Avatar billede dkaaxx Nybegynder
12. november 2005 - 20:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mikrofon virker ikke

Jeg har tidligere brugt on-board (AC97) på mit ASUS bundkort med Soundmax control. Mikrofonen (Platronics Audio 90) virkede pludseligt ikke mere.

Jeg deaktiverede on-board lyd i BIOS og slettede Soundmax.

Nu har jeg købt SB Live 24-bit 7.1.  og installeret de nyeste opdateringer fra Creative, men mikrofonen virker stadig ikke. Jeg har sluttet mikrofon til blå stik og høretelefoner til grøn.

Hverken i test hardware i lydinstillinger eller i MSN virker mikrofonen (eller i lydoptager). Headsettet virker i min anden computer, så det er ikke det der er defekt.

Nogen med erfaring der kan hjælpe?
Avatar billede stigdk Nybegynder
12. november 2005 - 20:34 #1
mic skal normalt sidde i den røde udgang men ved ikke med dit. Det kan være de jumpers i bundkortet der skal rykkes. En sådan tegning kan du normalt finde på enten bundkortets hjemmeside eller der hvor du har købt din comp. tjek det først
Avatar billede off-line Nybegynder
12. november 2005 - 21:02 #2
Det nemmeske at prøve er, at gå ind i kontrolpanel/lyde og lydenheder/lydenheder,
og under lydstyrke/advanceret, konstatere om microfonen er sat til, samt styrken.
Jeg har flere gange, så sent som i dag oplevet, at windows uden nogen mening, slår
lyden fra.
Avatar billede strych9 Praktikant
12. november 2005 - 21:46 #3
gotfred -> det er vel ikke en notebook med en mute knap? Det er ret tit det sker at sådan en sætter sig fast. =)
Avatar billede off-line Nybegynder
12. november 2005 - 21:50 #4
strych9 - nej det er en stationær. Asus bundkort og XP professional, og den kører
rigtig godt.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. november 2005 - 21:52 #5
Forresten! Jeg kan jo også se, at windows selv har sat markering i "Slå alt fra"
Avatar billede dkaaxx Nybegynder
13. november 2005 - 09:46 #6
Stigdk: Der er ikke nogen rød indgang på dette lydkort. Der er blå, grøn, sort, orange. Ved den blå indgang, er der et billede af en mikrofon.
Til alle andre: Jeg har ikke slået mikrofonen fra!
Avatar billede off-line Nybegynder
13. november 2005 - 19:09 #7
Som jeg skrev, så kan windows selv finde på at slå lyd eller microfon fra, uden at
du har gjort noget. Har du set efter?
Avatar billede stigdk Nybegynder
22. december 2005 - 09:35 #8
Så skal du sætte mikrofonen i den blå.
HAr du tjekket drivere?
Evt support fra der hvor du har købt din comp...
Avatar billede dkaaxx Nybegynder
24. maj 2006 - 11:47 #9
Nej tak