Avatar billede mlbroe Nybegynder
08. november 2005 - 21:12 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende mails afsted

Jeg har skiftet internet-udbyder fra TDC til Cibercity. Det har betydet at jeg nu ikke kan sende mails afsted, men jeg kan godt modtage mail til min @privat.dk adresse i Outlook Express. Er der nogen der har en idé om hvad jeg skal ændre i min opsætning?
Avatar billede jcr Nybegynder
08. november 2005 - 21:14 #1
Har du checket din mailopsætning og at smtpserveren er korrekt angivet?
Avatar billede ppr Nybegynder
08. november 2005 - 21:17 #2
du har fået et kodebrev fra Cybercity dem skal du indtaste i din emailopsætning
Avatar billede mlbroe Nybegynder
08. november 2005 - 21:17 #3
Nu står der POP3: pop3.mail.dk og STMP: vip.cibercity.dk
Avatar billede jcr Nybegynder
08. november 2005 - 21:24 #4
Avatar billede mlbroe Nybegynder
08. november 2005 - 21:30 #5
Ja, der er lidt løse ender. Jeg har været væk fra siden i et godt stykke tid. Jeg satser på det er det du hentyder til.
Avatar billede jcr Nybegynder
08. november 2005 - 21:34 #6
Mon ikke nærmere det er de involvere som gerne vil have et feedback?
Avatar billede mlbroe Nybegynder
08. november 2005 - 21:45 #7
Dine kommentarer er ikke ligefrem inspirerende for at komme bedre i gang med, at bruge siden endnu mere end jeg har gjort indtil nu. Jeg kan næsten regne ud at du ikke vil hjælpe mig, så jeg må jo finde andre veje...
Avatar billede jcr Nybegynder
08. november 2005 - 22:39 #8
yepper!
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. november 2005 - 22:45 #9
mlbroe og jcr: Ikke for at blande mig, jeg er bare nysgerrig: Hvad er det det her går ud på?
Avatar billede jcr Nybegynder
08. november 2005 - 22:51 #10
Gjorde blot vedkommende bruger opmærksom på at han - af hensyn til de brugere som har været aktiv i hans tråde - bør give dem en tilbagemelding. Mere er der såment ikke i det.
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. november 2005 - 22:52 #11
Ok. Var bare nysgerrig. Smutter igen :)
Avatar billede jcr Nybegynder
08. november 2005 - 22:59 #12
Gør jeg også.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2005 - 23:23 #13
udgående post: post.cybercity.dk
Indgående post: post.cybercity.dk

Dette skulle være opsætningen iflg: http://www.cybercity.dk/privat/support/spoergsmaal_og_svar/e_mail/
Avatar billede vejmand Juniormester
09. november 2005 - 06:53 #14
Hvis du ikke har skiftet e-mail adresse i forbindelse med at du har skiftet internet-udbyder skal der rigtignok stå pop3.mail.dk ud for POP3.

Og post.cybercity.dk ud for SMTP.
Læg mærke til din stavefejl, ikke cibercity, men cybercity.

Hvis du har skiftet e-mail adresse til én fra Cibercity, er POP3 adressen den samme, som john_stigers så rigtig skriver.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. november 2005 - 09:24 #15
hmm...
6. Sæt feltet Serveren til indgående post er en til POP3. Indtast post.cybercity.dk i felterne Server til indgående post (POP3, IMAP eller HTTP) og Server til udgående post (SMTP). Klik på knappen Næste.

Så er der fejl på Cybercitys side...
Avatar billede vejmand Juniormester
09. november 2005 - 13:30 #16
john_stigers >> Jeg tror ikke der er fejl på Cybercitys side, vejledningen er vel lavet efter brugeren har sin mail-adresse hos dem. Som jeg forstår spørgsmålet ønsker spørger at beholde sin mail-adresse hos TDC. (Det har jeg måske misforstået!)

Jeg har et forslag, ved ikke om det vil virke:

POP3 = pop3.mail.dk
Kontonavn og adgangskode under "Server til indgående post" fra TDC

SMTP = post.cybercity.dk
Flueben i "Min server kræver godkendelse" under "Server til udgående post"
Klik på "Indstillinger" Prik i "Log på med disse indstillinger"
Kontonavn og adgangskode fra Cybercity

Dette virker jo nok kun hvis din TDC-forbindelse stadig er aktiv, men det må den jo være hvis du stadig kan bruge din mail-adresse fra TDC.

Jeg er ikke sikker på det vil virke!

mlbroe >> Prøv at skriv den fejlmelding du får når du prøver at sende.
Avatar billede mlbroe Nybegynder
16. november 2005 - 00:28 #17
Så, nu virker det sgu! Jeg vil sige tak for hjælpen.
Avatar billede mlbroe Nybegynder
16. november 2005 - 00:35 #18
Hvordan får jeg givet points? Har gjort det før, men kan ikke lige se hvorledes det fungerer denne gang.
Avatar billede mlbroe Nybegynder
16. november 2005 - 00:36 #19
Jeg vil gerne give points til vejmand, men også tak til john_stigers.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. november 2005 - 07:00 #20
Velbekomme, du kan først gi point nu, hvor jeg har lagt et svar.
Jeg ville lige være sikker på det virkede før jeg lagde et svar.  c",)
Avatar billede vejmand Juniormester
16. november 2005 - 14:29 #21
Marker mit navn i boksen ude til venstre, og klik på "Accepter"
Så er spørgsmålet rigtiug lukket.
Avatar billede mlbroe Nybegynder
16. november 2005 - 14:59 #22
Tak