Avatar billede datamaker Nybegynder
13. november 2005 - 20:35 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hotspot gateway med egen brugergodkendelse

Hej Eksperter

Jeg er ikke helt klar over, om dette er stedet. Men jeg er på jagt efter en hotspot gateway, hvor jeg selv kan validerer brugerne. Jeg vil være ked af at skulle lave en løsning baseret på AD og Radius e.l. Det jeg gerne vil have er en løsning, hvor jeg selv laver det loginbillede, som bruger bliver direktet til for at få adgang. Og derved også kan slå bruger op i eks. en database. Jeg har virkeligt behov for en løsning, og derfor kan der være flere point at hente.

Alternativ er jeg på jagt efter en "boks", hvor jeg selv kan programmerer mig ud af problemet.
Avatar billede ierikk Nybegynder
13. november 2005 - 21:06 #1
http://www.hotspotcamping.dk/index.html
du kunne måske kontakte en af disse og se hvordan de har fået noget op at køre
Avatar billede ierikk Nybegynder
13. november 2005 - 21:11 #2
måske er der noget her
http://www.neslein.com/index_old.htm
Avatar billede leif Seniormester
13. november 2005 - 21:20 #3
Jeg kender et system hvor du kan bede den om at lave brugernavne som fx. virker 7 dage. Men du vil selv kunne oprette og slette brugere er det korrekt ?
Avatar billede datamaker Nybegynder
13. november 2005 - 21:20 #4
Jeg er ikke på jagt efter hvordan man sætter et hotspot op. Det er jeg med på. Jeg er interesseret i en måde at styre brugerlogin på. Jeg mener campingpladser m.v. udnytter noget indbygget brugerstyring i forbindelse med en lille bonprinter.
Avatar billede datamaker Nybegynder
13. november 2005 - 21:22 #5
leif->
ja, det er korrekt. Faktisk vil jeg gerne udnytte en eksisterende database med brugere og passwords
Avatar billede leif Seniormester
13. november 2005 - 21:22 #6
Og den ligger i hvad format ?
Avatar billede datamaker Nybegynder
13. november 2005 - 21:29 #7
-> leif
Format? den forstod jeg ikke. Men det er ikke en database, som har en tilgængelig listener, selvom det er en db server
Avatar billede leif Seniormester
13. november 2005 - 21:53 #8
Du forstod det så meget at du sagde det var en DB server som ikke kan tilgåes !

Jeg kender desværre kun de hotpsot systemmer som fx. Campingpladser bruger.
Avatar billede datamaker Nybegynder
20. november 2005 - 11:47 #9
Det giver vist ikke mere. Jeg lukker.