"Shutdown"="WinShutdown"

RegDACL 5.1 - Permissions Manager for Registry keys for Windows NT 4 and above
Copyright (c) 1999-2001 Frank Heyne Software (http://www.heysoft.de)
This program is Freeware, use it on your own risk!

Access Control List for Registry key HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify:
(NI)    ALLOW  Full access     NT AUTHORITY\SYSTEM
(IO)    ALLOW  Full access     NT AUTHORITY\SYSTEM
(ID-NI) ALLOW  Read            BUILTIN\Brugere
(ID-IO) ALLOW  Read            BUILTIN\Brugere
(ID-NI) ALLOW  Full access     BUILTIN\Administratorer
(ID-IO) ALLOW  Full access     BUILTIN\Administratorer
(ID-NI) ALLOW  Full access     NT AUTHORITY\SYSTEM
(ID-IO) ALLOW  Full access     NT AUTHORITY\SYSTEM
(ID-IO) ALLOW  Full access     CREATOR OWNER

**********************************************************************************
useragent:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\User Agent\Post Platform]
"{FA4B581C-BC32-49A9-AFB6-66AE9D883257}"=""

**********************************************************************************
Shell Extension key:
Windows Registry Editor Version 5.00
Avatar billede fromsej Praktikant
20. november 2005 - 11:17 #11
OK, vi fortsætter.

Luk alle programmer - du vil om lidt blive bedt om at genstarte din computer.

Fra mappen l2mfix skal du køre l2mfix.bat igen - denne gang skal du vælge option 2 (Run Fix). Herefter skal du taste en tilfældig tast for at genstarte. Efter genstart vil dit Skrivebord og din ikoner vise sig og forsvinde igen - l2mfix vil fortsætte med at scanne din computer og når programmet er færdigt, vil en ny tekstfil blive åbnet i Notesblok. Kopier indholdet herind sammen med en frisk HijackThis log.

Kommer der ikke en ny logtekst, så gør følgende:
Åbn mappen med l2mfix, find filen second.bat, og dobbeltklik på den. Så skulle fixet helt sikkert gå i gang.
Avatar billede themask888 Juniormester
20. november 2005 - 11:30 #12
efter genstart skulle dobbeltklikke på second.bat for at fixet gik igang. Herefter var der en genstart, men der dukkede ikke nogen tekstfil op. Der ligger dog en fil der hedder report i l2mfix-mappen - er den jeg skal sende indholdet af?
Avatar billede themask888 Juniormester
20. november 2005 - 11:43 #13
l2mfix report ser sådan ud

L2MFIX find log 1.04a
These are the registry keys present
**********************************************************************************
Winlogon/notify:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify\MS-DOS Emulation]
"Asynchronous"=dword:00000000
"DllName"="C:\\WINDOWS\\system32\\en4ql1h51.dll"
"Impersonate"=dword:00000000
"Logon"="WinLogon"
"Logoff"="WinLogoff"
"Shutdown"="WinShutdown"

RegDACL 5.1 - Permissions Manager for Registry keys for Windows NT 4 and above
Copyright (c) 1999-2001 Frank Heyne Software (http://www.heysoft.de)
This program is Freeware, use it on your own risk!

Access Control List for Registry key HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify:
(NI)    ALLOW  Full access     NT AUTHORITY\SYSTEM
(IO)    ALLOW  Full access     NT AUTHORITY\SYSTEM
(ID-NI) ALLOW  Read            BUILTIN\Brugere
(ID-IO) ALLOW  Read            BUILTIN\Brugere
(ID-NI) ALLOW  Full access     BUILTIN\Administratorer
(ID-IO) ALLOW  Full access     BUILTIN\Administratorer
(ID-NI) ALLOW  Full access     NT AUTHORITY\SYSTEM
(ID-IO) ALLOW  Full access     NT AUTHORITY\SYSTEM
(ID-IO) ALLOW  Full access     CREATOR OWNER

**********************************************************************************
useragent:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\User Agent\Post Platform]
"{FA4B581C-BC32-49A9-AFB6-66AE9D883257}"=""

