Avatar billede qwerty123 Nybegynder
16. november 2005 - 10:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

stort problem med bærbar

Hej

Står med en bærbar der bare ikke vil fixes.

Hvis jeg starter den uden cd i bliver den ved med at sige en masse ting bla.

PXE:E61: Media test failure, check cable
PXE:MOF: Exiting PXE

og den besked bliver bare ved med at komme, prøver jeg så at sætte en windows xp cd i så starter installations programmet op, men efter jeg har trykket enter til at installere, så siger den at den ingen harddiske har computeren.

På forhånd mange tak.
Avatar billede draeber Nybegynder
16. november 2005 - 10:47 #1
det kunne næsten lyde som en hardwarefejl.
Hvor gammel er computeren?
Hvis der stadig er garanti på, kunne det godt lyde lidt som en garantirep.
Avatar billede qwerty123 Nybegynder
16. november 2005 - 10:52 #2
Havde samme bange anelse, men mener der stadigvæk er garanti på den selvom den vist er over 1 år gammel..
Avatar billede draeber Nybegynder
16. november 2005 - 10:55 #3
så må du til forhandleren med den.
Det kan være at han har en "USB-skuffe" han kan prøve at sætte din Harddisk i, for at se om den virker dér, så kan det være bundkortet i den bærbare. Evt. kan han med lidt held redde lidt data ud for dig, men det kan da så være at han tager lidt penge for det.
Avatar billede qwerty123 Nybegynder
16. november 2005 - 10:57 #4
Jeg siger mange tak for hjælpen så :)
Avatar billede nva Praktikant
16. november 2005 - 11:14 #5
Her er en tråd med en masse interessante løsningsmuligheder.
Avatar billede 2mmy Nybegynder
16. november 2005 - 13:02 #6
Vil da gerne høre de løsningsmuligheder? ;) hvis det er noget man selv kan fixe så jeg ikke skal til at sende den ind.
Avatar billede nva Praktikant
16. november 2005 - 14:41 #7
Undskyld jeg glemte at paste den ind ;) http://www.nocrash.com/ncbbs/msgs/3247.shtml