Avatar billede elektronikpeter Nybegynder
17. november 2005 - 10:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Automatisk backup

Jeg har tilføjet en "scheduled task" som opretter en backup af nogle mapper på harddisk 1 og ligger backuppen på harddisk 2. Da jeg oprette denne schedule valgte jeg at skulle "Append this backup to media" med formål at jeg gerne vil have backupper fra flere foregående dage.
Men hvad sker der hvis harddisk 2 løber tør for plads?
Er det muligt kun at have fx de sidste 10 backupper liggende og så den altid sletter den ældste?
Avatar billede karser Nybegynder
17. november 2005 - 17:50 #1
Hvis HDD 2 løber tør, vil backup kørslen fejle!

Du kan godt få backup programmet til at genbruge dine Backupfiler, således at den ældste fil overskrives... Der skal du dog bruge et andet program til backup, end NTBACKUP. NTBACKUP er ikke så godt til at styre medier på, som andre programmer!

Hvilket program du vælger, er op til dig... Alt efter pris og behøv!
Avatar billede elektronikpeter Nybegynder
18. november 2005 - 13:28 #2
Hvilke andre programmer er der at vælge i mellem ?
Avatar billede karser Nybegynder
19. november 2005 - 10:45 #3
Der findes rigtig mange, men et af de bedste (efter min mening) er Veritas BackupExec for Windows Servers.

Det er ikke gratis, men det er til gengæld rigtig godt!

Måske er det lidt overkill til dit behov, men det er det eneste jeg kan stå inde for, da jeg ikke kender andre... Men se dig lidt omkring, hvis Veritas er for voldsomt! ;o)
Avatar billede gratis Nybegynder
19. november 2005 - 13:17 #4
måske dette program "Simply Safe Backup" findes i en freeware og shareware version, http://www.simplysafebackup.com/ (kender ikke programmet)
Avatar billede elektronikpeter Nybegynder
19. november 2005 - 23:10 #5
Jeg takker for svarene. Men jeg valgte at skrive en windows service i vb.net som holder øje meds størrelsen på backupfilen
Avatar billede leif Seniormester
19. november 2005 - 23:15 #6
Må vi se den windows service ?
Avatar billede elektronikpeter Nybegynder
25. november 2005 - 11:57 #7
Ja hvis du skriver et spørgsmål i VB.NET gruppen og spørger hvordan man skriver en vb.net service til at holde øje med størrelsen på en mappe :D