**********************************************************************************
Shell Extension key:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Shell Extensions\Approved]
"{00022613-0000-0000-C000-000000000046}"="Egenskabsark for multimediefiler"
"{176d6597-26d3-11d1-b350-080036a75b03}"="ICM-scannerstyring"
"{1F2E5C40-9550-11CE-99D2-00AA006E086C}"="NTFS Sikkerhedsside"
"{3EA48300-8CF6-101B-84FB-666CCB9BCD32}"="Egenskabsside for OLE-dokumentfil"
"{40dd6e20-7c17-11ce-a804-00aa003ca9f6}"="Gr‘nsefladeudvidelse til deling"
"{41E300E0-78B6-11ce-849B-444553540000}"="PlusPack CPL Extension"
"{42071712-76d4-11d1-8b24-00a0c9068ff3}"="Kontrolpanel-udvidelse til sk‘rmkort"
"{42071713-76d4-11d1-8b24-00a0c9068ff3}"="Kontrolpanel-udvidelse til sk‘rm"
"{42071714-76d4-11d1-8b24-00a0c9068ff3}"="Kontrolpanel-udvidelse til sk‘rmpanorering"
"{4E40F770-369C-11d0-8922-00A024AB2DBB}"="DS Security-side"
"{513D916F-2A8E-4F51-AEAB-0CBC76FB1AF8}"="Kompatibilitetsside"
"{56117100-C0CD-101B-81E2-00AA004AE837}"="Shell Scrap DataHandler"
"{59099400-57FF-11CE-BD94-0020AF85B590}"="Udvidelsen Diskcopy"
"{59be4990-f85c-11ce-aff7-00aa003ca9f6}"="Gr‘nsefladeudvidelser til Microsoft Windows-netv‘rksobjekter"
"{5DB2625A-54DF-11D0-B6C4-0800091AA605}"="ICM-sk‘rmstyring"
"{675F097E-4C4D-11D0-B6C1-0800091AA605}"="ICM-printerstyring"
"{764BF0E1-F219-11ce-972D-00AA00A14F56}"="Gr‘nsefladeudvidelser til filkomprimering"
"{77597368-7b15-11d0-a0c2-080036af3f03}"="Gr‘nsefladeudvidelse til webudskrift"
"{7988B573-EC89-11cf-9C00-00AA00A14F56}"="Disk Quota UI"
"{853FE2B1-B769-11d0-9C4E-00C04FB6C6FA}"="Kontekstmenu til kryptering"
"{85BBD920-42A0-1069-A2E4-08002B30309D}"="Rejsetaske"
"{88895560-9AA2-1069-930E-00AA0030EBC8}"="HyperTerminal-ikon"
"{BD84B380-8CA2-1069-AB1D-08000948F534}"="Fonts"
"{DBCE2480-C732-101B-BE72-BA78E9AD5B27}"="ICC-profil"
"{F37C5810-4D3F-11d0-B4BF-00AA00BBB723}"="Printers Sikkerhedsside"
"{f81e9010-6ea4-11ce-a7ff-00aa003ca9f6}"="Gr‘nsefladeudvidelse til deling"
"{f92e8c40-3d33-11d2-b1aa-080036a75b03}"="Display TroubleShoot CPL Extension"
"{7444C717-39BF-11D1-8CD9-00C04FC29D45}"="Crypto PKO-filtype"
"{7444C719-39BF-11D1-8CD9-00C04FC29D45}"="Crypto signeringsfiltype"
"{7007ACC7-3202-11D1-AAD2-00805FC1270E}"="Netv‘rksforbindelser"
"{992CFFA0-F557-101A-88EC-00DD010CCC48}"="Netv‘rksforbindelser"
"{E211B736-43FD-11D1-9EFB-0000F8757FCD}"="Scannere og kameraer"
"{FB0C9C8A-6C50-11D1-9F1D-0000F8757FCD}"="Scannere og kameraer"
"{905667aa-acd6-11d2-8080-00805f6596d2}"="Scannere og kameraer"
"{3F953603-1008-4f6e-A73A-04AAC7A992F1}"="Scannere og kameraer"
"{83bbcbf3-b28a-4919-a5aa-73027445d672}"="Scannere og kameraer"
"{F0152790-D56E-4445-850E-4F3117DB740C}"="Remote Sessions CPL Extension"
"{5F327514-6C5E-4d60-8F16-D07FA08A78ED}"="Auto Update Property Sheet Extension"
"{60254CA5-953B-11CF-8C96-00AA00B8708C}"="Shell-udvidelser til Windows Script Host"
"{2206CDB2-19C1-11D1-89E0-00C04FD7A829}"="Microsoft-dataforbindelse"
"{DD2110F0-9EEF-11cf-8D8E-00AA0060F5BF}"="Tasks Folder Icon Handler"
"{797F1E90-9EDD-11cf-8D8E-00AA0060F5BF}"="Tasks Folder Shell Extension"
"{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}"="Planlagte opgaver"
"{0DF44EAA-FF21-4412-828E-260A8728E7F1}"="Proceslinje og menuen Start"
"{2559a1f0-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}"="S›g"
"{2559a1f1-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}"="Hj‘lp og support"
"{2559a1f2-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}"="Hj‘lp og support"
"{2559a1f3-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}"="K›r..."
"{2559a1f4-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}"="Internettet"
"{2559a1f5-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}"="E-mail"
"{D20EA4E1-3957-11d2-A40B-0C5020524152}"="Fonts"
"{D20EA4E1-3957-11d2-A40B-0C5020524153}"="Administration"
"{875CB1A1-0F29-45de-A1AE-CFB4950D0B78}"="Audio Media Properties Handler"
"{40C3D757-D6E4-4b49-BB41-0E5BBEA28817}"="Video Media Properties Handler"
"{E4B29F9D-D390-480b-92FD-7DDB47101D71}"="Wav Properties Handler"
"{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"="Avi Properties Handler"
"{A6FD9E45-6E44-43f9-8644-08598F5A74D9}"="Midi Properties Handler"
"{c5a40261-cd64-4ccf-84cb-c394da41d590}"="Video Thumbnail Extractor"
"{5E6AB780-7743-11CF-A12B-00AA004AE837}"="V‘rkt›jslinje til Microsoft Internet"
"{22BF0C20-6DA7-11D0-B373-00A0C9034938}"="Download Status"
"{91EA3F8B-C99B-11d0-9815-00C04FD91972}"="Augmented Shell Folder"
"{6413BA2C-B461-11d1-A18A-080036B11A03}"="Augmented Shell Folder 2"
"{F61FFEC1-754F-11d0-80CA-00AA005B4383}"="BandProxy"
"{7BA4C742-9E81-11CF-99D3-00AA004AE837}"="Microsoft BrowserBand"
"{30D02401-6A81-11d0-8274-00C04FD5AE38}"="Search Band"
"{32683183-48a0-441b-a342-7c2a440a9478}"="Media Band"
"{169A0691-8DF9-11d1-A1C4-00C04FD75D13}"="In-pane search"
"{07798131-AF23-11d1-9111-00A0C98BA67D}"="Webs›gning"
"{AF4F6510-F982-11d0-8595-00AA004CD6D8}"="Registry Tree Options Utility"
"{01E04581-4EEE-11d0-BFE9-00AA005B4383}"="&Adresse"
"{A08C11D2-A228-11d0-825B-00AA005B4383}"="Redigeringsboks til adresse"
"{00BB2763-6A77-11D0-A535-00C04FD7D062}"="Microsoft AutoComplete"
"{7376D660-C583-11d0-A3A5-00C04FD706EC}"="TridentImageExtractor"
"{6756A641-DE71-11d0-831B-00AA005B4383}"="MRU AutoComplete List"
"{6935DB93-21E8-4ccc-BEB9-9FE3C77A297A}"="Custom MRU AutoCompleted List"
"{7e653215-fa25-46bd-a339-34a2790f3cb7}"="Accessible"
"{acf35015-526e-4230-9596-becbe19f0ac9}"="Track Popup Bar"
"{E0E11A09-5CB8-4B6C-8332-E00720A168F2}"="Address Bar Parser"
"{00BB2764-6A77-11D0-A535-00C04FD7D062}"="Microsoft History AutoComplete List"
"{03C036F1-A186-11D0-824A-00AA005B4383}"="Microsoft Shell Folder AutoComplete List"
"{00BB2765-6A77-11D0-A535-00C04FD7D062}"="Microsoft Multiple AutoComplete List Container"
"{ECD4FC4E-521C-11D0-B792-00A0C90312E1}"="Shell Band Site Menu"
"{3CCF8A41-5C85-11d0-9796-00AA00B90ADF}"="Shell DeskBarApp"
"{ECD4FC4C-521C-11D0-B792-00A0C90312E1}"="Shell DeskBar"
"{ECD4FC4D-521C-11D0-B792-00A0C90312E1}"="Shell Rebar BandSite"
"{DD313E04-FEFF-11d1-8ECD-0000F87A470C}"="User Assist"
"{EF8AD2D1-AE36-11D1-B2D2-006097DF8C11}"="Global Folder Settings"
"{EFA24E61-B078-11d0-89E4-00C04FC9E26E}"="Favorites Band"
