Avatar billede anders04 Nybegynder
05. november 2005 - 13:40 Der er 18 kommentarer

Skal have dvd-rom?

Hey...
jeg har lige købt call of duty 2 og har så fandt så ud af at det var til dvd-rom:s Efter jeg havde købt det.. så nu skal jeg altså have fat i et dvd-rom... men har ikke så meget forstand på det, så ville høre om i kunne fortælle mig hvad der var bedst at købe. skal jo bare have et til billig penge. og kan jeg godt bare tage ned til merlin eller fona og købe det der i stedet for over nettet??

på forhånd tak:)

-Anders
Avatar billede hottadpole Nybegynder
05. november 2005 - 13:52 #1
NEC ND-3540 er et godt bud. Og såmænd også billgt. Læser stort set alt.
Avatar billede anders04 Nybegynder
05. november 2005 - 13:54 #2
okay... men følger der ledninger med og passer den til alle bundkort. og forresten har jeg jo osse et cd-rom drev slået til.
Avatar billede strych9 Praktikant
05. november 2005 - 14:01 #3
BenQ DW-1640
NEC ND-3540
Plextor PX-716

Er de bedste køb du kan lave. De to øverste er billigere end Plextor. Det er alle DVD brændere.
De passer til alle bundkort hvis du køber IDE/ATA versionerne, og holder dig fra SCSI eller SATA versionerne.
Der skulle følge et IDE kabel med, og ellers kan du købe et sådant til 20kr eller noget i den stil.
Avatar billede anders04 Nybegynder
05. november 2005 - 14:03 #4
okay men kan jeg så købe det nede i byen i stedet for over nettet for så kunne jeg jo købe det i dag i stedet for at vente nogle dage så??? og hva koster det ca.?
Avatar billede strych9 Praktikant
05. november 2005 - 14:07 #5
Kig priserne på edbpriser.dk eller shg.dk
Avatar billede anders04 Nybegynder
05. november 2005 - 14:09 #6
kan se at det både er cd-rom og dvd drev men har jo enlig kun brug for dvd drevet. bliver det ikke billiger hvis jeg køber et der kun kan læse dvd i stedet for at kunne læse begge dele, for har jo et cd rom drev... og det bliver vel ikke dårliger af den grund?
Avatar billede gratis Nybegynder
05. november 2005 - 14:10 #7
kig her http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=12 nederst til venstre under "Mest Populære" priser ca 350-500,-kr har selv en Pioneer 108 (ka man så ikke få mere) men der er en storebror Pioneer 110 som for gode brugerbedømmelser :)
Avatar billede strych9 Praktikant
05. november 2005 - 14:15 #8
Som sagt er de nævnte modeller mine bedste anbefalinger. Jeg synes ikke det kan svare sig at spare 70kr og så få et DVD-ROM drev og ikke brænder. Desuden vil du være hårdt presset i disse dage for at finde et drev som kun læser dvd og ikke cd.

Og jo, faktisk kan det sagtens blive dårligere til at læse kopibeskyttelser generelt, hvis det bare er et DVD-ROM drev.
Avatar billede anders04 Nybegynder
05. november 2005 - 14:25 #9
okay men nu er det sådan at jeg ikke lige har noget kort lige pt. altså til at købe over nettet. så er der nogle steder nede i byen hvor de evt solgte sådan noget som fx merlin eller noget i den stil?
Avatar billede gratis Nybegynder
05. november 2005 - 14:26 #10
er enig med strych9, det er også brændere jeg linker til ;)
Avatar billede strych9 Praktikant
05. november 2005 - 14:27 #11
*suk*

Nu har du fået teknisk vejledning. Kan du ikke selv finde tid til at gå ned i byen og kigge? Besøg din lokale computer-hugger.
Vi ved jo ikke engang hvilken by du er i.
Avatar billede anders04 Nybegynder
05. november 2005 - 14:28 #12
hehe jo det var da en mulighed:)

men ja. tak for svarene
Avatar billede anders04 Nybegynder
05. november 2005 - 14:29 #13
men i skal lige sende et svar ind for ellers kan jeg ikke give points...
Avatar billede gratis Nybegynder
05. november 2005 - 14:30 #14
merlin har ikke någet der er værd at samle på og de er for dyre...
Avatar billede gratis Nybegynder
05. november 2005 - 14:31 #15
dem gir du til strych9 :)
Avatar billede strych9 Praktikant
05. november 2005 - 14:33 #16
takker
beklager måske tonen i det sidste. Er lidt gnaven i dag og ved ikke helt hvorfor.
Avatar billede anders04 Nybegynder
05. november 2005 - 14:34 #17
hehe... det går nok ;)
Avatar billede gratis Nybegynder
05. november 2005 - 14:38 #18
strych9> det sq nok det l*rte vejr ;)