Avatar billede tahoo Nybegynder
17. november 2005 - 01:22 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Boot problem efter ghost

Jeg har ghosted freebsd 5.4 fra en ide disk til en scsi disk.
Når jeg prøver at boote fra scsi disken stopper den hvor der står "press F1"

Jeg tror at den prøver at boote /dev/ad0 (som ide controlleren hed) og ikke ips0 (som scsi controlleren hedder).

Er der nogen der har en løsning, eller ved om det er det, det skyldes...

Har set efter at alle filer ligger på den nye scsi disk..
Avatar billede brian_josefsen Nybegynder
14. august 2006 - 19:04 #1
Hej

Din installation på scsi disken forventer at de forskellige partitioner ligger på stier der matcher din ata disk. Start maskinen ved bootloaderen skal du trykke 6 så du ryger i boot prompten, her skriver du boot ufs://ips0s10/boot/kernel/kernel. Så booter den kernen op og beder dig om at trykke enter for at bruger /bin/sh som sh.
Nu er du booted og skal editere din fstab, mount -o rw / / og så kan du vi /etc/fstab og erstatte alle forekomster af ad0 med ips0.

Det er forøvrigt en fremragende controller imho.
Avatar billede tahoo Nybegynder
14. august 2006 - 20:12 #2
Hejsa Brian

Vi har vist arbejdet sammen engang :o)

Oprettet 17/11 2005

Jeg fandt selv ud af det ca. 3 -5 timer efter :o) (dengang tilbage i 2005)
Og din løsning var lige hvad jeg gjorde...
'
Men fik aldrig slette mig spørgsmål på eksperten..

men vi laver 50/50,

Vi snakkes ved
Avatar billede brian_josefsen Nybegynder
14. august 2006 - 22:49 #3
HAHAA! Sjovt nok der, ja tahoo, den er vist god nok, både datoen og dit nick smuttede lige for mig der....

Hav det godt!