"{0A89A860-D7B1-11CE-8350-444553540000}"="Shell Automation Inproc Service"
"{E7E4BC40-E76A-11CE-A9BB-00AA004AE837}"="Shell DocObject Viewer"
"{A5E46E3A-8849-11D1-9D8C-00C04FC99D61}"="Microsoft Browser Architecture"
"{FBF23B40-E3F0-101B-8488-00AA003E56F8}"="InternetShortcut"
"{3C374A40-BAE4-11CF-BF7D-00AA006946EE}"="Microsoft URL-oversigtstjeneste"
"{FF393560-C2A7-11CF-BFF4-444553540000}"="Oversigt"
"{7BD29E00-76C1-11CF-9DD0-00A0C9034933}"="Temporary Internet Files"
"{7BD29E01-76C1-11CF-9DD0-00A0C9034933}"="Temporary Internet Files"
"{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497}"="Microsoft Url Search Hook"
"{A2B0DD40-CC59-11d0-A3A5-00C04FD706EC}"="Velkomstbillede til Internet Explorer 4-suiten"
"{67EA19A0-CCEF-11d0-8024-00C04FD75D13}"="CDF Extension Copy Hook"
"{131A6951-7F78-11D0-A979-00C04FD705A2}"="ISFBand OC"
"{9461b922-3c5a-11d2-bf8b-00c04fb93661}"="Search Assistant OC"
"{3DC7A020-0ACD-11CF-A9BB-00AA004AE837}"="Internettet"
"{871C5380-42A0-1069-A2EA-08002B30309D}"="Internet Name Space"
"{EFA24E64-B078-11d0-89E4-00C04FC9E26E}"="Explorer Band"
"{9E56BE60-C50F-11CF-9A2C-00A0C90A90CE}"="Sendmail service"
"{9E56BE61-C50F-11CF-9A2C-00A0C90A90CE}"="Sendmail service"
"{88C6C381-2E85-11D0-94DE-444553540000}"="ActiveX-cachemappe"
"{E6FB5E20-DE35-11CF-9C87-00AA005127ED}"="WebCheck"
"{ABBE31D0-6DAE-11D0-BECA-00C04FD940BE}"="Subscription Mgr"
"{F5175861-2688-11d0-9C5E-00AA00A45957}"="Subscription Folder"
"{08165EA0-E946-11CF-9C87-00AA005127ED}"="WebCheckWebCrawler"
"{E3A8BDE6-ABCE-11d0-BC4B-00C04FD929DB}"="WebCheckChannelAgent"
"{E8BB6DC0-6B4E-11d0-92DB-00A0C90C2BD7}"="TrayAgent"
"{7D559C10-9FE9-11d0-93F7-00AA0059CE02}"="Code Download Agent"
"{E6CC6978-6B6E-11D0-BECA-00C04FD940BE}"="ConnectionAgent"
"{D8BD2030-6FC9-11D0-864F-00AA006809D9}"="PostAgent"
"{7FC0B86E-5FA7-11d1-BC7C-00C04FD929DB}"="WebCheck SyncMgr Handler"
"{352EC2B7-8B9A-11D1-B8AE-006008059382}"="Shell Programstyring"
"{0B124F8F-91F0-11D1-B8B5-006008059382}"="Opt‘lling af installerede programmer"
"{CFCCC7A0-A282-11D1-9082-006008059382}"="Darwin App Publisher"
"{e84fda7c-1d6a-45f6-b725-cb260c236066}"="Shell Image Verbs"
"{66e4e4fb-f385-4dd0-8d74-a2efd1bc6178}"="Shell Image Data Factory"
"{3F30C968-480A-4C6C-862D-EFC0897BB84B}"="Udpakning af miniaturer til GDI+-filer"
"{9DBD2C50-62AD-11d0-B806-00C04FD706EC}"="Dokumentinfo om miniaturehandler (DOCFILES)"
"{EAB841A0-9550-11cf-8C16-00805F1408F3}"="Udpakning af HTML-miniaturer"
"{eb9b1153-3b57-4e68-959a-a3266bc3d7fe}"="Shell Image Property Handler"
"{CC6EEFFB-43F6-46c5-9619-51D571967F7D}"="Guiden Webudgivelse"
"{add36aa8-751a-4579-a266-d66f5202ccbb}"="Bestil billedudskrift over World Wide Web"
"{6b33163c-76a5-4b6c-bf21-45de9cd503a1}"="Objekt til guiden Webudgivelse"
"{58f1f272-9240-4f51-b6d4-fd63d1618591}"="Guiden F† et Passport"
"{7A9D77BD-5403-11d2-8785-2E0420524153}"="Brugerkonti"
"{BD472F60-27FA-11cf-B8B4-444553540000}"="Compressed (zipped) Folder Right Drag Handler"
"{888DCA60-FC0A-11CF-8F0F-00C04FD7D062}"="Compressed (zipped) Folder SendTo Target"
"{f39a0dc0-9cc8-11d0-a599-00c04fd64433}"="Kanalfil"
"{f3aa0dc0-9cc8-11d0-a599-00c04fd64434}"="Genvej til kanal"
"{f3ba0dc0-9cc8-11d0-a599-00c04fd64435}"="Channel Handler Object"
"{f3da0dc0-9cc8-11d0-a599-00c04fd64437}"="Channel Menu"
"{f3ea0dc0-9cc8-11d0-a599-00c04fd64438}"="Channel Properties"
"{63da6ec0-2e98-11cf-8d82-444553540000}"="FTP Folders Webview"
"{883373C3-BF89-11D1-BE35-080036B11A03}"="Microsoft DocProp Shell Ext"
"{A9CF0EAE-901A-4739-A481-E35B73E47F6D}"="Microsoft DocProp Inplace Edit Box Control"
"{8EE97210-FD1F-4B19-91DA-67914005F020}"="Microsoft DocProp Inplace ML Edit Box Control"
"{0EEA25CC-4362-4A12-850B-86EE61B0D3EB}"="Microsoft DocProp Inplace Droplist Combo Control"
"{6A205B57-2567-4A2C-B881-F787FAB579A3}"="Microsoft DocProp Inplace Calendar Control"
"{28F8A4AC-BBB3-4D9B-B177-82BFC914FA33}"="Microsoft DocProp Inplace Time Control"
"{8A23E65E-31C2-11d0-891C-00A024AB2DBB}"="Directory Query UI"
"{9E51E0D0-6E0F-11d2-9601-00C04FA31A86}"="Shell properties for a DS object"
"{163FDC20-2ABC-11d0-88F0-00A024AB2DBB}"="Directory Object Find"
"{F020E586-5264-11d1-A532-0000F8757D7E}"="Directory Start/Search Find"
"{0D45D530-764B-11d0-A1CA-00AA00C16E65}"="Directory Property UI"
"{62AE1F9A-126A-11D0-A14B-0800361B1103}"="Directory Context Menu Verbs"
"{ECF03A33-103D-11d2-854D-006008059367}"="MyDocs Copy Hook"
"{ECF03A32-103D-11d2-854D-006008059367}"="MyDocs Drop Target"
"{4a7ded0a-ad25-11d0-98a8-0800361b1103}"="MyDocs Properties"
"{750fdf0e-2a26-11d1-a3ea-080036587f03}"="Offline Files Menu"
"{10CFC467-4392-11d2-8DB4-00C04FA31A66}"="Offline Files Folder Options"
"{AFDB1F70-2A4C-11d2-9039-00C04F8EEB3E}"="Mappen Offlinefiler"
"{143A62C8-C33B-11D1-84FE-00C04FA34A14}"="Microsoft Agent Character Property Sheet Handler"
"{ECCDF543-45CC-11CE-B9BF-0080C87CDBA6}"="DfsShell"
"{60fd46de-f830-4894-a628-6fa81bc0190d}"="%DESC_PublishDropTarget%"
"{7A80E4A8-8005-11D2-BCF8-00C04F72C717}"="MMC Icon Handler"
"{0CD7A5C0-9F37-11CE-AE65-08002B2E1262}"=".CAB file viewer"
"{32714800-2E5F-11d0-8B85-00AA0044F941}"="Efter &personer..."
"{8DD448E6-C188-4aed-AF92-44956194EB1F}"="Windows Media Player Play as Playlist Context Menu Handler"
"{CE3FB1D1-02AE-4a5f-A6E9-D9F1B4073E6C}"="Windows Media Player Burn Audio CD Context Menu Handler"
"{F1B9284F-E9DC-4e68-9D7E-42362A59F0FD}"="Windows Media Player Add to Playlist Context Menu Handler"
"{59850401-6664-101B-B21C-00AA004BA90B}"="Microsoft Office Binder Unbind"
"{B41DB860-8EE4-11D2-9906-E49FADC173CA}"="WinRAR shell extension"
"{2559a1f7-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}"="Set Program Access and Defaults"
"{596AB062-B4D2-4215-9F74-E9109B0A8153}"="Previous Versions Property Page"
"{9DB7A13C-F208-4981-8353-73CC61AE2783}"="Previous Versions"
"{692F0339-CBAA-47e6-B5B5-3B84DB604E87}"="Extensions Manager Folder"
"{B327765E-D724-4347-8B16-78AE18552FC3}"="NeroDigitalIconHandler"
"{7F1CF152-04F8-453A-B34C-E609530A9DC8}"="NeroDigitalPropSheetHandler"
"{39b93300-516d-11d3-956b-00a0cc249acc}"="PCSecurity"
"{CA5AE218-AC5A-4E27-9F19-9BBEB644FDF7}"=""
"{FC77C161-B4EE-4B9D-BD7A-3D7111220D88}"=""
"{7FE1FCEE-BD41-4B96-A8F2-B41A7201D454}"=""

