Avatar billede skumflum Nybegynder
31. oktober 2005 - 18:30 Der er 4 kommentarer

problemer med mandatory profiles

Jeg har ikke helt vildt meget erfaring med mandatory profiles, men synes nu
at det her virker mærkeligt.

I et netværk med w2k3 DC og 100stk. XP klienter (dk version) i et skole
miljø skal virke med mandatory profiles og brugerne har standard rettigheder
på XP.

Printerne bliver oprettet via noget vbscript, som tilslutter
netværksprintere delt på en w2k3.

Jeg lister lige de ting op jeg har gjort!

1. Jeg opretter en template bruger og profil.

2. Det hele virker som det skal. Inkl. printerscriptet og templatebrugeren
har samme rettigheder som en standard bruger.

3. Jeg logger ind som administrator på klienten kopiere profilen ud på
filserveren i en share hvor almindelige brugere har read/list og execute
rettigheder.

4. Omdøber ntuser.dat til ntuser.man

Nu går det så galt! Jeg bemærker at klienten har switchet til US keyboard og
at der ikke er oprettet printere.

Hvis man manuelt prøver at tilslutte en netværksprinter får man en en
fejlmeddelelse om at der ikke er rettigheder nok.

Nogle idéer?
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2005 - 18:40 #1
Det lyder næsten som at det er den forkerte profil du koperer. Du har vel husket at sætte "Har tilladelse til at anvende" for profilen.
:-)
Avatar billede skumflum Nybegynder
31. oktober 2005 - 19:07 #2
Det er den rigtige (jeg kan se at de genveje jeg har oprettet m.m. følger med), og ja jeg har sat tilladelse til at anvende op ;-)
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2005 - 19:13 #3
Har sat "Har tilladelse til at anvende" til den gruppe der er omfattet af din policy.
:-)
Avatar billede skumflum Nybegynder
07. november 2005 - 11:52 #4
Tja, nu har jeg fundet en work around som nok ikke er helt god.

Hvis jeg opretter profilen på en arbejdsmaskine og logger ind med template
brugeren direkte på serveren, så profilen kommer med, kan jeg overføre den
til mandatory profilstien og omdøbe ntuser. Så ser det ud til at virke.

Tror ikke at "give tilladelse til at anvende" helt virker når jeg ordner det
hele fra en arbejdsmaskine. Mystisk