Avatar billede myanimalfarm Nybegynder
13. november 2005 - 21:40 Der er 2 kommentarer

problemer med loadMovieNum

Jeg oplever et meget underlige fænomen. I en flashfilm bruger jeg en del loadMovieNum til at loade ting ind. Det har jeg gjort 100 gange før og har aldrig haft problemer. Men nu, pludselig, virker det ikke når jeg tester filmen fra Dreamweaver før upload, og det virker heller ikke på serveren, men alt virker som det skal når jeg tester i Flash!

Er der nogen der kan forklare?????
Avatar billede _k Nybegynder
14. november 2005 - 13:39 #1
Lyder som om din Flash ikke når at hente det den skal inden det skal bruges. Hvis du f.eks. loader et tekstdokument og vil hente en variabel fra det, bliver koden der skal gøre noget ved variablen kaldt før teksdokumentet er hentet ind - og vil derfor ikke eksistere.

Medmindre du arbejder med Flash Lite, er loadVariablesNum og loadVariables helt klart "næ, næ" og LoadVars objektet "det de unge vil ha'!". Leder du herinde på eksperten er der kæmpe mængder eks. på hvordan du bruge LoadVars. Ellers spørg løs. SKAL det være loadVariablesNum, så smid noget kode, så vi kan se hvad der går galt.
Avatar billede _k Nybegynder
14. november 2005 - 16:00 #2
Aiii - sorry at jeg ikke lige var vågen og forvekslede loadVariablesNum med LoadMoviNum - der er jo godt nok en del forskel!

Prøver lige igen så: Flash er blevet mere restriktiv hvad angår det at loade indhold alle mulige steder fra. Det er faktisk ikke så tosset, men giver nogle pænt irriterende fejl når man ikke lige ved det (har selv siddet og bøvlet en del med et webcam og adgang til en Communication Server). Faktisk oplevede jeg at det hele virkede på serveren og i Flash, men ikke lokalt på min pc.

Måske skal du kalde filen på en anden måde? Kan du ikke smide et kode eks. på det du sidder med?
Ellers kan du lige tjekke "System.security.allowDomain()" - det er især vigtigt såfremt du loader swf'er fra andre servere.

Og af ren nysgerrighed kunne jeg da godt tænke mig at vide hvorfor du bruger loadMovieNum i stedet for loadMovie?