**********************************************************************************
HKEY ROOT CLASSIDS:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{CA5AE218-AC5A-4E27-9F19-9BBEB644FDF7}]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{CA5AE218-AC5A-4E27-9F19-9BBEB644FDF7}\Implemented Categories]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{CA5AE218-AC5A-4E27-9F19-9BBEB644FDF7}\Implemented Categories\{00021492-0000-0000-C000-000000000046}]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{CA5AE218-AC5A-4E27-9F19-9BBEB644FDF7}\InprocServer32]
@="C:\\WINDOWS\\system32\\LhgitCheckControl.DLL"
"ThreadingModel"="Apartment"

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{FC77C161-B4EE-4B9D-BD7A-3D7111220D88}]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{FC77C161-B4EE-4B9D-BD7A-3D7111220D88}\Implemented Categories]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{FC77C161-B4EE-4B9D-BD7A-3D7111220D88}\Implemented Categories\{00021492-0000-0000-C000-000000000046}]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{FC77C161-B4EE-4B9D-BD7A-3D7111220D88}\InprocServer32]
@="C:\\WINDOWS\\system32\\ktdfc.dll"
"ThreadingModel"="Apartment"

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{7FE1FCEE-BD41-4B96-A8F2-B41A7201D454}]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{7FE1FCEE-BD41-4B96-A8F2-B41A7201D454}\Implemented Categories]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{7FE1FCEE-BD41-4B96-A8F2-B41A7201D454}\Implemented Categories\{00021492-0000-0000-C000-000000000046}]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{7FE1FCEE-BD41-4B96-A8F2-B41A7201D454}\InprocServer32]
@="C:\\WINDOWS\\system32\\wsps2.dll"
"ThreadingModel"="Apartment"

