Avatar billede allan-allan Nybegynder
15. november 2005 - 17:53 Der er 7 kommentarer

hvordan etablerer jeg netværk mellem min bærbare og min stationær

Hvordan etablerer jeg netværk mellem min bærbare og min stationær, så jeg kan overføre data fra den stationære til den bærbare..?
Avatar billede overchord Nybegynder
15. november 2005 - 17:55 #1
Foerst og fremmest - hvilke netvaerkskort er der i dine computere?
Er det traadloest netvaerk eller er det kabel?
Avatar billede allan-allan Nybegynder
15. november 2005 - 18:06 #2
Via kabel, da detstationære ikke har trådløst netkort. På den stationære har jeg et intel(R)pro/100 ve network. På den bærbare angives der udover det trådløse (intel(R)pro/wireless 2200BG) et der hedder "Broadcom NeteXtreme Gigabit ethernet".
Avatar billede plx Nybegynder
15. november 2005 - 18:56 #3
Hvis du er heldig, så forbinder du dem blot med et krydset kabel, og så er der hul
Avatar billede allan-allan Nybegynder
15. november 2005 - 19:49 #4
Med krydset kabel mener du blot et netkabel ikk?
Avatar billede plx Nybegynder
15. november 2005 - 20:07 #5
Nej. Det skal bruges et specielt kabel, når du forbinder to computere direkte. Det skal være krydset. Normalt benytter man *lige* kabler, når udstyr forbindes via switch
Avatar billede plx Nybegynder
15. november 2005 - 20:08 #6
Hvis du holder enderne op mod hinanden, er det et lige kabel, hvis alle lederne sidder i samme rækkefølge
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. november 2005 - 21:34 #7
Der er en mulighed mere, brug af switchbox, og oprette hjemmenetværk. En box koster ca. 100,-