Avatar billede larsen Nybegynder
01. november 2005 - 11:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Brænding af FC4-DVD fra FC4-CD-iso'er

Hej,

Er der nogen der ved hvordan man brænder de 4-5 FedoraCore4 iso-filer til een bootable DVD?
Jeg har snart prøvet alt men det vil ikke rigtig lykkes.

Det kunne jo også være at der lige var en person der havde en FC4-DVD-iso liggende som virkede og som der kunne downloades.

Jeg har haft hentet FC4-DVD'en og brændt den ud, men problemet med den er, at man godt kan boote på den, og så siger den så, at den mangler CD 2, hvilket er LIDT træls.

Jeg har brugt Nero til at brænde skiverne med.

Mvh. Larsen
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2005 - 11:35 #1
hvorfor har du ikke bare downloadet DVD'en ?

(ftp://mirrors.dotsrc.org/fedora/4/i386/iso/FC4-i386-DVD.iso)

jeg tror at det er svært at merge 4 CD'ere til en DVD !
Avatar billede larsen Nybegynder
01. november 2005 - 11:41 #2
Jeg har haft hentet DVDen, men når jeg er bootet op og skal vælge hvor filerne skal installeres fra, er der en fejl som gør, at den spørger efter CD 2, selvom det er en DVD hvor alle filerne ligger på.
Det virker som om den ikke ved at den har alle "skiverne" samlet eet sted
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. november 2005 - 12:07 #3
Den DVD du har brændt som du siger ikke virker, hvor meget fylder filerne på den?
Avatar billede larsen Nybegynder
01. november 2005 - 13:31 #4
De fylder 2.65Gb
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. november 2005 - 13:37 #5
http://fedora.redhat.com/download/#boot
The ISOs have a checksum embedded in them. It is strongly recommended you verify the checksum on any Fedora Core CDs or DVD you create using downloaded ISO images. This will ensure that the disk was burned correctly and prevent installation failures related to bad media. To test the checksum integrity of the DVD/CDs, boot off the DVD or first CD, and type the following command at the boot: prompt:

linux mediacheck

The checksum operation can be performed in any order.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. november 2005 - 13:38 #6
Hvor stor er din ISO fil??

If you are using HTTP or FTP to download, some download clients cannot handle the DVD image because it is larger than 4 gigabytes. Please refer to the documentation of your download client for details.
Avatar billede larsen Nybegynder
01. november 2005 - 13:53 #7
Selve ISO-filen fylder ~2,65Gb og den siger checksummen passer.
Når jeg søger efter en anden DVD-iso så fylder de alle ~2,65Gb

Har du fundet en FC4 DVD-iso der fylder mere end 4Gb?
Avatar billede larsen Nybegynder
01. november 2005 - 14:05 #8
Ok, nu har jeg fundet frem til en fil der åbenbart er forskellig fra den jeg har selv.
Det drejer sig om filen .discinfo der på den gamle indeholder :
Fedora Core 4
i386
Fedora/base
Fedora/RPMS
Fedora/pixmaps

og på en anden jeg har fundet indeholder .discinfo:
Fedora Core 4
i386
Fedora/base
Fedora/RPMS
Fedora/pixmaps

Den sidste ser ud til at indeholde alle CD'erne iforhold til den gamle .discinfo

Gad vide om det er forskellen, men det finder jeg ud af når jeg kommer hjem og får checket. Jeg vender lige tilbage om det er der, fejlen kunne være..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. november 2005 - 12:10 #9
Har du fundet ud af det? Er problemet løst?
Avatar billede larsen Nybegynder
04. november 2005 - 12:17 #10
Nej, det hjalp desværre ikke. Den siger stadig at den gerne vil have CD 2.
Om jeg fatter hvorfor den ikke bare vil acceptere at det hele ligger på een DVD istedet for flere CD'ere :-/
Avatar billede larsen Nybegynder
18. juni 2007 - 11:51 #11
Lukker, da det er et gammel spgm, og ikke er aktuelt mere