Avatar billede martinwa Nybegynder
21. april 2001 - 13:10 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Golive 5 eller Dreamwaeaver 4

Hej

Hvad skal man vælge, eller hvad er bedst...
Skal udover html, css også bruges til ASP og CGI

Er der noget om at man i dreamweaver kan instalere nogle \"extensions\" så man
nemmere kan lave grafik i feks d-html ?

Disse \"plugins\" findes vist også til golive, men det ser ikke ud til at være ligeså avanceret, eller er det ?

Forløbig er jeg mest til golive pga \"dynamik link\" Men jeg har brug for jeres vurdering, hvad skal man vælge?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. april 2001 - 13:13 #1
Jeg har været inde og se en demonstration af begge programmer, og jeg vil helt sikkert anbefale Adobe GoLive 5.0.

/per
Avatar billede vladimirr Nybegynder
21. april 2001 - 13:17 #2
Jeg vil anbefale \"Notepad\" Det følger med Windows, og man kan programmere alle sprog i det ! *G*

//Anders

Avatar billede 12tri Nybegynder
21. april 2001 - 13:17 #3
Notepad :-)
Avatar billede prodic Mester
21. april 2001 - 13:32 #4
Enig med Hoejrup.

Såfremt du er vant til Adobe\'s brugerflade så er den klart at foretrække.
En af de nye ting i 5.0\'eren er det smarte drag&drop af psd-filer direkte fra Photoshop. GoLive sørger så selv for at bringe Save for Web-delen frem.
Desuden kan man redigere i sine layer i Photoshop, og animere dem i Golive via D-html
.

Men DreamWeaver er såvidt jeg er informeret også et ganske fint program, men jeg bruger det ikke personligt. Så det lader jeg lige andre svare på.

Men jeg bruger GoLive pga dens integration med de andre Adobe produkter. Så kan man jo lide det eller lade værd... :-)
Avatar billede martinwa Nybegynder
21. april 2001 - 13:32 #5
Jeg ved at det med at bruge notepad er en halv joke, men man bruger jo avancerede værktøjer for at kunne overskue og administrere sin side...

Jeg har selv brugt notepad en del, men kun når alt andet er gået galt.

Jeg ser gerne at brugere fra hhv golive og dreamweaver beskriver deres mening...
Avatar billede prodic Mester
21. april 2001 - 13:38 #6
Måske du kunne bruge denne artikel til noget spændende.
http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=2089
Avatar billede Beach Mester
21. april 2001 - 13:56 #7
Hvis man skal komme men en kommentar til den kode programmerne laver, så er Dreamweaver den bedste. GoLive har det med at lave en masse sjove ting med tabeller der bare er fyld!
Da ubruglig kode stadig skal downloades på tid, så.....

Nu har jeg ikke prøvet 5éren, men den gamle ver. lavede rigtig rigtig meget skådkode!

I Dreamweaver har du 100% styr på din kode, og når man først har arb. med det et par dage, så tænker man ikke ret meget over det, det kører bare.

Dreamweaver Extentions er en rigtig fed tillægsgave der til stadighed bliver sprøjtet ud i stride strømme fra div. sites. Der er stor set ikke det du ikke kan automatisere med dem:-)

Blot en mening fra en bruger af DW i 4 år!

//Beach
Avatar billede prodic Mester
21. april 2001 - 14:01 #8
Den umiddelbare fordel ved GL, og den meget kode, er såvidt jeg kan se at den kode den generer er kompatibel med alle OS\'er og browsere. Det skal du selv holde styr på i DW. Det må klart være et plus til GL, medmindre man absolut vil kode sit skidt i hånden.

Beach->Hvor får du den ide med de masse Tables, der bare fylder?. Det kommer så sandeligt an på hvordan du bruger programmet.
Avatar billede Beach Mester
21. april 2001 - 14:16 #9
>>>prodic
Jeg var på et seminar i bellecenteret for 1½ år siden (tror jeg nok det var!) og der blev GL demonstreret. Da det var slut var jeg sammen med boss oppe og rode lidt ved den maskine han brugte. Da vi så den kode programmet havde lavet ved et eks. han havde lavet med nogle billeder var vi ved at falde bagover:-)
Et hurtigt kig lignede noget med 10-12 tabeller inde i hinanden. Det er noget rigtigt lort at side og redigere i hvis der er småting der skal laves om i notepad!

Det kan da godt være det kommer an på hvordan man bruger det, men vil en nybegynder ikke altid bruge et program på den nemmeste måde? Så tror jeg nemlig at han kommer ud i tabelhelvede*GG*

Men i bund og grund så er det jo den sidste ende et spørgsmål om trosretning mere end noget andet!!!
//Beach
Avatar billede prodic Mester
21. april 2001 - 14:21 #10
aha...så ved jeg godt hvad der sker sket. Og ja den laver en sindsygt masse kode. Og er ret unødvendigt, da det jo nok kan laves uden.
Og der sker jo meget på 1½ år ikke...
Og ang. trosretning...så kunne vi ikke være mere enige. :-)
Avatar billede martinwa Nybegynder
21. april 2001 - 14:35 #11
God dialog imellem prodic og beach...
I får 50 point hver !

Hvad jeg dog vælger ved jeg dog ikke endnu
Avatar billede Beach Mester
21. april 2001 - 15:29 #12
Hvis du har mulighed for det så prøv den begge i en uges tid hver, med det samme project for øje, så har du et meget bedere grundlag for at vælge hvilken trosretning du har!
Takker for de 50 point.
//Beach
Avatar billede prodic Mester
21. april 2001 - 15:34 #13
Lyder som en god ide Beach.

Takker for de 50 point.
Held og lykke i jagten. Go GoLive :-)
Avatar billede doro Nybegynder
24. april 2001 - 00:13 #14
Hvis jeg var dig vil jeg vælge Ultradev 4.0. Ultradev har samme muligheder som som Dreamweaver -asp, men da du også skal lave asp er det et godt program. Det er noget dyre men du har html editot og asp editor i det samme program og det må da være en fordel.