Avatar billede z1n Nybegynder
08. november 2005 - 09:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Gem som .htm fra Excel

Jeg har ca. 20 excel regneark som jeg gerne vil have gemt som .htm filer ved at køre 1 enkelt script .. kan dette lade sig gøre via vbscript og hvordan ? eller skal jeg af anden vej ?
Avatar billede z1n Nybegynder
08. november 2005 - 10:23 #1
kan nogen hjælpe ?
Avatar billede leif Seniormester
08. november 2005 - 10:25 #2
Jeg kan ikke, men nogen kan måske hvis du har tålmodighed !
Avatar billede casjachan Nybegynder
08. november 2005 - 10:31 #3
Du kunne måske benytte VBA macros, som vist på denne side: http://www.mvps.org/dmcritchie/excel/xl2html.htm
Avatar billede z1n Nybegynder
08. november 2005 - 10:40 #4
jeg ville helst ungå macros ... hvis jeg skal være helt ærlig .. hader det lort :)
Avatar billede z1n Nybegynder
08. november 2005 - 10:41 #5
men da et skridt på vejen..
Avatar billede z1n Nybegynder
11. november 2005 - 09:35 #6
er der andre der kan være behjælpelig her ?
Avatar billede z1n Nybegynder
11. november 2005 - 11:36 #7
jeg er kommet så langt selv ... er der en funktion som gør at jeg kan gemme til web ligesom man normalt kan i excel ?

Dim objexcel

Set objExcel = createobject("Excel.application")

objexcel.Visible = true

objexcel.Workbooks.Open "C:\Krydsfelter\Core.xls
objexcel.ActiveWindow.Close
objexcel.Quit
Avatar billede casjachan Nybegynder
11. november 2005 - 13:23 #8
Jeg har kigget lidt på din ovenstående kode, og ved at der også er en metode på dit objekt der hedder SaveAs(). Spørgsmålet er så om man kan fortælle i hvilket format der skal gemmes. Noget lignende kode findes på denne side: http://www.microsoft.com/technet/scriptcenter/resources/qanda/default.mspx hvor du også kan skrive til "Script Guy" for at få hjælp til scripts.
Avatar billede z1n Nybegynder
16. december 2005 - 10:56 #9
lukker
Avatar billede casjachan Nybegynder
16. december 2005 - 10:59 #10
Tja, hvis du har løst problemet "z1n", ville det være rart at du så skrev hvad du har gjort, så andre kan få glæde af det.