Avatar billede khalus Nybegynder
05. november 2005 - 20:59 Der er 14 kommentarer

Kdi - Vurdering af design OG indhold

Jeg har fået et nyt site så småt op at køre, hvor man kan vælge mellem tre forskllige designs i starten - indtil videre. Jeg vil gerne have bedømmelse på alting i kan finde på, alt fra kode til farvevalg.
I er velkomne til både at bedømme design og indhold, selvom indholdet er lidt sparsommeligt i øjeblikkeligt.
www.kls.1go.dk
på forhånd tak.
Kalus
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. november 2005 - 21:03 #1
Jeg foretrækker nummer 3, men alene ud fra at der ikke kommer en scrollbox på siden. Jeg synes det er træls at skulle læse en tekst i små klumper, og scrolle derinde. Og sådan en kedelig grå scrollbar kan ødelægge ethvert design.
Avatar billede khalus Nybegynder
05. november 2005 - 21:04 #2
Foreslår du at jeg laver scrollbar farven om med CSS? :D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. november 2005 - 21:06 #3
Næh. Skal der scrolles, er det ude til højre i browseren. Ikke andre steder.
Indholdet vil jeg helst ikke kommentere - ud over at det ikke er skrevet så ironisk så det er sjovt. Men det skal det måske heller ikke være... ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. november 2005 - 21:08 #4
Så kan du lave 2-eren, så der ikke skal scrolles midt på siden, så er det pænt og anderledes. Kaktussen, eller hvad det grønne monstrum nu er, fylder dog meget, og reducerer muligheden for at få tekst på siden. Jeg kender ingen der besøger websider for designets skyld - de gør det alle for at læse/se indholdet.
Avatar billede khalus Nybegynder
05. november 2005 - 21:10 #5
Det er ikke det hele der skal være sjovt, men det er rigtigt, at noget af det har jeg prøvet på at gøre sjovt. Hvis der ikke er nogen der synes det er sjovt, så er der ikke nogen der gider at kigge på det, og så gider jeg ikke have den åben.
Avatar billede khalus Nybegynder
05. november 2005 - 21:12 #6
Det er rigtig nok det du siger med indholdet, og det er derfor jeg har gjort det sådan så man har valgmuligheder. Kaktusdesignet som du så pænt beskriver det, har jeg lagt stor vægt på designdelen, og meget lille vægt på brugervenligheden. Hvis man vil have brugervenlighed, så går man pænt ind på et af de andre designs (jeg siger ikke de andre er brugervenlige - kun at de er mere brugervenlige end kaktusdesignet)
Avatar billede steen_hansen Forsker
05. november 2005 - 21:13 #7
Jeg synes designet er fedt, mildest talt. Og det er dem alle 3. Jeg vil dog medgive erikjacobsen, at det er irriterende med en scrollbar midt på siden. Men ud over det, er det fede designs. Jeg kunne godt bruge dine evner til min egen side :)
Avatar billede khalus Nybegynder
05. november 2005 - 21:15 #8
Tak, jeg vil stærkt overveje om jeg vil fjerne scrollbaren i midten.
Avatar billede rangerbs Nybegynder
07. november 2005 - 16:37 #9
Hvad er ideén med at man kan vælge design? Der er jo ingen der bruger det.. iøvrigt kommer folk ikke igen bare fordi du har flere designs, hvis der er ikke er noget interessant på siden..
Avatar billede khalus Nybegynder
07. november 2005 - 16:45 #10
God pointe - personligt kan jeg godt lide variation. Jeg har aldrig påstået at folk vil komme igen bare fordi jeg har flere designs. Det er en måde, hvorpå jeg kan formidle mine designmæssige evner, uden at linke til et billede under webdesigns. Det giver også folk den mulighed, at de kan vælge. De kan enten vælge et design, hvor jeg har lagt vægt på det grafiske, eller et hvor jeg har lagt vægt på læsbarheden, hvad hver enkelt person foretrækker er forskelligt. Derfor har jeg gjort det muligt at vælge.
Mht. at du siger der ikke er noget interessant på min side, det kan du meget vel synes. Det synes jeg ikke.

Vær opmærksom på at du har undladet at skrive noget kompetent om mit design/mit indhold overhovedet.
Avatar billede khalus Nybegynder
08. november 2005 - 16:34 #11
erikjacobsen og steen_hansen, læg svar! :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. november 2005 - 16:53 #12
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede liv2508 Nybegynder
11. november 2005 - 13:01 #13
Jeg synes det er fedt at du giver læserene mulighed for at vælge. Det har jeg aldrig set før. Dine designs er rigtig gode, og lidt humor gør det hele mer spændende at læse. Din kommentar om at endre innlæg i gæstebogen var rigtig god :-)

At have en scrollbar midt på siden, passer til dette designet. Synes ikke du burde endre dette.

mvh Liv
Avatar billede khalus Nybegynder
11. november 2005 - 18:48 #14
Tak for den positive kritik, husk at læg svar, hvis du vil have nogle point :-).