**********************************************************************************
Files Found are not all bad files:

C:\WINDOWS\SYSTEM32\
  ati2cqag.dll  Fri 14 Oct 2005  5.40.00  A....        233.472  228,00 K
  ati2dvag.dll  Fri 14 Oct 2005  6.11.22  A....        241.664  236,00 K
  ati2edxx.dll  Fri 14 Oct 2005  6.07.08  A....        39.936    39,00 K
  ati2evxx.dll  Fri 14 Oct 2005  6.07.00  A....        46.080    45,00 K
  ati3duag.dll  Fri 14 Oct 2005  5.59.44  A....      2.433.120    2,32 M
  aticds10.dll  Thu 15 Sep 2005  3.05.00  A....        368.640  360,00 K
  atiddc.dll    Fri 14 Oct 2005  6.05.46  A....        53.248    52,00 K
  atidemgr.dll  Fri 14 Oct 2005  5.07.22  A....        258.048  252,00 K
  atiicdxx.dll  Thu 15 Sep 2005  3.05.00  A....        380.928  372,00 K
  atiiiexx.dll  Fri 14 Oct 2005  6.03.32  A....        307.200  300,00 K
  atikvmag.dll  Fri 14 Oct 2005  5.44.50  A....        147.456  144,00 K
  atioglx1.dll  Fri 14 Oct 2005  6.49.30  A....      6.680.576    6,37 M
  atioglxx.dll  Sat 15 Oct 2005  21.02.56  A....      4.952.064    4,72 M
  atipdlxx.dll  Fri 14 Oct 2005  6.07.28  A....        106.496  104,00 K
  atipdsxx.dll  Thu 15 Sep 2005  3.05.00  A....        266.240  260,00 K
  atippaxx.dll  Thu 15 Sep 2005  3.05.00  A....        94.208    92,00 K
  atipuixx.dll  Thu 15 Sep 2005  3.05.00  A....      2.039.808    1,95 M
  atitvo32.dll  Fri 14 Oct 2005  5.44.18  A....        17.408    17,00 K
  ativvaxx.dll  Fri 14 Oct 2005  5.55.10  A....        601.760  587,66 K
  browseui.dll  Sat  3 Sep 2005  1.05.16  A....      1.019.904  996,00 K
  cdfview.dll    Sat  3 Sep 2005  1.05.16  A....        151.552  148,00 K
  cdosys.dll    Sat 10 Sep 2005  2.55.14  A....      2.067.968    1,97 M
  cmcdll.dll    Fri 18 Nov 2005  9.52.20  ..S.R        236.894  231,34 K
  danim.dll      Sat  3 Sep 2005  1.05.16  A....      1.055.744    1,00 M
  dxtrans.dll    Sat  3 Sep 2005  1.05.16  A....        205.312  200,50 K
  en4ql1~1.dll  Sat 19 Nov 2005  16.57.28  ..S.R        236.964  231,41 K
  extmgr.dll    Sat  3 Sep 2005  1.05.16  .....        55.808    54,50 K
  gdi32.dll      Thu  6 Oct 2005  4.18.32  A....        280.064  273,50 K
  ibetcomm.dll  Fri 18 Nov 2005  11.04.08  ..S.R        233.648  228,17 K
  iepeers.dll    Sat  3 Sep 2005  1.05.16  A....        251.392  245,50 K
  inseng.dll    Sat  3 Sep 2005  1.05.16  A....        96.768    94,50 K
  ktdfc.dll      Fri 18 Nov 2005  11.17.30  ..S.R        236.894  231,34 K
  ktrul7~1.dll  Fri 18 Nov 2005  0.48.38  ..S.R        236.894  231,34 K
  legitc~1.dll  Fri  4 Nov 2005  16.27.24  A....        534.280  521,76 K
  lhgitc~1.dll  Sun 20 Nov 2005  10.54.04  ..S.R        236.964  231,41 K
  linkinfo.dll  Thu  1 Sep 2005  2.43.26  A....        19.968    19,50 K
  mjxmlr.dll    Fri 18 Nov 2005  0.48.38  ..S.R        234.897  229,39 K
  mshtml.dll    Tue  4 Oct 2005  17.27.36  A....      3.013.120    2,87 M
  mshtmled.dll  Sat  3 Sep 2005  1.05.18  A....        448.512  438,00 K
  msrating.dll  Sat  3 Sep 2005  1.05.18  A....        146.432  143,00 K
  mstime.dll    Sat  3 Sep 2005  1.05.18  A....        530.432  518,00 K
  msupda~1.dll  Fri 18 Nov 2005  0.21.40  A....        33.280    32,50 K
  netman.dll    Mon 22 Aug 2005  19.35.38  A....        197.632  193,00 K
  oemdspif.dll  Fri 14 Oct 2005  6.07.18  A....        73.728    72,00 K
  pngfilt.dll    Sat  3 Sep 2005  1.05.18  A....        39.424    38,50 K
  q2pslc~1.dll  Sun 20 Nov 2005  2.22.28  ..S.R        235.423  229,90 K
  quartz.dll    Tue 30 Aug 2005  4.55.56  A....      1.291.264    1,23 M
  shdocvw.dll    Sat  3 Sep 2005  1.05.18  A....      1.483.776    1,41 M
  shell32.dll    Fri 23 Sep 2005  4.07.22  A....      8.462.336    8,07 M
  shlwapi.dll    Sat  3 Sep 2005  1.05.18  A....        473.600  462,50 K
  sirenacm.dll  Thu 13 Oct 2005  0.11.06  A....        118.784  116,00 K
  umpnpmgr.dll  Tue 23 Aug 2005  4.39.58  A....        124.416  121,50 K
  urlmon.dll    Sat  3 Sep 2005  1.05.18  A....        605.696  591,50 K
  wininet.dll    Sat  3 Sep 2005  1.05.18  A....        659.968  644,50 K
  winsrv.dll    Thu  1 Sep 2005  2.43.26  A....        291.840  285,00 K
  wsps2.dll      Fri 18 Nov 2005  12.13.20  ..S.R        235.479  229,96 K

56 items found:  56 files (9 H/S), 0 directories.
  Total of file sizes:  45.125.409 bytes    43,03 M
Locate .tmp files:

C:\WINDOWS\SYSTEM32\
  guard.tmp      Sun 20 Nov 2005  10.54.08  A....        233.973  228,49 K

1 item found:  1 file, 0 directories.
  Total of file sizes:  233.973 bytes    228,49 K
**********************************************************************************
Directory Listing of system files:
Disken i drev C har ikke noget navn.
Diskens serienummer er 081F-CFA6

Indhold af C:\WINDOWS\System32

20-11-2005  10:54          236.964 LhgitCheckControl.DLL
20-11-2005  02:22          235.423 q2pslc771f.dll
19-11-2005  16:57          236.964 en4ql1h51.dll
18-11-2005  12:13          235.479 wsps2.dll
18-11-2005  11:17          236.894 ktdfc.dll
18-11-2005  11:04          233.648 ibetcomm.dll
18-11-2005  09:52          236.894 cmcdll.dll
18-11-2005  00:48          234.897 mjxmlr.dll
18-11-2005  00:48          236.894 ktrul7991.dll
17-11-2005  22:50    <DIR>          dllcache
17-11-2005  16:48    <DIR>          Microsoft
27-08-2004  01:53            11.776 regsvr32.exe
27-08-2004  01:53            83.456 olepro32.dll
27-08-2004  01:53          553.472 oleaut32.dll
27-08-2004  01:53          413.696 msvcp60.dll
27-08-2004  01:53            54.784 msvcirt.dll
27-08-2004  01:53          343.040 msvcrt.dll
27-08-2004  01:53        1.028.096 mfc42.dll
21-07-2001  07:38              783 tiff421db.dll
              17 fil(er)        4.613.160 byte
              2 mappe(r)  36.052.606.976 byte ledig
Avatar billede themask888 Juniormester
20. november 2005 - 11:45 #14
Hijack this log-filen ser sådan ud

