Avatar billede settler Juniormester
31. oktober 2005 - 11:54 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Opradering- ny computer!!

Har en gammel computer. Kan ikke helt huske præcise specs, men det kan komme senere hvis det er nødvendigt.

Vil gerne have en pc der kan køre lidt af de nyere spil. Det vil sige NFL, Tiger Woods, Age of Empire osv. Behøves ikke at køre i højeste opløsning...

Nuværende, som jeg nok kan bruge lidt af

Pentium 3 - 800mhz
Harddisk 80gb
512mb ram
DVD drev - DVD brænder
Geforce 3 grafikkort.

Det er nok kun mus, skærm, og dvd og dvd-brænder der umiddelbart kan bruges. Hvad vil det koste for at få en lille opradering og hvor skal det købes.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. oktober 2005 - 12:01 #1
Nyt motherboard, ny ram, ny processor og nyt grafik kort.
Alt efter hvilken strømforsyning du har skal du også have en ny af dem, og så kan det vist bedst betale sig også at få et nyt kabinet.
Avatar billede darth-domino Nybegynder
31. oktober 2005 - 13:13 #2
Jeg har en:
P3 Tulatin 1.4 Chz
512 MB RAM
GeForce 5700 (256MB RAM)

Og jeg kan kører alle spil, osse de nye...

Så hvis jeg var dig ville jeg enten købe mig en Samlet Computer, og overfører din DvD + Harddisk.... at købe Motherboard, Ram, CPU, og Grafikkort koster ALT for meget i forhold til at købe en helt ny Computer....

du kan evt købe en hos www.midtdata.dk

Det er i hvertfald min mening!
Avatar billede settler Juniormester
31. oktober 2005 - 14:41 #3
Det jeg vil købe er således.

Kabinet, strømforsyning, bundkort, processor, ram, grafikkort og harddisk

Vil gerne have kvalitet, men så "gamle" komponenter for at holde prisen nede.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. oktober 2005 - 15:36 #4
når du alligevel skifter alt i maskinen, så kan det sjældent betale sig at bygge selv. kik lige på midtdata's maskiner, du kan fravælge dvd drev..... og egentligt rimeligt bygge til dit behov. Det samme kan du på shg.dk.
Avatar billede darth-domino Nybegynder
31. oktober 2005 - 16:07 #5
james_t_dk: Nemlig!
Avatar billede ulriknygaard Nybegynder
31. oktober 2005 - 16:47 #6
En lille smut ind på topdata.dk ville være en god ide, billige maskiner, og godt hardware, den kan ikke betale sig at opgradere når det er så mange ting du alligevel skal ha, desuden, kommer du nok med en ønske liste omkring jul, kunne du jo bare ønske dig lidt penge til bidrag af nyt hardware...... rigtig go fornøjelse..
Avatar billede settler Juniormester
01. november 2005 - 11:01 #7
Ok, har en kammerat har lavet en sammensætning der cirka ser sådan ud.

3200 athlon 64.
512mb ram
abit rx600 proei
160 gb hd
asrock bundkort.

Koster ca 4300.
Avatar billede ulriknygaard Nybegynder
01. november 2005 - 15:51 #8
hvad for et bundkort er det ????

processoren er helt kanon, har selv en sådan. men ville alligevel lige gi dig et lille tip ....
http://www.topdata.dk/product.asp?product=2082&sub=104

Helt ny computer, til de samme penge, og med et umiddelbart bedre grafikkort i.
samt du får nyt kabinet, større hardisk...... tjaaaa jeg ved ikke, ville nu lige kigge mig om en sidste gang..
Sidste ting...

Du slipper selv for at samle det, og der ydes garanti......
med mindre din kammerat hygger sig med det, gør det du selv vil.
det var alt for nu...
Avatar billede ulriknygaard Nybegynder
01. november 2005 - 15:55 #9
lige en lille side bemærkning. husk at du kan jo stadig bruge din gamle som backup, eller server, det er den jo kanon til, osse hvis du ville skabe dig din egen spille server..... sjovt ikke ?????
Avatar billede settler Juniormester
02. november 2005 - 11:18 #10
Dem der har svaret må gerne afgive svar.

Hvis jeg skal have en pc i prisklassen 4000-4500 og jeg køber helt ny computer. Hvad kan jeg så få for det.

Den fra topdata virker ikke værst.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. november 2005 - 11:49 #11
Giv points til dem der er kommet med mere konkrete råd end mig.
Avatar billede ulriknygaard Nybegynder
02. november 2005 - 16:14 #12
ok !!!!