Avatar billede kak Nybegynder
03. november 2005 - 08:25 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Tilslutning til netværksdrev via VPN

Jeg har en 2003 SBS server og mulighed for opkobling via VPN (login styres af routeren).

Det virker også fint, men jeg har to pc'ere som skal koble på. Den ene kan godt tilslutte et netværksdrev på serveren, men den anden kan ikke? Den der kan, er en W2K workstation og dne der ikke kan, er en XP Prof. Den siger bare, at netværksstien ikke findes, men jeg kan sagtens pinge serveren fra den pc.

Skal jeg opdatere noget eller er der andre gode forslag?
Avatar billede maagen Nybegynder
03. november 2005 - 09:52 #1
Det lyder som navne opløsning - kan du pinge maskinnavn? kan du lave nslookup på maskinnavn?
Avatar billede kak Nybegynder
03. november 2005 - 10:07 #2
Ja, jeg kan godt pinge den. Og jeg tilslutter via \\192.168.1.20\sharenavn
Avatar billede maagen Nybegynder
03. november 2005 - 10:38 #3
Hmmm - det lyder helt sort...

Kunne det være så simpelt som en stavefejl (formentlig ikke), men lige nu er jeg lidt blank... men det kan jo være noget så simpelt at man netop derfor har overset det (taler af erfaring...)
Avatar billede kak Nybegynder
03. november 2005 - 11:37 #4
Desværre ikke en stavefejl :-) Har prøvet flere gange og checket det lige så mange gange :-)
Avatar billede maagen Nybegynder
03. november 2005 - 12:20 #5
prøv når du er logget på i en commando prompt at skrive "net use" og se hvilke åbne forbindelser der er til serveren... hvis der er en/flere forbindelser prøv at slette dem - og prøv så manuelt at oprette forbindelse til serveren igen...

Kan du browse shares på serveren?
Avatar billede nhb Nybegynder
03. november 2005 - 13:53 #6
prøv om du kan søge på ip adressen hvis du kan så lav en bat fil f.eks
net use \\serverip adresse\sharenavn i: /persistent:no
Avatar billede kak Nybegynder
03. november 2005 - 14:51 #7
Jeg har fået løst problemet nu. Det var ZoneAlarm der var sat lige lovlig striks op. Jeg vil gerne dele pointene mellem jer (maagen og mhb) som tak for jeres forslag, så I kan bare smide nogle svar!
Avatar billede nhb Nybegynder
08. november 2005 - 15:42 #8
her er et lille svar :)
Avatar billede maagen Nybegynder
08. november 2005 - 22:57 #9
Godt du fik det løst!