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\winsersec.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Microsoft Hardware\Keyboard\type32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe
C:\winstall.exe
C:\Programmer\PocketCam 3Mega\ICON.EXE
C:\Programmer\Webshots\webshots.scr
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Documents and Settings\Mazen\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = c:\secure32.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL =

http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar =

http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page =

http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page =

http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} -

C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.dll,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliType] "C:\Programmer\Microsoft Hardware\Keyboard\type32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles

filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Windows installer] C:\winstall.exe
O4 - Startup: Webshots.lnk = C:\Programmer\Webshots\Launcher.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: PocketCam 3Mega Monitor.lnk = ?
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} -

C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} -

C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} -

C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} -

C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation

Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) -

http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{B668EC66-198F-4C31-9617-9528C3CC6690}: NameServer =

O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1

\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: ShellScrap - C:\WINDOWS\system32\q2pslc771f.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation -

C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation -

C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation -

C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation -

C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation -

C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1

\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation -

C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles

filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Sony SPTI Service (SPTISRV) - Sony Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1

\SONYSH~1\AVLib\Sptisrv.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec

Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: winser - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\winsersec.exe
Avatar billede fromsej Praktikant
20. november 2005 - 11:55 #15
1. Hent og dobbeltklik på smitRem.exe

http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=1

Programmet pakker sig ud til mappen smitRem.

2. Hent Ad-aware

http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#ad-aware

Installer programmet, start det og opdater online, du skal IKKE scanne endnu.
Indstil Ad-Aware efter denne vejledning:
http://www.spywarefri.dk/manualer/adaware-manual.htm
Luk Ad-Aware igen.

3. Hent Ewido:

http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe

Installer og kør Ewido - Opdater straks efter installationen programmet (men lad være med at scanne endnu).

4. Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:

http://fromsej.dk/html/xpfejl.html

5. Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på "Fix checked":

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = c:\secure32.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
O4 - HKCU\..\Run: [Windows installer] C:\winstall.exe
O20 - Winlogon Notify: ShellScrap - C:\WINDOWS\system32\q2pslc771f.dll

6. Åbn mappen smitRem,  og dobbeltklik på RunThis.bat (Følg vejledningen i vinduet.)

7. Kør en fuld scanning med Ad-Aware, fjern alt det finder.

8. Kør en fuld scanning med Ewido. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind.

9. Klik på Start->Kontrolpanel->Skærm->Skrivebord->Tilpas Skrivebordet->Web fjern flueben i Security Info og View my Active desktop as a web page (Fortæl lige hvis de hedder noget andet).

10. Genstart almindeligt, kør denne onlinescanner:

[url="http://www.pandasoftware.com/activescan/activescan.asp?Language=2&Country=63&Partner=1&Ref=EN-PR-AS-107"]PANDA[/url], (sæt den til Automatic removal).

11. Genstart og kom med en frisk Hijackthislog, samt loggen fra Ewido. Find smitfiles.txt via Start/Søg. Kopier også denne log ind.
Avatar billede themask888 Juniormester
20. november 2005 - 12:13 #16
Jeg er fint nok med til punkt 4, men problemerne opstår ved nr. 5. Når jeg kører hijack-this i fejlsikret tilstand er der flere af de nævnte linjer der ikke dukker op. Hvad skal jeg gøre ved det?
Avatar billede fromsej Praktikant
20. november 2005 - 12:17 #17
Bare fortsætte.*S*
Avatar billede themask888 Juniormester
20. november 2005 - 12:18 #18
Fortsætte hvordan? De linjer der skal fixes er der jo ikke. Skal jeg bare køre fixcheck i nomral tilstand?

På forhånd tak
Avatar billede fromsej Praktikant
20. november 2005 - 12:32 #19
Fortsæt vejledningen, fix det du kan i pkt.5 fortsæt så til pkt. 6 og videre.
Avatar billede themask888 Juniormester
20. november 2005 - 14:21 #20
det har jeg så gjort og fundet endnu et problem :-) Punkt 9 kan jeg ikke klare idet fanen "web" mangler under mine skrivbordsindstillinger. Hvad kan dette skyldes?
Avatar billede themask888 Juniormester
20. november 2005 - 14:29 #21
og jeg kan desuden heller ikke køre online-scanneren, idet den åbner med "en fejl på siden", og der sker derfor ikke noget når jeg trykker...
Avatar billede themask888 Juniormester
20. november 2005 - 14:31 #22
Frisk HJT-log ser sådan ud

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\winsersec.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Microsoft Hardware\Keyboard\type32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe
C:\Programmer\PocketCam 3Mega\ICON.EXE
C:\Programmer\Webshots\webshots.scr
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Mazen\Skrivebord\hijackthis.exe

O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.dll,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliType] "C:\Programmer\Microsoft Hardware\Keyboard\type32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - Startup: Webshots.lnk = C:\Programmer\Webshots\Launcher.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: PocketCam 3Mega Monitor.lnk = ?
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{B668EC66-198F-4C31-9617-9528C3CC6690}: NameServer = 62.61.130.1,62.61.131.1
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: ThemeManager - C:\WINDOWS\system32\m6nqlg5516.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Sony SPTI Service (SPTISRV) - Sony Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SONYSH~1\AVLib\Sptisrv.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: winser - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\winsersec.exe
Avatar billede themask888 Juniormester
20. november 2005 - 14:33 #23
evido-logfilen ser sådan ud

ewido security suite - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            14:06:27, 20-11-2005
+ Rapport-Checksum:        80D7B08A

