Avatar billede bez Nybegynder
16. november 2005 - 20:23 Der er 5 kommentarer

Hijackthis.log

Hej..

Jeg har været ved at rense en kollega's pc for spyware mm.. Der popper dog stadigvæk 2 reklamer op..

Når jeg kører hijackthis får jeg flg. log :

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 22:30:12, on 10-11-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe
C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\realmon.exe
C:\Programmer\Smart270\KeyMon.exe
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\CMC15190.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\WINDOWS\system32\bthserv5.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmon.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\FINDFAST.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA.EXE
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRpc.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRT.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoTask.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\DOCUME~1\Ejer\LOKALE~1\Temp\Midlertidig mappe 4 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file:\\C:\WINDOWS\system32\Searchx.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://signon.stofanet.dk/signon.php
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {79C03BC5-6C55-4B5B-921F-C02B6F1ABD7B} - (no file)
O2 - BHO: CleanMyPC Popup Blocker - {7A9BC6B1-7F27-47c6-A66D-13582E81E537} - C:\Programmer\CleanMyPC Popup Blocker\CleanBHO.dll
O3 - Toolbar: CleanMyPC Toolbar - {04164EC4-1E48-4279-818E-3721931E7636} - C:\Programmer\CleanMyPC Popup Blocker\CleanBar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StorageGuard] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [Realtime Monitor] C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\realmon.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [MMKey] C:\Programmer\Smart270\KeyMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X1100 Series] "C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GzIl] C:\documents and settings\ejer\lokale indstillinger\temp\GzIl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [0947e949473e] C:\WINDOWS\System32\CMC15190.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [d6e8c8a88c81] C:\WINDOWS\system32\bthserv5.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [\Pribi.exe] C:\DOCUME~1\ALLUSE~1\APPLIC~1\Pribi\Pribi.exe
O4 - HKCU\..\Run: [eBspRUG4U] notueng.exe
O4 - Startup: Microsoft Hurtig søgning.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\FINDFAST.EXE
O4 - Startup: Microsoft Office-start.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA.EXE
O4 - Startup: Spy Sweeper Fix.lnk = C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeperFix.bat
O9 - Extra button: (no name) - {120E090D-9136-4b78-8258-F0B44B4BD2AC} - C:\WINDOWS\System32\ms.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: MaxSpeed - {120E090D-9136-4b78-8258-F0B44B4BD2AC} - C:\WINDOWS\System32\ms.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .pdf: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\nppdf32.dll
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=36467&clcid=0x409
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {99B6E512-3893-4155-9964-8EB8E06099CB} (WebSpyWareKiller Class) - http://download.zonelabs.com/bin/promotions/spywaredetector/WebSWK.cab
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WRLogonNTF.dll
O23 - Service: CA License Client (CA_LIC_CLNT) - Computer Associates - C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\lic98rmt.exe
O23 - Service: CA License Server (CA_LIC_SRVR) - Computer Associates - C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\lic98rmtd.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus RPC Server (InoRPC) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRpc.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus Realtime Server (InoRT) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRT.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus Job Server (InoTask) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoTask.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: Event Log Watch (LogWatch) - Computer Associates - C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs Inc. - C:\WINDOWS\SYSTEM32\ZoneLabs\vsmon.exe

Er der nogen, som kan fortælle hvad der skal fjernes..??
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. november 2005 - 20:32 #1
Kigger
Avatar billede bez Nybegynder
16. november 2005 - 20:34 #2
takker..
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. november 2005 - 20:40 #3
Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Du skal nu til at i gang med at fixe:

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file:\\C:\WINDOWS\system32\Searchx.htm
O2 - BHO: (no name) - {79C03BC5-6C55-4B5B-921F-C02B6F1ABD7B} - (no file)
O4 - HKCU\..\Run: [eBspRUG4U] notueng.exe
O9 - Extra button: (no name) - {120E090D-9136-4b78-8258-F0B44B4BD2AC} - C:\WINDOWS\System32\ms.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: MaxSpeed - {120E090D-9136-4b78-8258-F0B44B4BD2AC} - C:\WINDOWS\System32\ms.exe

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

------------------------------

Hent denne bats fil og kør den :
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
den sletter alt i din temp mappe.

------------------------------

Genstart computeren i fejlsikret tilstand(Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange.)
Find og slet disse manuelt :

C:\WINDOWS\System32\CMC15190.exe
C:\DOCUME~1\ALLUSE~1\APPLIC~1\Pribi\Pribi.exe
notueng.exe
-----------------------------

Stadig i fejlsikret:
Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files
Og så trykker du på Scan Clean
Det tager lidt over en time at scanne

-------------------------------

Så genstarter du computeren normalt og laver en ny hijackthis log, som du lægger herind.
Avatar billede bez Nybegynder
16. november 2005 - 21:25 #4
Jeg siger foreløbig mange tusind tak..  ..svarets omfang volder ikke umiddelbart problemer - jeg tror, at jeg bliver nødt til at "låne" hans pc hjem til mig selv for at kunne "operere" lokalt..  ..jeg sender log'en når jeg er klar.. ..kan godt vare til week-end'en..  ..igen tak for svaret/kommentaren... ..jeg vender tilbage..
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. november 2005 - 22:55 #5
ok :)