Avatar billede kamph Nybegynder
03. november 2005 - 17:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk - access point?

Jeg købte for noget tid siden en bærbar computer med trådløst netværk.
Det fungerede fint på skolen og gør det stadig, men nu har jeg selv fået trådløst internet hjemme og dér vil den bare ikke på.

Computeren kommer med en meddelelse om at jeg ikke har noget access point. Jeg aner ikke hvad dette betyder, men tænkte at den måske leder efter det netværk der førhen er brugt.

Kan det være tilfældet? Og i så fald, hvordan ændrer jeg det så den søger efter og bruger mit eget netværk?

Kan man evt. sætte den op til at kunne bruge begge netværk da jeg skal bruge begge indimellem..

På forhånd tak for hjælpen, Kamph.
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. november 2005 - 17:26 #1
Du skal have den til at lave en profil for dit hjemme netværk.

DU dobbeltklikker på det lille trådløs forbindelse ikon nederst til højre, og klikker på Vis liste af trådløse netværk (den er der et eller andet sted), og der skal dit gerne komme frem. Du kan nu markere dit netværk ved at klikke på det, og derefter klikker du på Opret forbindelse.

Hvis du har sikret dit net, så vil den spørge dig om et Password eller en Key.

Hvis du kender dit SSID (netværksnavnet), så kan du Klikker på trådløse netværk. Under foretrukne netværk trykker du på tilføj, og under SSID skriver du dit SSID, og netværksgodkendelse og datakryptering der skal du skrive dit password til netværket, hvis du har aktiveret dette. Her vil din profil for skolen også være, men den skal du ikke røre ved.
Avatar billede kamph Nybegynder
04. november 2005 - 09:56 #2
Tak for hjælpen!

Kamph
Avatar billede kamph Nybegynder
04. november 2005 - 09:57 #3
Men skriv lige et svar så du kan få dine point :o)
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. november 2005 - 11:17 #4
Jo, da, og takker  ;-)