+ Scanningsresultat:
    HKU\S-1-5-21-1644491937-1060284298-1343024091-1004\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{44BE0690-5429-47F0-85BB-3FFD8020233E} -> Spyware.UCmore : Renset med backup
    HKU\S-1-5-21-1644491937-1060284298-1343024091-1004\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{7C559105-9ECF-42B8-B3F7-832E75EDD959} -> Spyware.ISTBar : Renset med backup
    [1052] C:\WINDOWS\system32\guard.tmp -> Spyware.Look2Me : Fejl under renselse
    [1784] C:\WINDOWS\system32\guard.tmp -> Spyware.Look2Me : Fejl under renselse
    C:\Documents and Settings\Mazen\Cookies\mazen@ad.yieldmanager[2].txt -> Spyware.Cookie.Yieldmanager : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mazen\Cookies\mazen@image.masterstats[1].txt -> Spyware.Cookie.Masterstats : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mazen Sarhan\Cookies\mazen sarhan@microsoftwga.112.2o7[1].txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mazen\Cookies\mazen@paypopup[1].txt -> Spyware.Cookie.Paypopup : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mazen\Cookies\mazen@popunder.paypopup[1].txt -> Spyware.Cookie.Paypopup : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mazen \Cookies\mazen@sonycorporate.122.2o7[1].txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mazen\Skrivebord\l2mfix\backup.zip/cmcdll.dll -> Spyware.Look2Me : Fejl under renselse
    C:\Documents and Settings\Mazen\Skrivebord\l2mfix\backup.zip/ibetcomm.dll -> Spyware.Look2Me : Fejl under renselse
    C:\Documents and Settings\Mazen\Skrivebord\l2mfix\backup.zip/ktdfc.dll -> Spyware.Look2Me : Fejl under renselse
    C:\Documents and Settings\Mazen\Skrivebord\l2mfix\backup.zip/ktrul7991.dll -> Spyware.Look2Me : Fejl under renselse
    C:\Documents and Settings\Mazen\Skrivebord\l2mfix\backup.zip/maiwave.dll -> Spyware.Look2Me : Fejl under renselse
    C:\Documents and Settings\Mazen\Skrivebord\l2mfix\backup.zip/mjxmlr.dll -> Spyware.Look2Me : Fejl under renselse
    C:\Documents and Settings\Mazen\Skrivebord\l2mfix\backup.zip/wsps2.dll -> Spyware.Look2Me : Fejl under renselse
    C:\Documents and Settings\Mazen\Skrivebord\l2mfix\backup.zip/guard.tmp -> Spyware.Look2Me : Fejl under renselse
    C:\Documents and Settings\Mazen\Skrivebord\l2mfix\backup.zip/j4n20e5oeh.dll -> Spyware.Look2Me : Fejl under renselse
    C:\drsmartload1.exe -> Spyware.SmartLoad : Renset med backup
    C:\installer.exe -> Spyware.Look2Me : Renset med backup
    C:\mte3ndi6odoxng.exe -> TrojanDownloader.Small.buy : Renset med backup
    C:\Programmer\Fælles filer\rkfr\rkfra.exe -> TrojanDownloader.TSUpdate.l : Renset med backup
    C:\Programmer\Fælles filer\rkfr\rkfrm.exe -> TrojanDownloader.TSUpdate.n : Renset med backup
    C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\Visualizer\ExlGen.dll -> Dialer.Generic : Renset med backup
    C:\WINDOWS\adtech2005.exe -> Trojan.VB.afn : Renset med backup
    C:\WINDOWS\icont.exe -> Spyware.AdURL : Renset med backup
    C:\WINDOWS\kl.exe -> TrojanDropper.Agent.abo : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\ioclass.dll -> Spyware.Look2Me : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\l2j8lc1u1f.dll -> Spyware.Look2Me : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\ll.exe -> Trojan.Crypt.l : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\mspostsp.exe -> Trojan.Inject.i : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\msupdate32.dll -> TrojanDownloader.Agent.aab : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\paytime.exe -> Spyware.Hijacker.Generic : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\penppagn.dll -> Spyware.Look2Me : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\ujbui.dll -> Spyware.Look2Me : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\~update.exe -> Trojan.Crypt.l : Renset med backup
    C:\WINDOWS\timessquare.exe -> Spyware.Hijacker.StartPage.aw : Renset med backup
    C:\WINDOWS\tool2.exe -> Not-A-Virus.Hoax.Renos.aa : Renset med backup
    C:\WINDOWS\tool3.exe -> TrojanDownloader.Small.bwr : Renset med backup
    C:\WINDOWS\tool4.exe -> TrojanDropper.Agent.abu : Renset med backup
    C:\WINDOWS\toolbar.exe -> TrojanDownloader.VB.qr : Renset med backup

::Rapport slut
Avatar billede themask888 Juniormester
20. november 2005 - 14:34 #24
Og smitfiles.txt ser sådan ud

  smitRem © log file
    version 2.7

    by noahdfear

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

checking for ShudderLTD key

ShudderLTD key not present!

checking for PSGuard.com key

PSGuard.com key not present!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Existing Pre-run Files

~~~ Program Files ~~~

~~~ Shortcuts ~~~

Install.dat

~~~ Favorites ~~~

~~~ system32 folder ~~~

~~~ Icons in System32 ~~~

~~~ Windows directory ~~~

~~~ Drive root ~~~

winstall.exe

~~~ Miscellaneous Files/folders ~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

