Avatar billede lokum Nybegynder
05. november 2005 - 12:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Installation af harddisk (igen igen)

Ja, kan se det har været opppe før. Men ikke desto mindre har jeg flg. problemer:

1) FØR windows-installation fik jeg ikke installeret de "VIA SATA DRIVERS" (som der står på disketten), som man skal installere til "SATA". Hvordan gør jeg det nu, efter Windows-installation?

2) Jeg forsøgte ved windows-install at partitionere min HD (80GB) i 2 dele, men det er endt med at jeg kun kan se 1 del på 40GB. Hvordan får jeg formatteret og adgang til den anden del?

3) Jeg kan ikke se de 2 andre harddiske som sidder på hhv. SATA-stik 2 og IDE (på bundkortet). I BIOS kan jeg se at de er "fundet". Kan også se de 2 SATA-drev i et-eller-andet "RAID"-program. Hvordan får jeg formatteret dem?
(kan være det hænger sammen med spørgsmål 1?)

Håber det giver mening.
/lokum
Avatar billede screem_brille Novice
05. november 2005 - 13:01 #1
1 kontrolpanel -> system -> enhedshåndtering, ud for RAID kontrolelr (med det gule tegn) vælger du opgrader driver og henviser til dine drivere på disketten.

2. kontrolpanel -> administration -> computer management og så disk håndtering (partioner og formater, evt tildel drevbogstav)).

3 se 2. ;)
Avatar billede gratis Nybegynder
05. november 2005 - 13:04 #2
Avatar billede lokum Nybegynder
05. november 2005 - 17:24 #3
YES! Så enkelt for dig, så umuligt for mig. Nu er "problemet" blot at den tilsyneladende har installeret windows på IDE-harddisken. Er den så ikke langsommere end hvis det var på SATA-harddisken? Og hvis jo, hvordan installerer jeg så windows på en anden harddisk?

Well, tillægsspørgsmål. Men du har allerede fortjent dine points.
Avatar billede screem_brille Novice
05. november 2005 - 17:26 #4
prøv og spørg alligevel ?
Avatar billede lokum Nybegynder
05. november 2005 - 17:31 #5
prøv hvad?
Avatar billede lokum Nybegynder
05. november 2005 - 17:32 #6
nåå.. jamen spørgsmålet står der jo. "Er den så ikke langsommere end hvis det var på SATA-harddisken? Og hvis jo, hvordan installerer jeg så windows på en anden harddisk?"
Avatar billede screem_brille Novice
05. november 2005 - 17:33 #7
du starter forfra og denne gang kun med din SATA disk monteret, og når den så siger tryk F6 for install af SCSI eller RAID kort trykker du F6 og indsætter din driver disk til SATA disken
Avatar billede lokum Nybegynder
18. november 2005 - 21:43 #8
Mange tak for hjælpen.