Avatar billede larskhansen Nybegynder
07. november 2005 - 11:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Find samtlige tabeller i en database

Hejsa.

Jeg har udviklet et program hvor man kan hente data fra SQL servere til et xml dokument.

Jeg kender godt 'sp_tables' i msSQL. Men den dur ikke da brugerne ikke har adgang til denne stored procedure.

Er der en anden måde? Det samme gør sig gældende for kolonnerne i tabellen.
Avatar billede bromer Nybegynder
07. november 2005 - 11:01 #1
SELECT TABLE_NAME FROM INFORMATION_SCHEMA.TABLES
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
07. november 2005 - 11:01 #2
Er der ikke en tabel, som hedder sys_objects?
Avatar billede bromer Nybegynder
07. november 2005 - 11:03 #3
Der er en der hedder "sysobjects". Normalt har jeg linier som følgende i toppen for at droppe sp og tabeller før de bliver oprettet:

IF EXISTS(SELECT name FROM sysobjects WHERE name = 'mysp' AND type = 'p')
    DROP PROCEDURE mysp;

IF EXISTS(SELECT TABLE_NAME FROM INFORMATION_SCHEMA.TABLES WHERE TABLE_NAME = 'mytable')
    DROP TABLE mytable;
Avatar billede arne_v Ekspert
07. november 2005 - 11:03 #4
SELECT TABLE_NAME FROM INFORMATION_SCHEMA.TABLES WHERE TABLE_TYPE='BASE TABLE'

vil jeg sige

og der er en INFORMATION_SCHEMA.COLUMNS også

og jeg er noget skeptisk overfor et setup hvor brugerne ikke har adgang
til den slags SP'er
Avatar billede larskhansen Nybegynder
07. november 2005 - 11:04 #5
Bromer - er der en måde hvorpå jeg kan undgå at få system tabellerne med? Du er meget tæt på.
Avatar billede larskhansen Nybegynder
07. november 2005 - 11:06 #6
Jeg fandt det sidste takket være dit svar. Så du får pointene.
Avatar billede larskhansen Nybegynder
07. november 2005 - 11:06 #7
Jeg fandt det sidste takket være dit svar. Så du får pointene.
Avatar billede bromer Nybegynder
07. november 2005 - 11:09 #8
Jamen tak for points :)