  Remaining Post-run Files

~~~ Program Files ~~~

~~~ Shortcuts ~~~

~~~ Favorites ~~~

~~~ system32 folder ~~~

~~~ Icons in System32 ~~~

~~~ Windows directory ~~~

~~~ Drive root ~~~

~~~ Miscellaneous Files/folders ~~~

~~~ Wininet.dll ~~~

CLEAN! :)
Avatar billede fromsej Praktikant
20. november 2005 - 15:47 #25
Har du lavet Hijackthis loggen før eller efter du kørte Smitrem og Ewido?
Avatar billede themask888 Juniormester
20. november 2005 - 16:01 #26
HJT-logfilen var den sidste jeg lavede, inden jeg sendte den ind...
Avatar billede themask888 Juniormester
20. november 2005 - 19:19 #27
Hvad skal jeg gøre nu?
Der er i hvert fald sket en forbedring, idet jeg ikke får beskeden "windows has detected a spyware...". Men desværre så dukker der stadig utrolig mange reklame-popups selvom jeg ikke er på nettet, så noget tyder på at der stadig er noget tilbage...

Hvad kan jeg gøre mere?
På forhånd tak
Avatar billede fromsej Praktikant
20. november 2005 - 20:07 #28
Undskyld ventetiden, jeg blev kaldt på arbejde. )-:

Det er også en hårdt ramt maskine, men vi kaster ikke håndklædet endnu.

Hent denne scanner.
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe

Kør Hijackthis igen og fix:
O20 - Winlogon Notify: ThemeManager - C:\WINDOWS\system32\m6nqlg5516.dll

Genstart i fejlsikret, dobbeltklik på drweb-cureit.exe, den vil køre en expressscan, det siger du ja til.
Når den skriver Done nederst til venstre, skal du klikke på Options->Change settings.
Skift til fanebladet Scan, fjern fluebenet ved Heuristic analysis.
Skift til fanebladet Actions, her skal alle punkter under Malware sættes til Rename.
Klik så på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.

Klik så på den grønne pil ovre til højre på siden, så starter scanningen.
Første gang Dr.Web finder noget, klik "Yes to All", så fjerner den hvad den finder.
Klik så på Start->Søg, find filen drweb32w.log kopier det nederste af teksten herind, startende med:
Scan statistics.

Find og slet:(Hvis de er der mere)
C:\WINDOWS\system32\guard.tmp
C:\WINDOWS\system32\m6nqlg5516.dll

Genstart normalt, kom med den nedereste del af Dr.Web loggen og en frisk Hijackthis log.
Avatar billede themask888 Juniormester
20. november 2005 - 21:14 #29
HJT-logfilen kan jeg godt klare, men er du sikker på du vil have drweb-logfilen. Det er en meget meget meget lang liste det bliver til...

HJK-log:
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\winsersec.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Microsoft Hardware\Keyboard\type32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Windows NT\Tilbehør\WORDPAD.EXE
C:\Documents and Settings\Mazen\Skrivebord\hijackthis.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe

O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.dll,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliType] "C:\Programmer\Microsoft Hardware\Keyboard\type32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{B668EC66-198F-4C31-9617-9528C3CC6690}: NameServer = 62.61.130.1,62.61.131.1
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: Uninstall - C:\WINDOWS\system32\en84l1lq1.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Sony SPTI Service (SPTISRV) - Sony Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SONYSH~1\AVLib\Sptisrv.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: winser - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\winsersec.exe
Avatar billede themask888 Juniormester
20. november 2005 - 21:23 #30
Jeg fandt det sted du mente, så her kommer DRweb-logfilen - eller rettere slutningen på den:

Scan statistics
-----------------------------------------------------------------------------
Objects scanned: 95223
Infected objects found: 16
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Adware programs found: 31
Dialer programs found: 0
Joke programs found: 0
Riskware programs found: 0
Hacktool programs found: 5
Objects cured: 0
Objects deleted: 16
Objects renamed: 36
Objects moved: 0
Objects ignored: 0
Scan speed: 1585 Kb/s
Scan time: 00:43:21
-----------------------------------------------------------------------------

=============================================================================
Total session statistics
=============================================================================
Objects scanned: 95304
Infected objects found: 16
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Adware programs found: 31
Dialer programs found: 0
Joke programs found: 0
Riskware programs found: 0
Hacktool programs found: 5
Objects cured: 0
Objects deleted: 16
Objects renamed: 36
Objects moved: 0
Objects ignored: 0
Scan speed: 1587 Kb/s
Scan time: 00:43:30
Avatar billede fromsej Praktikant
21. november 2005 - 16:47 #31
Det var s.tans, den møginfektion driller af H til.
Prøv følgende:
Kør L2Mfix igen, option 1, gem loggen, men vi vil i første omgang ikke se den.
Genstart, kør option 2, kommer der ikke en log ud af det, så brug den manuelle metode, den log skal vi se.

Så må det snart lykkes.
Fandt og slettede du Guard.tmp?
Avatar billede fromsej Praktikant
21. november 2005 - 16:49 #32
Se lige bort fra mit indlæg 16:47:37 i første omgang.

Der går rygter om at SpySweeper kan pelse den infektion, det er da forsøget væred.

Klik på dette link:
http://www.webroot.com/consumer/downloads/

Vælg Free trial ved det første produkt på siden. Så downloader du en free trial på Spysweeper (virker i 14 dage). Når downloadet er færdigt, installerer du spysweeper (bare vælg standard-opsætningen). Når installationen er færdig skal du køre spysweeper. Sig ja til at checke for updates.

Ude til venstre: Klik på Options. Vælg så fanebladet Sweep options, og sæt flueben i "Sweep for Rootkits"

Ude til venstre, klik på Sweep, og klik herefter på Start. Lad SpySweeper fjerne alt hvad den finder.

Genstart og kom med en frisk Hijackthislog.
Avatar billede spectro Nybegynder
21. november 2005 - 20:59 #33
Hej fromsej

Ville det ikke være nemmest at lave en slipstream af Windows Xp med SP2 også formatere og installere Windowns Xp med denne cd, hvorefter man så installere et antivirus program, så man kun går på nettet for at opdaterer virus programmet?

Spectro
Avatar billede themask888 Juniormester
21. november 2005 - 21:24 #34
Så er det hermed gjort, og nu ser HJT-loggfilen sådan ud:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\winsersec.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Microsoft Hardware\Keyboard\type32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\sdaemon.exe
C:\WINDOWS\winwd.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Mazen\Skrivebord\hijackthis.exe

O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.dll,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliType] "C:\Programmer\Microsoft Hardware\Keyboard\type32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SDaemon] C:\WINDOWS\sdaemon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SWd] C:\WINDOWS\winwd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SpySweeper] "C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe" /startintray
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{B668EC66-198F-4C31-9617-9528C3CC6690}: NameServer = 62.61.130.1,62.61.131.1
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WRLogonNTF.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Sony SPTI Service (SPTISRV) - Sony Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SONYSH~1\AVLib\Sptisrv.exe
O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (svcWRSSSDK) - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: winser - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\winsersec.exe
Avatar billede fromsej Praktikant
21. november 2005 - 21:24 #35
Spectro >> Jo, ingen tvivl om det, men så længe maskinen kan renses, er det et ret drastisk skridt.*S*
Avatar billede themask888 Juniormester
21. november 2005 - 21:32 #36
Du skrev det her på et tidspunkt:
"Klik på Start->Kontrolpanel->Skærm->Skrivebord->Tilpas Skrivebordet->Web fjern flueben i Security Info og View my Active desktop as a web page (Fortæl lige hvis de hedder noget andet)"

Hvad kan være årsagen til at jeg mangler fanen "web" under skrivebordsindstillingern?
Avatar billede saluman Nybegynder
21. november 2005 - 21:59 #37
Jeg er bestemt ikke ekspert, men:
Er det ikke nemmere at formatere igen, eftersom masken888 lige har haft formateret?
Og så få opdateret win og virusprg. off-net.

Spam.  fromsej, du har vel ikke lyst at kigge her:
http://www.eksperten.dk/spm/664526
Ved ikke rigtig om det er alvorligt eller lige meget.
Undskyld forstyrelsen!! Men mit spørgsmål er gået helt i stå.
Har jeg lagt for få point eller sagt noget forkert?
Avatar billede fromsej Praktikant
22. november 2005 - 17:40 #38
Nice, loggen er ren, er dit problem overstået?

Du bør lige deaktivere systemgendannelse, genstarte og genaktivere den.
http://spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle - Systemgendannelse.

For at holde den ren kan du kigge på vores pakke til formålet.
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Et par artikler om sikker surfing finder du her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414
http://fromsej.dk/html/avoid.html
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.

Saluman >> Jeg kigger over.
Avatar billede themask888 Juniormester
22. november 2005 - 20:18 #39
Ja, jeg har ingen problemer med den mere, og der dukker heller ikke flere op-ups mere. Du skal have en stor tak for din hjælp, og skal selvfølgelig have dine velfortjente point... :-)

Themask888
Avatar billede fromsej Praktikant
22. november 2005 - 20:33 #40
Velbekomme og tak for point.*S*